Ettevõtete kasvuootusi aitab täita internet

Kristjan-Paul Raude
Kristjan-Paul Raude

Tarbijate käitumise muutumine sunnib ettevõtjaid otsima uusi kasvuvõimalusi, mida leiab kõige rohkem internetist ja mobiilist.

Kristjan-Paul Raude, digiagentuuri WSI Online juht ja turundusstrateeg

Kasv on jätkusuutliku ettevõtte põhinäitaja. Ettevõtte juhi üks peamisi ülesandeid on kasvatada ettevõtte väärtust. Väärtuse kasv tuleb eelkõige käibe ja kasumi kasvust. Kas laieneda? Kuidas laieneda? Millistele toodetele või teenustele rõhku panna? Kuidas optimeerida äriprotsesse?  

Kasvav ja arenev ettevõte on tööjõuturul atraktiivne ning hoiab omanikud rõõmsana. Siin võib nüüd keegi käe tõsta ja öelda, et Eesti on piiratud ressurssidega turg ning siin ei saa kasvada. Saab küll, aga põhiline on küsimus, miks ainult Eesti piires mõelda. Tänapäeval on rohkem võimalusi kui kunagi varem viia oma toode või teenus piiri taha.

Internet ning sealsed turundus- ja reklaamivõimalused on paljusid ettevõtteid väga positiivselt mõjutanud. Nii on võidetud uusi kliente, hoitud olemasolevaid, testitud uusi tooteid ja teenuseid ning laienetud uutele turgudele. Interneti kasutajate arv ületab viimastel andmetel 3 miljardi piiri, kusjuures see on viimase 10 aastaga kaks korda kasvanud ja ilmselt teeb sama järgmise 5-10 aastaga. See ei ole ajutine nähtus, internet on loodud kestma.

Kelle käes on võim?

Möödas on aeg, kus müügiinimese käes oli väärtuslik informatsioon (võim), mida ta jagas oma äranägemise järgi valitud ostuhuvilistele. Ettevõtte esindaja oli kõige tähtsam, informatsiooni allikas. Aeg on tõele näkku vaadata – nüüd on tarbijal ainuvõim. Tema valib, mõtleb, otsustab, kiidab, laidab, kommenteerib, laigib, soovitab teistele. See on võimalikuks saanud tänu interneti ja nutiseadmete laialdasele levikule. Tragimad ettevõtted võidavad sellest, laisemad kaotavad.

Tarbija otsustus- ja ostuharjumused ei ole enam need, mis viis aastat tagasi. Isesõitvad autod, nutitelefonide võimekus, e-kaubandus – mis USAs on näiteks 10% jaemüügitulust –, finantstehnoloogia, jagamismajandus, virtuaalreaalsus – need kõik on tarbijate harjumusi muutnud.

Kasv peitub internetis ja mobiilis

Internet on võitnud tarbijate südame. Me suuname oma tähelepanu aina rohkem digimaailma, internetti ja mobiili. Näiteks USAs olid 2015. aastal internet ja mobiil suurimad meediatarbimise kanalid (47%), teisel kohal oli televisioon (36%). Veel enam - kui tele meediakanalina on languses, siis digimeedia eesotsas mobiiliga kasvab meeletult.

Google kasvatas oma reklaamitulu 2015. aastal võrreldes aasta varasemaga 18%, Facebook tervenisti 59%. Kaks hiiglast moodustasid IAB & PWC andmetel kokku 76% kogu interneti reklaamimahu kasvust. Kõige kiiremini kasvas mõlemas kanalis mobiilireklaamide tulu. Põhjus on lihtne - inimene veedab keskmiselt SimilarWebi teatel neli tundi päevas oma mobiilis.

Mobiilireklaamil on tohutu potentsiaal:

Kalastada tuleb seal, kus on kala. Turundada ja reklaamida tuleb seal, kus on tarbija. Üha tihenevas konkurentsis ja globaliseerumises muutub kasvamine aina raskemaks. Võidavad need, kes teevad midagi teistmoodi. Nad kasutavad taktikaid, mida enamus ei kasuta. Nad leiavad turundus- ja reklaamikanalid, mis tegelikult ka töötavad.

Olen veendunud, et internet on tänasel päeval üks põhilisemaid ettevõtte kasvu allikaid.

TASUB TEADA
Neli valikut interneti abil kasvada

  • Tee ise - hea lihtne viis alustada ja ise aru saada.
  • Palka vabakutseline - ilmselt kõige kulusäästlikum.
  • Palka töötaja - teadmised jäävad ettevõttesse.
  • Palka digiagentuur - ligipääs agentuuri laialdastele teadmistele ja kogemustele     


60 miljardit dollarit oli internetireklaami maht USAs 2015. aastal, sellest 21 miljardit dollarit tuli mobiilist.

PANE TÄHELE
Ettevõtja käsiraamat

Äripäeva käsiraamatud on praktilised professionaalsed töövahendid tippspetsialistile ja juhile.
Ettevõtja käsiraamat on ilmunud juba 15 aastat. Veebis täieneb info igal kuul, paberil ilmub täiendus neli korda aastas.

Ettevõtja käsiraamat annab juhile ja ettevõtjale ülevaate ettevõtte asutamisest, juhtimisest, kontrollimisest ja arendamisest. Peale nende on käsiraamat abiks ka valdkonna konsultantidele, õpetajatele, õppejõududele ning ka õpilastele ja tudengitele, kes soovivad omandada ettevõtlusest laialdasi teadmisi ning olla kursis uusimate ettevõtlussuundadega.
Loe pikemalt Äripäeva ettevõtja käsiraamatust http://kasiraamat.ee/et/ettevotja.

Mida sisaldab aastane litsents?

• ligipääsu veebikeskkonnale
• võimalust kasutada nõuandekeskust
• vahetatavate lehtedega paberväljaannet
• kord kvartalis paberväljaande uuendusi
• elektroonilist uudiskirja Õigusuudised

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused