Kristi Reiland Starmanist: PR-agentuuri roll muutub järjest olulisemaks

Kristi Reiland
Kristi Reiland

Starmanil on pikaajaline koostöö Ideaga, aga miks kasutate ikkagi erinevaid agentuure, kui Idea grupist saaks kõik vajalikud teenused (digi, reklaam, PR) ühest kohast? Starmani kommunikatsiooni- ja brändijuht Kristi Reiland: "Praktikas see „kõik teenused ühest kohast“ lähenemine ei toimi. Ikka on nii, et igal agentuuril on oma üks tugev külg, teised kompetentsid on natukene kõrval ja nõrgemad." Loe intervjuud!

Kui Starman oleks inimene, siis kes ta oleks? Tanel Padar?

Kui Starman oleks inimene, siis... ühte tegelaskuju on raske leida. Novembris tuleb meil välja üks päris lahe kampaania, kus on kolm meest - Üllar Saaremäe, Reket ja Tanel Padar. Nemad kolme peale kokku ongi Starmani kehastus persoonina. Lisaks on meie „nägu“ ka Kelly Sildaru.

Aga miks peaks mulle Starmani bränd meeldima? Mis on selle omadused ja väärtused?

Meie väärtused on olla julge, lugupidav ja sihikindel. Kui sulle meeldib julge bränd, julged inimesed ja julged teod, siis me oleme sinu jaoks. Kui sulle meeldib selline nunnum ja hoolivam asi, siis sellele vastab paremini Telia. Me oleme täiesti erinevad, aga eks see ole teadlik valik ka olnud. Me pole otseselt  mässajad, aga julgeme teha asju omamoodi.

Kas brändi sidumine konkreetsete persoonidega pole natuke riskantne? Inimesed teatavasti teevad vahel vigu.

Loomulikult me kaalusime hoolega kõiki riske ja tegime kaalutletud valiku. Tanel Padar on omaette fenomen, tema saab kõik andeks, sest ta tunnistab üles, ükskõik mis sigadustega ta ka hakkama ei saaks.

Mis minule tema juures kõige rohkem meeldib, on see, et ta on arenenud kõigi silme all. On igasugu pahandusi teinud, vabandanud, ja edasi läinud.  Ka Starman ei taha olla lihtsalt rebel. Pigem oleme sellised, et julgeme teha ja julgeme ka vastutada oma teo eest. Ja mulle selline kasvamine meeldib - meie Starmani brändiga ka ju kasvame kuskile kogu aeg edasi.

Kuidas on võimalik ehitada brändi ajastul, kus meedia on ülimalt fragmenteerunud ja auditoorium on killustunud sadade erinevate kanalite vahel?

See läheb muidugi iga päevaga raskemaks. Sihtrühmale tuleb läheneda huvide põhjal,  peab leidma  midagi sellist, mis läheb kõikidele korda. Näiteks Kelly Sildaru – teda teavad kõik, ka need inimesed, kes telekat ei vaata.

Kui Kellyl oli sünnipäev, siis me kinkisime talle kitarritunnid Tanel Padariga, Kelly sai temaga koos laval esineda jne. Kõik see sai sotsiaalmeedias meeletult tähelepanu.  

Minu jaoks on  Starmani brändi kõige suurem touchpoint müügiesindajad kaubanduskeskustes. Ma arvan, et need on väga olulised brändisaadikud. Kui palju sa neile tähelepanu pöörad?

Koolitame neid palju. Nende jaoks on olemas meie teenuste ja Starmani kui brändi koolitused. Lepime kokku, millised nad välja näevad. Lisaks teen ma neile ise teste, mystery shoppingut. Nad ei tunne mind nägupidi, mängin klienti, kellel on kogu aeg erinevad mured! Huvitav on vaadata, kuidas mõni hakkab järsku aru saama, et ma tean liiga palju meie teenuste kohta. Selle peale ma kiidan neid, et väga tubli, sa peaaegu lahendasid ära mu mure. Praegu me oleme oma müügiesindajatega väga rahul.

Meil on ka koolitatud grupp inimesi, kes tegelevad peamiselt kirjavahetusega - vaatame kirjakeelt, et see oleks sobiv. Oleme ise koostanud kirjapõhjad, millest lähtuda.

Ja kõige paremad brändisaadikud on meie tehnikud – kõik armastavad neid!

Kuidas suhtlete sotsiaalmeedias? Suurtel brändidel on see häda, et neil on raske olla Facebookis inimlikud. Ikka kiputakse olema liiga ametlikud ja puised.

Üks näide mitte väga kaugest minevikust: saime riielda selle eest, et meie ZUUMi printreklaamis ja välireklaamis on kangelane ilma kiivrita ATV peal. Riidlejaks oli Margus Kiiver ise! Sellele vastuseks panime üles pildi, kus Tanel Padar ja Reket istuvad diivani peal, kiivrid peas ja võidusõidutraksid peal.

Tunnistasime: Jah, oleme süüdi, enam nii ei tee. Aga järgmine reklaam on meil siin - isegi diivanil istudes on kiiver peas! Saime palju positiivset vastukaja.

Meie tunnistame oma vigu, tehnoloogia ettevõttes juhtub ikka, et tehnika veab aeg-ajalt alt, siis anname sellest klientidele teada.

Kuidas suudate oma sõnumeid sihtrühmani viia – auditoorium on ju väga killustunud?

Telereklaami kaudu jõuab sõnum ikka sihtgrupini. Tänases Eestis „ruulib“ tele ikka päris korralikult - keskmine eestlane vaatab endiselt päevas 4h telekat.

Kas Netflix on teie konkurent?

