Case Study: Kuidas Tavex üle Euroopa e-poode lansseerib ja mis on tulemused

Brexit või E-exit? Vahet ei ole, sest raha väärtus langeb ajas niikuinii. Üks võimalus oma varade säilitamiseks või isegi kasvatamiseks on investeerida kulda ja hõbedasse. Nii arvab Tavex Grupp ja tuhanded investorid üle maailma. Käesolev case study räägib sellest, kuidas suurendada inimeste hulka, kes mõtlevad oma majanduslike olukorra peale pikas perspektiivis.

Ülesanne:

Tavex on Põhja-Euroopa juhtiv väärismetallide ja valuuta diiler ning müüb üle 3 tonni kulda aastas. Aastas teenindab ettevõte rohkem kui 1.3 miljonit klienti kaheksas Euroopa riigis ja Filipiinidel.

Bit Finer’i ülesanne oli teha Tavex kontserni e-poodidele täielik uuenduskuur, tõsta müüdavate kilode mahtu ning suurendada ostvate inimeste hulka. Väljakutse algas 2014. aastal ja kestab tänaseni. Alustasime Rootsist ning liigume riik riigi haaval edasi. Algne lahendus täieneb iga päevaga ning peagi on taas tulemas uusi suuremaid muudatusi.

Peamiseks probleemiks oli aegunud veebileht ja visuaalne identiteet ning online-müügis peituvate võimaluste vähene kasutamine. Sellest sündis ka meie ülesanne: teha detailne uuring koos täieliku e-poe disaini makeoveriga. Lõppülesandeks oli kasvatada kulla ja hõbeda müüki. Bit Finer’i esimeseks sihtmärgiks sai Rootsi e-pood tavex.se ja sealt edasi hakkasime samm-sammult järgmisi riike uuendama.

Taustaülesanneteks olid grupisisese laomajanduse ja ressursihalduse parandamine ja nende integreerimine erinevate süsteemidega.

Teostus:

Võtsime väljakutse vastu ja lahendame seda tänaseni – üheksa riigi ja rahvuse eripäradega arvestamine hoiab meid pidevas arengus ning uusi täiustusi tuleb kogu aeg juurde.

Alustasime Tavex Grupi uut ajastut põhjaliku uurimistööga ja panime kokku detailse action plani. See viis meid edasi prototüüpimise faasi, mis tähendas hunnikut wireframe’e ja hüpoteese, mis omakorda tõid endaga kaasa nii mõnegi põneva avastuse.

Seega esmalt tegime endale selgeks miks, mida, kuidas ja kellele teha. Seejärel andsime disainiväljakutse disainifirmale 2ood. Tulemus oli enam kui hea. Juba peale esimest disaini screeni oli kõigil selge, et suund on õige. Arvestades sihtgrupi eripärasid, läks disain üsna kümnesse ja kaks aastat hiljem tundub leht veel ikka kena.

Esimesed arendustööd siiski kohe kümnesse ei läinud ja libedale põrandale langes nii mõnigi juuksekarv. Siiski lahendasime väljakutsed kenasti ära ja jõudsime 2015. aasta veebruaris lehega live’i! See on juba omaette lugu ja jätame midagi ka tulevikuks.

Lühiülevaade tegevustest, mis viisid esimeste tulemusteni:

UX research ja tiimiintervjuud.
Uue infoarhitektuuri loomine ja prototüüpimine.
Sihtgruppi arvestav responsive disain.
Arendustiimi väsimatu töö.
Data usaldamine ja austamine.
Meeleolukas tiimitöö Tavexi poolt.
Allaandmatu projektijuhtimine Bit Fineri poolt.

Kesköised Skype kõned Rootsist, mis lõppesid kihlvedudega hõbemüntide peale või lõbus õhtu Tavexi eestvedajatega Varssavi seiklusrikastel tänavatel iseloomustavad hästi tööprotsessi. Oleme projekti võtnud endaga kaasa üle maailma, olgu selleks siis varahommikune testing session New Yorkis Manhattani korteris või Tavex Norra lehe LIVE lansseerimise korraldamine otse Oslo tänavatelt. Rääkimata eriolukordade lahendamisest keset liivaranda Kreetal. Neid oli palju.

