Klient peaks rohkem nõudma turunduses tulemusi, mida saab mõõta

Timo Porval
Timo Porval

Seoses läheneva digiturunduse aastakonverentsiga Best Internet uurisime, mis toimub Eestis digiturunduses. Kas digiagentuuride ärimahud kasvavad? Mis on agentuuri ja kliendi suhtluses vajaka? Vastavad Lavii turundusstrateeg Timo Porval, Carat Eesti tegevjuht Britte Maidra, IDEA AD juhatuse esimees Märten Liinat, WSI Online juht Kristjan-Paul Raude ja Fraktali peadisainer Tajo Oja.

Timo Porval, digiagentuuri Lavii turundusstrateeg

Mis on suurimad väljakutsed suhtluses kliendiga? Mida klient ei oska küsida?
Mida aeg edasi, seda targemaks minu meelest turundajad ja ettevõtjad turunduse osas saavad. Saalides kerkib järjest rohkem käsi küsimustele, kas mõõdate ja oskate öelda tulu-kulu suhteid. Arenguks on ruumi muidugi küll ja veel, täpselt nagu ka agentuuridel. Klient peaks rohkem nõudma ja tahtma saada turunduses päris tulemusi, mida saab mõõta päringutes või veel parem - rahas. Fännid, reach, emailid on kõik toredad mõõdikud, aga need ei ole eelduseks, et reaalselt turundus raha sisse toob.

Mis on praegu suurimad/uusimad trendid digiturunduses?
Trend on ajada ikka taga uusi trende, aga tegelikult peaks fookust panema rohkem ABC-le ja timmima seal asju paremaks. Näiteks otsitakse uut sotsiaalmeedia platvormi, kus oma sõnumit levitada, aga mõõdikud on paigast ära, et teada saada, kas see tasub ära. Sinna võib kuluda esmapilgul vähe raha, aga samas palju töötaja aega, mis on ettevõttele samasugune kulu. Pigem ma soovitaks korra sammu tagasi astuda ja oma ettevõtte turundusstrateegia üle vaadata. Küsida mida ja miks me teeme ning kuidas seda kõike mõõdame.

Mida te prognoosite järgmiseks aastaks oma ärimahu kasvuks?
Nii nagu 2016, paneme rõhku süsteemide, mitte inimeste arvelt kasvamisele, võib pakkuda, et kasv jääb 30-40 % kanti. Sõltub, kui palju oma klientidele häid mõõdetavaid tulemusi suudame tuua.

Märten Liinat
Märten Liinat

Märten Liinat, IDEA AD juhatuse esimees

Mis on suurimad väljakutsed suheldes klientidega? Mida klient ei oska küsida?
Kliendi väljakutsed ongi meie väljakutsed ning meie ülesandeks on kliendiga suhtluses need väljakutsed ja ka võimalused ülesse leida. Ikka selleks, et saaksime neile sobivaid lahendusi pakkuda. Meie kõige paremad tulemused on sündinud juhtudel, kus kõik osapooled saavad aru, et tegu on koostöö/partnerlusega, mitte lihtsalt ühesuunalise tellimusega. 

Mis on praegu suurimad/uusimad trendid digiturunduses?
360-videod ja VR on juba mõnda aega suure tähelepanu all olnud, kuid kindlasti ei ole nende potentsiaali veel piisavalt ära kasutatud. Järgnevate aastate jooksul suureneb ka trend, mille käigus brändid peavad veel rohkem oma suhtlusega liikuma nendesse kanalitesse, mida tarbijad eelistavad. Selle väljundiks tunduvad hetkel olevat erinevad messengeri/chati platvormid. Võitjatena väljuvad ka need brändid, kes hammustavad lahti, kuidas kasutada nutikalt (mitte creepy’lt) ära mobiilseid seadmeid, olgu selleks siis asukohapõhine kommunikatsioon, mobiilne SEO või äppide enda kasuks pööramine.

Mida te prognoosite järgmiseks aastaks oma ärimahu kasvuks?
Ideas sellist üksust nagu digiagentuur eraldi ei eksisteerigi. Digitaalne ei ole mingi eraldiseisev nähtus, vaid see on osa igapäevasest turundusest ja kommunikatsioonist. Olgu selleks siis reklaam, meedia, PR, videoproduktsioon, sisuturundus vms. Digi on osa igapäevasest tööst ning me arendame ja rakendame oma digikompetentse sõltumata sellest, millisest meie agentuurist juttu on. Seega kasvab digi ärimaht käsikäes Idea Groupi enda kasvuga. Kui vaadata meie agentuure tervikuna, siis oleme viimastel aastatel kasvanud turust kiiremini ja kogukasv võiks aastal 2017 jääda 15-25% vahele.

Britte Maidra
Britte Maidra

Britte Maidra, Carat Eesti tegevjuht

Mis on suurimad väljakutsed suhtluses kliendiga? Mida klient ei oska küsida?
Ma ei ütleks, et mingeid probleeme otseselt on. Kui kliendi esitatud briefis on mingi info puudu, siis meie töö ongi küsida õigeid küsimusi ja koostöös kliendiga õiged eesmärgid paika panna. Need ajad on läbi, kus klient saatis päringu sisse ja pärast paarinädalast vaikust tuli meediaplaan. Julgen öelda, et oleme täna, rohkem kui kunagi varem, oma kliendi ärieesmärkidega kursis ja meie roll on meedia- ja digikanalite kaudu aidata need eesmärgid koju tuua.

