Reisikirjad Soomest 3: internet cookie forever

Kui ma otsisin netist üht kindlat kohvitassi, leidsin selle soome disaini e-poest. Ei ostnud seda tassi, aga siis nädalate viisi näitas mulle nii Facebookis, Instagramis kui YouTube'is just seda kohvitassi ja selle kohvitasside pere teisi liikmeid.

Mulle sihtimine ja täpsus turundamises muidugi meeldib. Väga lahe - näen seda, mille vastu huvi tunnen. Samas on selliselt teostatud täppisreklaam minu meelest liigselt massimeedia reegleid järgiv. See reklaam ei ole emotsionaalne ega suhet arendav - minu ja selle poe vahelist suhet. Ma ei näinud reklaamidel ühtegi muud nö seotud toodet. Ka ei pakutud mulle muid põnevaid tooteid ega uusi ideid. Nägin uuesti ja uuesti ikka sedasama ühte tassi. Minu meelest on see lehter liiga kitsas ja kokkuvõttes mõjub väsitavalt.

Aga vaatamata kõigele ostsin ma need tassid ära. Nii ilusate tasside puhul pole häbi öelda, et olen Georgi ja olen turunduse ohver. Aga puänt on selles, et kuigi olin tassid kätte saanud, näitas Facebook mulle tassireklaami aina edasi. Võib-olla sellepärast, et neljast tassist kaks saabusid pakendis katkisena? Lõpuks leidsin Facebookis selle tassi reklaampildi nurgal linnukese, mida avades oli muuhulgas valik “I already own this product”. Hurraa, ei peagi elu lõpuni Facebookis sama tassi pilte vaatama!

Üks tore reklaam ka siia. Ma like'isin ikea.fi facebooki lehte ja näen nüüd ka Ikea reklaame rohkem. Viimatine klipp on lihtsalt nii hea, et peab jagama. Hüpnotiseeriv!

Suures plaanis on cookiepõhine reklaam muidugi suur samm tuleviku poole. Kui AI õpetatakse seda paremini tegema, siis äkki saangi vestelda tassivaliku teemal kellegagi otse matrixi sees, kes teab kõigist maailma tassidest kõike. Minority report comes true.

Reisikirja autor on Georgi Viies, kes lahkus suvel Eestist ja kolis järgmiseks kolmeks aastaks perega Helsingisse elama. Georgi on töötanud Eestis nii Mainori, Solaris Keskuse, TV3 kui G4S-i turundusjuhina. Samuti tegeleb Georgi lasteraamatute kirjutamisega.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018