Eesti 100. sünnipäev sai oma sümboolika

Aastasada
Aastasada

Eesti Vabariigi 100. sünnipäeva loovkonkursi võitis ideekavand «Aastasada», mille esitas agentuur Identity (Meelis Opmann, Martin Tõnts, Ionel Lehari, Ants Lusti).

Loovkonkursi eesmärk oli leida pikaajaline partner, kes töötaks välja Eesti vabariigi 100. sünnipäevale visuaalse identiteedi. Eesti kui Euroopa Liidu (EL) eesistujariigi tutvustamiseks sooviti leida partner, kelle abiga välja arendada põhisõnumid ja visuaalsed lahendused, mis toetaksid Eesti kui nutika ja uuendusmeelse ning puhta elukeskkonnaga riigi kuvandit Euroopas.

Aastasada
Aastasada

Konkursile laekus kaheksa ideekavandit, neist viis EL eesistumisele ja kolm Eesti vabariigi 100. sünnipäevale. Kaks kavandit, mille seas oli ka võidutöö, esitati ühendlahendusena mõlemale sündmusele.

Aastasada
Aastasada

«Hindan konkursi õnnestunuks, sest osalesid Eesti kogenud ja suured loovagentuurid, kes hindasid õigesti eesseisva töö suurt mahtu,» ütles žürii esimees, Eesti disainikeskuse juht Jane Oblikas. «Kuigi lähteülesanne oli keeruline, sai žürii valida mitme hea idee ja läbitöötatud lahenduse vahel,» lisas Oblikas.

Aastasada
Aastasada

Oblika sõnul oli nii kaasavaid ja mängulisi, kui ka Eesti kahte olulisemat narratiivi väga hästi esindavad ideed. «Võitis visuaalselt puhtaim ja kõige lihtsamate kujunditega ühislahendus, mis kannab aastasaja ja teisalt tasakaalu sõnumit. Suurem töö nüüd alles algab ja soovin Identity meeskonnale jõudu,» lisas Oblikas.

Ionel lehari, Identity
Ionel lehari, Identity

Täna avalikustati EV100 osa võidutööst, teise ehk Euroopa Liidu eesistumise identiteedilahenduse avalikustab riigikantselei aprillis, kuna hea tava kohaselt tehakse seda vahetult enne eesistumise algust.

Ideekavandeid hindas 10-liikmeline žürii, mille koosseisu kuulusid: Jane Oblikas (žürii esimees, Eesti disainikeskus), Ilona Gurjanova (Eesti disainerite liit), Jaanus Tamme (Eesti turunduskommunikatsiooni agentuuride liit), Alari Orav (Eesti disainimeeskond, EAS), Aive Hiiepuu (Eesti suhtekorraldajate liit), Anu-Mall Naarits (Marketingi instituut), Maria Alajõe (Riigikogu kantselei), Anneli Ohvril (Riigikantselei, EV100), Tiina Urm (Riigikantselei, EL nõukogu eesistumine) ja Sean Larkins (WPP Government and Public Sector Practice).

Eesti vabariigi 100. sünnipäevaks esitatud ideekavanditest hindas žürii teise koha vääriliseks ja premeeris 3000 euroga kavandit «Sõrmejälg». Selle esitaja oli agentuur Tank (Joel Volkov, Villem Valme, Kadi Mikiver, Grete Gutmann, Risto Luhalep). Kolmandat auhinda otsustas žürii mitte välja anda.

Sõrmejälg:

Eesistumise ideekavanditest hindas žürii teise koha vääriliseks ja premeeris 3000 euroga kavandit nimega «Mets», esitajaks oli agentuur Velvet (Kristian Kirsfeldt, Siim Tikk, Magnus Haravee). Kolmanda koha ja 2000 eurot pälvis kavand «Sõrmejälg», esitaja oli agentuur Tank.

Riigikantselei alustab võidutöö esitajaga läbirääkimisi loovlahenduste väljatöötamise lepingu sõlmimiseks. Eeldatav lepingumaht on Eesti vabariigi 100. sünnipäeva puhul 150 000 eurot ning EL eesistumise puhul 100 000 eurot.

Allikas: ev100.ee/et/eesti-100-sunnipaev-sai-oma-sumboolika 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OMNIVA otsib SOTSIAALMEEDIA JUHTI

Eesti Post AS

23. november 2018

IDEA otsib AD-d

Idea Group

25. november 2018