Mis on praegu suurimad/uusimad trendid digiturunduses?
Suurim trend on kasvamine. See on tänaseks juba mitu aastat nii olnud ja vaibumist ei ole märgata. Digiturundus annab meile väga palju täpsemad võimalused kõnetada klienti talle relevantsema infoga – kõik võidavad, lõpptarbija saab info, mis on talle oluline ja meie kliendi st ettevõtte jaoks on see väga täpselt mõõdetav meediainvesteering – iga kliki hind on mõõdetav, igale klikile järgnev tegevus on teada. Sellest järgmine ja väga loogiline samm on programmatic, millest täna paljud räägivad, vähesed teevad.

Kokkuvõttes on digiturunduses jätkuvalt kolm suurt vedajat - mobiil, online-video ja sotsiaalmeedia. Näeme seda ka siin Eestis, kuna mitmed CARATi uued kliendid on just noortele suunatud, siis „mobile first“ strateegia on üsna tihti rakendatav.

Seejuures digi kasv ei tähenda alati tele ja muu traditsioonilisema meedia langust, pigem on küsimus nende sünkroniseerimises ja kuidas toetada digiga TV-d ja teha kampaania seeläbi veel efektiivsemaks, sest tarbija ei ole vahetanud televiisorit teise ekraani vastu, vaid on need kaks paralleelselt kasutusele võtnud.

Mida te prognoosite järgmiseks aastaks oma ärimahu kasvuks?
Oleme sel aastal päris palju investeerinud nii uute inimeste värbamisse kui kogu meeskonna koolitustesse. See on kandnud vilja ka uute klientide võitmisel. Usun, et järgmine aasta saab olema veel edukam, vähemalt oleme ise selleks kõik teinud, aga ilmselgelt sõltub meie sektoris äri ettevõtetest ja nende otsustest turundusinvesteeringute osas.

Kristjan-Paul Raude
Kristjan-Paul Raude

Kristjan-Paul Raude, digiagentuuri WSI Online juht ja turundusstrateeg

Mis on suurimad väljakutsed suhtluses kliendiga? Mida klient ei oska küsida? 
Arvan, et klient ei peagi oskama küsida. Agentuur peab oskama ja viitsima seletada. Me ei eelda, et klient on digiturundusest sama teadlik kui agentuur. Näide: hambasse tekib auk ja lähen hambaarsti juurde. Kuna ma usaldan oma hambaarsti, siis ma ei hakka küsima, et mis plommi paned või kuidas puurida kavatsed - ma lasen tal oma tööd teha. Mul on probleem (valu) ja arst teab, kuidas seda lahendada. Sama on turundusteenust ostes - kliendil on eesmärk (nt suurendada müügitulu, päringute arvu x %, konkurendilt turumahtu võtta, parandada kodulehe konversiooni vms) ja agentuur peab teadma, millised on võimalused. Koostöös kliendiga töötatakse välja parim lahendus ning viiakse see ellu. Igal agentuuril on oma nägu ja tegu, klient peab lihtsalt enda jaoks sobiva välja valima ja seejärel koostöö tulemustele keskenduma.

Mis on praegu suurimad/uusimad trendid digiturunduses? 
Kui siiamaale on sisuliselt tegeletud traffic generation'iga, siis aina rohkem hakatakse mõtlema lead generation'i peale. Lihtne näide. Kui kodulehe külastajatest 2% saadavad päringu, siis mida ülejäänud 98% teevad? Suunata turunduseelarve külastuste saamisele vs kontaktide saamisele? 

Veebiarenduses on uus lähenemine mobile first. Lahenduse väljatöötamisel lähtutakse mobiili jaoks parima võimaliku väljatöötamiseks ning seejärel töötatakse see üles desktopile.

Mida te prognoosite järgmiseks aastaks oma ärimahu kasvuks?
Meie kasvu eelduseks on tulemustele orienteeritud usaldusväärne kliendisuhe, uute klientide saamine ning olemasolevate klientide turunduseelarvete suurenemine või suunamine digisse. Tänased kliendid on meie teenusega rahul. Uusi kliente lisandub oodatult, kes usaldavad meie teadmisi ja kogemusi. Oleme võtnud eesmärgiks kasvada kiiremini kui turg. Alates aastast 2008 oleme käibemahtudelt iga aasta kasvanud ligikaudu 50%. Kasv on ka üks meie põhiväärtustest - soovime kasvatada oma klientide ärisid ning sealjuures ka ise kasvada.

Tajo Oja
Tajo Oja

Tajo Oja, agentuuri Fraktal peadisainer

Mis on suurimad väljakutsed suhtluses kliendiga? Mida klient ei oska küsida?
Kõige suurem väljakutse on kindlasti see, et mured ning vajadused on vaid mõne aastaga väga laiaks läinud. Ühe mütsi või standardlahendusega kõiki kliente ei löö, iga projekt vajab oluliselt personaalsemat lähenemist ja rohkem süvenemist, et väga hea tulemuseni jõuda. Parim agentuur on see, kes suudab “ei” öelda valele lahendusele. Tõehetk on siis, kui tullakse tellima veebi aga tegelikult on edu saavutamiseks vaja hoopis rohkem reklaami. Või hoopis tõsta müügitiimi palka.

Mis on praegu suurimad/uusimad trendid digiturunduses?
Mõnes mõttes tundub, et “vaimustused” on taas üle läinud ja tarkus ning ratsionaalsus on tagasi tulnud. Iga uue trendiga kaasa ei joosta, alati tasub mõelda, et kas vähem on tingimata halvem?

Mida te prognoosite järgmiseks aastaks oma ärimahu kasvuks?
Prognooside tegemine on tänamatu töö. Jätan selle hea meelega teistele.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Viasat otsib TURUNDUSJUHTI

Viasat AS

05. märts 2018

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018

Rahva Raamat otsib HULGIMÜÜGI TURUNDUSJUHTI

Rahva Raamat AS

02. märts 2018