„Põllule“ uudiseid viisid?

14. septembril toimunud La Ecwadori vestlusring Hommikukohv
14. septembril toimunud La Ecwadori vestlusring Hommikukohv

Nii nagu inimesed otsivad õnne, otsivad ettevõtte juhid salavalemit ettevõtte väärtuse tõstmiseks. Tegelikkuses mingit salavalemit ei ole, kuid kommunikatsiooni abil on võimalik seda teha väga efektiivselt. Kuidas ja milliste vahenditega täpsemalt?

Kokkuvõte tehtud 14. septembril toimunud La Ecwadori hommikukohvil: Kommunikatsiooni roll ettevõtte väärtuse tõstmisel.

Eelnevalt esitatud küsimusele annavad vastuse Hommikukohvi vestluskülalised Tallinna Vee AS kommunikatsioonijuht Mariliis Mia Topp ning EASi turundusjuht Piret Reinson.

Näiteks sageli arvatakse, et kommunikatsiooni või turunduse eelarve peab olema tohutult suur, et tõsta ettevõtte väärtust. Nii Piret Reinson kui Mariliis Mia Topp ütlevad ühest suust, et ei pea! Kommunikatsiooni ja turunduse tegemisel on hoopis tähtsam aru saada, millega su ettevõtte tegeleb ehk tunne ettevõtet läbi ja lõhki, sh tunne ka lihtsamaid töid, mida töötajad teevad. Mariliis Mia Topp olevat isegi ükskord töömeestega kaasa läinud, et mõista, mida ikkagi tähendab „augu lahti kaevamine“ täpsemalt. See on ilmekas näide huvist ettevõtte tegemiste vastu igal tasandil ning teha kommunikatsiooni või turundust hästi, pead tundma, millega Su ettevõtte tegeleb. Ehk mida see meile ütleb? Igasugune muutus algab inimestest ja nende omavahelistest suhetest.

Põhiline takistus kommunikatsiooni või turunduse tegemisel ongi see, et kas mõistetakse, mida ja miks ettevõttes tehakse. Eesmärke saab palju paremini täita kui nii töötajad kui ka juhtkond mõtlevad ühel lainel. Muidugi võib tekkida küsimus, et milleks üldse tõsta väärtust? Põhiline põhjus on tavaliselt rahaline, mis tundub ka loogiline. Ettevõte peab olema jätkusuutlik, kuid rahaline väärtus ei tohi jätta tahaplaanile kõiki teisi väärtuseid, näiteks mainet. Tegelikkuses peavad kõik väärtused olema tasakaalus. Rahalist väärtust pole mõtet püüda tõsta kui ettevõtte maine on maas. Halb maine ei tekita usaldust omades töötajates ega investorites.

Ettevõtte väärtuse tõstmine alaku strateegiast“: ütleb Piret Reinson. Alustama peaks numbritest, vaatama üle, mida näitavad uuringud ning alles siis edasi liikuma. Strateegia planeerimisel peab kindlasti arvestama, et uue aja kommunikatsioon on läbipaistev ja avatud ning ulatub ettevõttes nii sisse- kui ka väljapoole. Ka ühiskonnas toimuvatel muutustel on oluline tähtsul. Eestis olevad ettevõtted on hakanud teadvustama sotsiaalset vastutust ning järjest rohkem arvestatakse ning tehakse koostööd erinevate kogukondadega. Selline lähenemine läheb inimestele hinge ning hea koostöö tulemusena hakkab tõusma ka ettevõtte maine.

Niisiis on ettevõtte väärtuse tõstmine ilma ülisuure eelarveta täiesti võimalik. Vajalik on mõista, et muutus algab inimestest ja nende omavahelisest kommunikatsioonist. Informatsioon peab jõudma iga inimeseni, ka selleni, kes parajasti „põllul“on.

Autor: Uku Nurk

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018