Millised on praegu interneti kasutajate tüübid?

Pille Pruulmann-Vengerfeldt
Pille Pruulmann-Vengerfeldt

Millised on hetkel interneti kasutajate tüübid ja kuidas erinevat tüüpi kasutajatega kommunikatsioonis arvestada? Vastust teab Malmö ülikooli kommunikatsiooni ja meedia vanemõppejõud Pille Pruulmann-Vengerfeldt, kes astub üles 3. novembril toimuvas kommunikatsiooniajakirja Kaja mõttekojas „Augud võrgus“.

Inimeste interneti kasutamismustrid muutuvad tulenevalt meie oskustest digitaalset keskkonda kasutada, samuti tekitab muutusi võimaluste kasv, räägib Pille Pruulmann-Vengerfeldt. Ta  selgitab oma ettekandes, kuidas erinevad kogemused internetiga mõjutavad inimeste käitumist veebis ja ka suhtumist internetis pakutavasse, sealhulgas turundussõnumistesse.

„Interneti kasutamise peale mõeldes kipume me tavaliselt eeldama, et inimesed kasutavad internetti samal kombel kui meie ise,“ tõdeb Pruulmann-Vengerfeldt. „Selline üldistus jätab aga tähelepanuta selle, et internet koondab endas palju erinevaid teenuseid ja võimalusi ning need erinevad kasutused tähendavad ka seda, et inimesed on erinevalt avatud kommunikatsioonile. Samuti on  nad avatud ka erinevat tüüpi kommunikatsiooniks, kellele sobib ametlikum stiil, kes tahaks olla isiklikumas suhtes kommunikatsiooni osapooltega.“

Internetis tehtavate tegevuste osakaal kasvab kogu aeg, meie võimalused nendeks tegevusteks kasvavad ka. Seega osade muutuste allikaks on võimaluste kasv. Teisalt, mida rohkem me harjume, mida enam on meil oskusi digitaalset keskkonda kasutada ja sellega koos muutuvad ka inimeste kasutamismustrid.

Kindlasti muudab interneti kasutajate tavasid erinevate teenuste olemasolu või puudumine, tõdeb ta.  „Kui on võimalus nt internetis suhelda ja meelt lahutada, siis tekib internetikasutajatüüp, kes interneti meelelahutuseks kasutab.“

„Kaja mõttekojas osaleja saab teada,  kas ja kuidas tema internetikäitumine tema valikuid kommunikaatorina mõjutab ja kuidas ta saab seda mõju teades parem kommunikaator olla,“ lubab Pruulmann-Vengerfeldt.

3. novembril kogunevad Eesti kommunikatsioonijuhid aasta suurimale kokkusaamisele, kommunikatsiooniajakirja Kaja mõttekotta „Augud võrgus“. Mõttekojas otsitakse lahendusi olukorrale, kus inimesed liiguvad järjest enam oma mikrovõrgustikesse ja suures ühendavas kommunikatsioonivõrgus on „augud”.

Mõttekojaga „Augud võrgus“ tähistab Eesti kommunikatsioonijuhtide ajakiri „Kaja“ ühtlasi oma neljandat sünnipäeva.

Tutvu mõttekoja päevakavaga: http://pood.aripaev.ee/kaja-2016

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018