Scott Galloway: reklaam sakib

Scott Galloway
Scott Galloway

NYU Stern School of Businessi turundusprofessor Scott Galloway materdas täna Helsingis Nordic Business Forumil esinedes mõnuga traditsioonilist meediat ja reklaami. Siinkohal kokkuvõte tema ettekandest.

Me ostame tänapäeval brände, sest meil pole aega ise toodete kvaliteeti ja headust tuvastada. Aga see, kuidas brände ehitatakse ja tarbija teekond toote avastamiseni on totaalselt muutunud. Massimeediat kasutatakse brändi loomisel märksa vähem. Google ja Amazon ütlevad täna sulle, mis su lemmikbrändid on.

Rõhu tunnetele. Rõhu seksile. Mitte mõistusele.

Apple lõi kauplused, mis olid kui bränditemplid. Apple'i kauplus oli tarbija jaoks esimene füüsiline kokkupuude brändiga, isikliku ja pikaajalise suhte algus. Miks on iPhone turundusajaloo ihaldusväärseim toode? Sest ta kõnetab tarbija südant. Edukad ongi brändid, mis mõjutavad meie tundeid, mitte meie mõistust. Tarbija ratsionaalne mõistus on õigupoolest turundaja suurim konkurent! Apple teab seda ja rõhub inimese tunnetele, inimese ürgsele, seksuaalsele olemusele ja on saavutanud uskumatu edu.

Ka Google ja Facebook rõhuvad emotsioonidele. Google on moodsa inimese jumal, kellelt võib kõike küsida. Me vajame armastust ja Facebook vastab edukalt sellele vajadusele.

Brändi sünonüüm = erinev

Me oleme geneetiliselt loodud otsima ja märkama erinevat. Ka bränd peab eristuma. Tarbija tahab pidevalt midagi eristuvat, isegi kui see ei ole parem. Näiteks kui vanemad kannavad Nike'i, siis laps valib Puma.

Reklaamipaus kui basseini pissimine

Sotsiaalmeedia on osa uuest "maailmakorrast" ja kahtlemata kannatab TV selle tõttu kõige enam. Telekavaatamine langeb kolinal, sest inimesed ei taha vaadata reklaami ja nad ostavad ennast tasulist Netflixi tarbides sellest vabaks. Populaarsed seriaalid ("Game of Thrones" ja "Homeland") on muutunud aina kvaliteetsemaks. Galloway võrdleb telekavaatamist basseinis ujumisega, samal ajal kui keegi sind iga 11 minuti tagant katkestab, pissides su basseini. 3/4 Netflixi vaatajatest on öelnud, et nad ei uuendaks oma lepingut, kui Netflix hakkaks reklaami näitama.

Teleka kaablit saetakse ja kes seda saeb? Jõukad noored. Just need, keda reklaamijad kõige rohkem tahavad. Ja kes tuleb siinkohal appi? Sotsiaalmeedia. Hetkel on mõttekas olla lühivideo produktsiooniäris.

Uued brändid ei tee reklaami

Praegu maailmas kõige kiiremini kasvavad brändid ei tee reklaami - NYX, Tesla, Urban Decay, Kiehl's - mitte sentigi. Mida nad aga teevad on see, et nad kasutavad arvamusliidrite abi.
Brändide kõrgaeg on läbi

"Relvastatud" Amazoni, Trip Advisori, Google'i ja Amazoniga, ei vaja tarbija enam brände. Bränditeadlike jõukate tarbijate osakaal on langenud 50%. Uuel tarbijal on kasutusel uus tehnoloogia ja tal on uued harjumused.

Raha voolab Facebooki ja Google'isse

Halb uudis on see, et Facebook ja Google võtavad veelgi rohkem reklaamiraha endale, kõik ülejäänud meediad kannatavad. Enam ei ole see toimetaja, kes otsustab, mis uudistesse jõuab. Facebooki ja Google'i algoritmid (robotid) kontrollivad täna, mida me uudistes näeme. Mida rohkem vasakpoolseid uudised sa Facebookis loed, seda rohkem Facebook sulle neid ette söödab, ja vastupidi - konservatiivse maailmavaatega inimesed saavad näha aina rohkem nende vaateid toetavat uudistulva. Nii aga kaob tasakaalustatud maailmavaade.

Hea uudis on aga see, et reklaamiinimesi ootab ees rohkem kvaliteetaega oma perede seltsis.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018

Initiative otsib MEEDIAPLANEERIJAT

Initiative OÜ

05. märts 2018