Kuidas muuta töökuulutused ettevõtte visiitkaardiks?

Ettevõtte visiitkaart
Ettevõtte visiitkaart

„Uue töötaja värbamisega läks jälle jube kiireks ja otsustasime kasutada seda, juba viis aastat kasutuses olnud, töökuulutuse põhja“ – tuleb tuttav ette? Vähe sellest, et sellise „ajasäästliku“ lähenemisega ei leita sageli sobivaid töötajaid, mõjub see kokkuvõttes kahjulikult nii ettevõtte mainele kui ka rahakotile.

Miks teha teisiti?

Töökuulutusse tuleb suhtuda kui reklaami, mis ühtaegu tekitab huvi sihtrühmas (ehk müüb pakutavad ametikohta tööotsijale) ning toetab samal ajal tööandja head mainet (ehk aitab tööandjal eristuda konkurentidest). Läbi on need ajad, kui silmapaistvad ja nii-öelda „teistsugused“ töökuulutused olid reklaami- ja disainiagentuuride pärusmaa. Sobivate töötajate nimel käib võitlus kõikides valdkondades, seega miks välistada erituv lähenemine teistes sektorites, lihtsalt seetõttu, et alati on nii tehtud?

Mida teha teisiti?

• Alusta tuumast, ehk põhjustest, miks peaks keegi tahtma Sinu ettevõttes töötada. Kõige tugevamate ja tõesemate (ühtaegu ka kõige müüvamate) argumentideni jõuad vesteldes oma töötajatega. Nii saad teada, miks inimesed naerul suil Sinu ettevõttes töötavad. On selleks spordikompensatsioon, paindlik tööaeg, õppestipendium või näiteks head karjäärivõimalused? Mistahes hüved Sinu inimesi ka ei motiveeri, võid olla kindel, et need on olulised ka Sinu tulevastele töötajatele. Oma eristuvaid tugevusi kasuta kindlasti ka värbamiskommunikatsioonis (töökuulutustel, karjäärilehel, sotsiaalmeedias jne).

• Tunne oma sihtgruppi. Kes on Sinu potentsiaalne töötaja? Kas ta on loomehing, kes naudib pikki jalutuskäike kultuurikilomeetril või hindab hoopis minimalismi ja punktuaalsust ning kannab kõik alates poenimekirjadest kuni aastaaruanneteni Excellisse? Üks ei välista teist, aga lähtuvalt sellest, keda enda juurde tööle ootad, peab olema läbi mõeldud nii töökuulutuse disain kui sisu.

• Tule kastist välja. Unusta traditsiooniline töökuulutuste template nagu „töö kirjeldus“, „nõudmised kandidaadile“ ja „ettevõte pakub“. Pane ennast korraks tööotsija kingadesse – kui peaksid päevast-päeva ühesuguse vormiga töökuulutusi läbi vaatama, siis kui motiveeritud oleksid lõpuks kuhugi kandideerima? Mitte eriti, eks. Seetõttu ongi hea panustada natuke rohkem aega ja energiat (ja võib-olla ka professionaalide abi) sisuloomesse ja kujundusse, mis kandidaadis pirnikese helendama lööb ning selle ihaldatud „kandideeri siin“ klikini viib.

• Ole avatud uutele lahendustele. Tüüpiliselt on töökuulutused jpg või PDF formaadis. Eristuvuse huvides, ja näiteks Y- ja Z-generatsioonide tähelepanu püüdmiseks, võid proovida ka gif- ja videoformaati.

• Vähem on parem. Töökuulutuse esimene (ja tegelikult ka peamine) eesmärk on tekitada tööotsijas huvi, seetõttu ei tasu seda liigse infoga koormata. Kuna 90% kandidaatidest otsib peale töökuulutuse nägemist igal juhul tööandja kohta lisainfot, on mõistlik suunata kandidaadid selle saamiseks ettevõtte karjäärilehele (tule tööle rubriik kodulehel). Nii saavutad automaatselt konkurentsieelise – kui kandidaatidel on võrreldes teiste tööandjatega rohkem teadmisi Sinu ettevõtte meeskonnast, töökeskkonnast ja muudest töötaja väärtuspakkumistest, siis on suurem tõenäosus, et meelitad neid kandideerima just enda ettevõttesse.

• Ära diskrimineeri. Kuigi paljud ametikohad seavad kandidaatidele eelduseks nende vanuse või isegi soo, võib nende välja toomine kodulehel mõjuda diskrimineerivalt või minna isegi seadusega vastuollu. Kui kahtled, kas ja millises sõnastuses midagi töökuulutusele kirja panna, siis küsi igaks juhuks nõu võrdõiguslikkuse volinikult.

Call to action. Tööotsija luges töökuulutuse läbi…ja nüüd mis? Kindlasti lisa kuulutusele juhised kandideerimiseks ning pane kirja ka kontaktandmed, juhuks kui kandidaadil tekib lisaküsimusi.
Ja kui ikka veel kahtled, kas teha eristuv töökuulutus või mitte, siis mõtle, mis on kõige hullem, mis juhtuda saab? Anname Sulle mõned vihjed:

• Kasvatad sobivate kandidaatide arvu kümnekordselt (meie senine rekordtulemus Inseneribüroole Karotammed).

• Teed midagi teisiti – eristud konkurentidest ja tekitad potentsiaalsetes kanditaatides emotsiooni ja huvi.

• Teed väikestviisi revolutsiooni – tänu Sinule jõuame jälle sammukese lähemale eristuvate ja ägedate töökuulutuste valitsemisajale, kus ei ole kohta igavusel ja kantseliidil!
Vaata näiteid reaalsest elust Brandemi blogist!

Pille Riin Pettai, Brandemi turundusjuht

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HANSAPOST otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Hansapost OÜ

02. detsember 2018