Kuna internet kuulub meie baasteenuste hulka, siis Netflix on konkurent võibolla ainult meie videolaenutusele. Netflixi vaatamiseks vajab tarbija ikkagi netiühendust ja see on meie teenus.

Kui Netflix Eesti turule tuli, siis esimesel kuul tõusid internetimahud märgatavalt kõrgele ja järgmisel kuul langesid põhimõtteliselt endisele tasemele tagasi. Tundub, et inimesed pettusid Netflixis.

Milline sisu teie videolaenutuses kõige populaarsem on?

Eesti film ruulib: inimesed tahavad vaadata eesti sisu! Alati, kui on mõni eesti film on videolaenutusesse ilmunud - näiteks „Klassikokkutulek“, „Vehkleja“ või „1944“ - on kõik kohe vaadatavuse TOP-is.

Kui sa võrdled Starmani ja Teliat kui kahte peamist teenusepakkujat Eestis - millised on need peamised valikukriteeriumid, mille põhjal tarbija ühe või teise kasuks otsustab?

Kuigi meie teenused on suhteliselt sarnased, on meil siiski väikesed erinevused – nagu Ajamasina teenus ja TV Everywhere on Starmani klientidele tasuta, erinevalt Telia Minu TV-st, samuti on erinevused kanalite loogikas. Kes viitsib natuke uurida, teeb kindlasti põhjendatud otsuse oma mingite konkreetsete eelistuste põhjal.

Aga inimene on tihti ebaratsionaalne ja teeb emotsionaalseid otsuseid: tavaliselt on see mingi sooduspakkumine või lihtsalt see, milline bränd sulle rohkem meeldib - kes on jäänud sulle „kuklasse“ rohkem pidama.

Mobiilsideoperaatorid teevad konfidentsiaalseid otsepakkumisi – käib tõsine hinnasõda.

Meie kaevikutesse läinud ei ole. Mobiilisektoris see juhtus, neil kõikidel on täpselt üks ja sama teenus, ei ole tegelikult mingit erinevust. Meil Teliaga on ikka erinevused sees mõnede teenuste puhul ja me kumbki ei ole läinud hinnarallisse. Me mahume siia ära ja saame oma kliendid kätte.

Paljud ettevõtted tõmbavad brändingueelarveid kokku ning keskenduvad otseturundusele ja otsepakkumiste tegemisele. Kuidas on Starmanis suhe brändingu ja otsepakkumiste vahel?

Me kindlasti muutume aina personaalsemaks oma tegevustes ja ka kommunikatsioonis. Aga see ei tähenda, et me lõpetaks massikommunikatsiooni. Sa pead olema nähtaval. Kui sa oled nähtaval siis mõeldakse, et ahah, järelikult usaldusväärne firma, ma võin sinult teenuseid tellida.

Meie eripära on see, et klient sõlmib meiega lepingu ja ta ei pruugi võibolla viis aastat meiega enam üldse suhelda. 

Kui populaarne on telesaadete järelvaatamise teenus?

Need, kes on hakanud seda kasutama, armastavad seda teenust väga. Aga meie väljakutse on see, kuidas seda teenust rohkem massidesse viia. Tarbijad on väga konservatiivsed.

Näiteks üks klient kirjutas väga ilusti meie Facebooki seinale umbes sellise loo:

„Klienditeenindaja pakkus mulle Ajamasinat - ütlesin, et ei taha. Müügimees pakkus mulle ajamasinat - ütlesin, et ei taha. Telefonimüüja pakkus mulle Ajamasinat - ütlesin, et ma ei taha midagi osta. Siis tuli teie tehnik minu juurde teenuseid paigaldama ja ütles, et enne kui ma paigaldan, näitan ma sulle ühte asja - näitas Ajamasinat ja ma ei tea, kuidas ma enne ilma selleta elasin! Jumal tänatud, et te olite nii järjekindlad.“

Suurest pildist rääkides, mis te plaanite teistmoodi teha uuel aastal?

Me paneme väga suurt rõhku oma sisu turundamisele. See pole mitte sisuturundus kui turundusvaldkond, vaid meie sisu turundamine.

Ehk et meil on filmid, sarjad, kanalid - kõik see sisu, mida me tahame vaatajale igal võimalikul viisil teatavaks teha: meil on väga lahedat sisu, tule, vaata.

Starmanil on pikaajaline koostöö Ideaga, aga miks kasutate ikkagi erinevaid agentuure, kui Idea grupist saaks  kõik vajalikud teenused (digi, reklaam, PR) ühest kohast?

Praktikas see „kõik teenused ühest kohast“ lähenemine ei toimi. Ikka on nii, et igal agentuuril on oma üks tugev külg, teised kompetentsid on natukene kõrval ja nõrgemad või on väga hea koostöö juba pikka aega mõne agentuuriga.

Idea trumbiks on loovus. Meil on väga tugev loovjuht, Heiki Urbala, kes on Starmani brändiga palju tööd teinud. Meil on väga hea koostöö, pole vähimatki soovi kuskile liikuda. Oleme koos temaga oma brändi kaua üles ehitanud ja arengu step-by-step läbi teinud.

PR-agentuuriks on meil Hamburg ja seal on meie konsultandiks Jan Jõgis-Laats, kes on tehnoloogia vallas väga tugev. Me mõistame üksteist väga hästi, ta saab poolelt sõnalt aru, mida ma räägin. Oleme korraldanud ka konkursse, aga peale Hamburgi pole keegi teine suutnud meie vajadusi nii hästi mõista.

Kasutate palju erinevaid agentuure, aga kes on põhiagentuur, kelle poole sa esimesena pöördud? Nii-öelda peatöövõtja?

See oleneb projektist. Aga järjest rohkem alustan PR-agentuurist, eriti olukorras, kus telereklaami pole plaanis kasutada.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018