Reisikirjad Soomest 1: Kuidas ma oma esimest reklaami ootasin

Georgi Viies
Georgi Viies

Helsingisse elama asudes tundsin kohe alguses millestki puudust. Alles mõni aeg hiljem sain aru, mis see on. Turundusvaldkonna kretiinina tundsin sügavat puudust otseposti reklaamist. Georgi Viies jagab pildikesi Helsingi reklaami- ja turundusmaastikult.

Helsingisse elama asudes tundsin kohe alguses millestki puudust. Alles mõni aeg hiljem sain aru, mis see on.

Turundusvaldkonna kretiinina tundsin sügavat puudust otseposti reklaamist. Seda tuli meie uue kodu postkasti väga vähe. Kuid see tühimik oli vaja tingimata täita. Olin kindel, et otsepostiga tutvumine aitab mul kiiremini kohaneda ja ka paremini aru saada soomlase hinges toimuvast. Vähese otseposti põhjuse avastasin postiluugi kohal olevalt kleebiselt, mis ütles “Ei mainoksia”. Leidsin kapist musta teipi ja kleepisin sildi kähku kinni. Nüüd ei jäänud muud üle kui ootama jääda esimest saadetist.

Enne on aga vaja selgeks rääkida posti toimimine Soomes. Posti saaja poolne nö liides on veidi teistsugune kui enamustes Eesti kodudes. Nimelt pannakse Helsinkis post sinu korteri ukses olevast postiluugist sisse nii, et see saabub otse sinu kodu põrandale. Mingis mõttes on see palju intiimsem ja otsesem kanal kui see, et post on kuskil all ukse juures postkastis või halvemal juhul postkastide juures hunnikus.

Esimene otseposti saadetis ei lasknud ennast kaua oodata. Aga kui see saabus siis ei tundunud see kuigi … rammus. Õieti oli saak Eesti mõistes üpris kesine. Võrreldes Viimsi ühenädalase reklaamikogusega, ei olnud see üldse märkimisväärne. Ehk et posti tuuakse siin 2-3 korda nädalas ja korraga ehk 3-4 õhukesekest A4-A3 trükist. See ongi suurim erinevus - kvantiteet nii arvuliselt kui trükiste paksuse poolest.

Huvitav on veel see, et tiheduse mõttes on kindel Nr 1 saatja Soome Post ise. Jah, nagu meeldetuletaja vana hea posti monopoolsest seisust. Soome Posti neljaleheküljeline trükis pealkirjaga Postinen on üpris omapärane. Trükitud paksemale mattpaberile, esikaas ja lehekülg 2 on Posti enda päralt - tuletatakse meelde vanaemale postkaarti saata ning teavitatakse posti uuest muruniitmise ja lehekoristuse teenusest. (Just, postiljonidel on aega tulla ja niita su koduõue muru ja kokku riisuda kollased lehed). Ülejäänud Postineni leheküljed on reklaami päralt - sealt käivad läbi nii toidupoodide kui telekomide, ehituspoodide, rõivakaupluste reklaamid. Selline imelik pudru ja kapsad kokku. Kummaline on see ka ehk sellepärast, et samad toidupoed postitavad oma pakkumsi veel ka eraldi trükisena.

Minu jaoks naljakaim ja s?sekaemuslikuim on Tokmanni otsepost. Juba sellepärast, et antud nodipoe nimi on äravahetamiseni sarnane Stockmanniga - ilmselt mingi pikem lugu patendibüroode ja juristidega. Kaheksa lehekülge A3 formaadis õhukesel kriitpaberil, mille vahel on veel omakorda väiksemas formaadis neli lehekülge eripakkumisi. Iga nädal! Mulle meeldis viimatise postituse center-fold, mis oli puhas "meestekas". Testosteroonirikka duubellehe keskel laiutas Hyundai kompressor, pealdises oli Karjala III õlu, vasakul keevitusmask ja ketassaag. Pakkumised võtab kokku all paremal servas ehitusliim ja Gilette habemeterad. Seega päris nutikas elustiilivalik Soome mehele.

Ootan põnevusega, mida postiljon täna toob. Ja jään õhtust annust telereklaami ootama.

Autor: Georgi Viies

 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018