Miks noored enam kortereid ega autosid ei osta?

Tänapäeval pole edukuse mõõdupuuks enam korteri või auto omamine – veelgi enam – selline mõtteviis on suhteliselt aegunud.

Uurimused näitavad, et millenniumi-põlvkonna esindajad ei osta kalleid asju, maja või auto on ostunimekirjas harva ning selle tõttu on hakatud seda generatsiooni nimetama ka “rentijateks”.

Miks see nii on?

Mõned sotsioloogid väidavad, et noortel on lihtsalt finantsiliselt raske ja seetõttu kardavad nad võtta suurt laenukoormat. Kuid peamine põhjus peitub mujal - noortel on hoopis teised väärtushinnangud kui olid nende vanematel. Millenniumi-põlvkonna eduparameeter näeb välja hoopis nii:

• Edukad inimesed ei osta kinnisvara, nad pigem rendivad, et olla oma tegemistes ja ettevõtmistes vabad.
• Kui tahad näida edukas, siis investeeri kogemustesse, reisi, tee ekstreemsporti või ehita startupe.

Noori ei huvita materiaalsus

Milleks osta auto kui võib sõita taksoga(!) – see on auto omamisest tihti soodsam. Sama lugu kinnisvaraga: noorte arvates naelutab see liialt ühte paika kinni ja kui tuleb soov mõne aasta pärast näiteks töökohta vahetada, on väga lihtne oma rendikorterist loobuda ja lihtsalt uuele kontorile lähemale kolida. Hea näide on ka maakodud – tänapäeva noor ei mõista, miks veeta iga puhkus samas kohas, kui näiteks Airbnb kaudu võib leida peatuspaiga igas maailma nurgas.

Omamine pole enam moes

Ajakirja The Atlantic kolumnist James Hamblin kirjeldab omandi kontseptsiooni fenomeni nii: uutele kogemustele kulutatud raha teeb õnnelikumaks ja pakub rohkem rahuldust kui asjade ostmine.

Kogemused aitavad leida sõpru - asjad teevad pigem murelikuks

Üldjuhul ei huvita kedagi su uued ostud, pigem meeldib inimestele kuulata muljeid põnevatest reisidest ja meelierutavatest seiklustest. Selline kogemuste jagamine aitab leida sõpru ja muuta meid seeläbi õnnelikemaks. PS! Ka halvad läbielamised on jutustamist väärt, sest muudavad rääkija inimlikuks ja huvitavaks persooniks.  

Ei tea, kui palju inimesed seda avalikult tunnistavad, aga hinnalised asjad ja kinnisvara omamine suurendavad ärevust: peakohale ilmub konstante murepilv oma asjade heaolu pärast. Vanemad põlvkonnad investeerisid pigem majadesse ja autodesse, sest neil puudusid võimalused reisimiseks või näiteks startupinduseks. Kuid teadupoolest kaotavad enamus materiaalsetest asjadest oma väärtust, samas kui kogemused ei devalveeru.

Kuidas aga mõtlevad Eesti noored? Uuringud näitavad, et näiteks kodu omanikuks olemist peetakse veel väga tähtsaks.

Tekst põhineb artiklil "Why young people don't buy cars and apartments anymore"

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HANSAPOST otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Hansapost OÜ

02. detsember 2018