Tulemus:

Raske töö tasus end ära. Tänu kõigile, kes projektis osalesid ja siiani osalevad, saavutati Tavex Rootsi e-poes viimaste aastate priskeimad müüginumbrid (kui täpne olla, siis viimase seitsme aasta). Kogu au ei saa kindlasti enda peale võtta, kuid natukene aupaistet endale siiski lubame.

Tänaseks on uue kuue saanud juba ka Tavexi Norra, Taani ja Poola e-poed. Uusi plaane tuleb järjest juurde, Bulgaariasse teeme juba täieliku disaini makeoveri ning ei ole välistatud, et nii läheb ka teiste riikide e-poodidega. Facelift võib olla tulekul.

Tulemused numbrites (tavex.se 2015 vs. 2014)   

2015 suurenes kulla müük 40+% võrreldes 2014 (540 kg vs. 380 kg)

2015 suurenes hõbeda müük 180+% võrreldes 2014 (700 kg vs. 245 kg)

2015 saadi 20 000+ uut unikaalset külastajat lehele

2015 suurenes keskmine lehel veedetud aeg 26%

2015 suurenes mobile traffik 30%
 
Võrdluseks: 2013 ja 2014 olid negatiivses trendis:

2014 kulla müük langes -30%

2014 hõbeda müük langes -41%

Mida näitab 2016 aasta võrreldes 2015-ga (esimene poolaasta)?

2016 on kulla müük hoidmas kindlat hokikepi kuju, +82%

2014 on hõbeda müük murdmas mõistlikuse piire, +660%

Kes tahab väga kilod rahaks rehkendada, siis siin on 16.08 seisuga maailmaturu hinnad:

Kuld 38 463.32 EUR/1kg

Hõbe 565.67 EUR/1kg

Mis veel tulemusi mõjutas?

Tavex tiimi oskuslik müügitöö

Maailmaturu hindade kõikumine

Tavexi uued pangakontod ja makselahendused

*Numbreid analüüsides tasub teada, et investeerimistoodete kasumimarginaalid on tavakaubandusega võrreldes kaunis minimalistlikud, jäädes keskmiselt 1-2% juurde.

Seega uued tuuled puhuvad ja tulemused on paremad kui varem, kuid ülistamisest on asi kaugel – arenguruumi on tugevalt ja paljud asjad on veel teostamata. Õnneks on esimesed tulemused saavutatud ja saame seada uusi sihte.

20 mõttetera ja õppetundi:

  • Raskele tööle ei tasu ei öelda, saadud kogemus on hindamatu.
  • Meie arvamus ei ole oluline, tuleb kummardada lõpptarbijat.
  • Vigu teevad kõik ja see viib ka eduni.
  • Kõike mida saab mõõta, tuleb mõõta.
  • Data tuleb enda kasuks tööle panna.
  • Ideid tuleb testida ja mõõta.
  • Hea, avatud ja humoorikas suhtlus on parim motivaator.
  • Hea disaini aluseks on arusaam, kes on sihtgrupp, mis on probleem ning milline võiks olla lahendus.
  • Eestlased, rootslased, norrakad, poolakad, lätlased jne on väga erinevad.
  • Mobiil on ülioluline, eriti Põhjamaades, sest väga suur osa kilosid tuleb mobiilist.
  • Kissmetrics on lihtsalt suurepärane.
  • Google Analytics on endiselt võrratu.
  • 10 süsteemi võib vabalt samal ajal taustal tööd teha.
  • LIVE hinnagraafikute ehitamine on põnev!
  • E-poe kasutajakonto on kullaauk.
  • E-poe otsingusüsteem on tähtsam kui arvasime.
  • Shopping cart abandonment recovery töötab tõeliselt hästi.
  • Adwordsi traffiku suunamine e-poodi ei pruugi olla halb idee.
  • Klientide harimine ja lõbustamine on suure tõenäosusega tulevikus järjest tähtsam.
  • E-kaubandus ei ole projekt, vaid järjepidev protsess.

Lõpetuseks: hea investeering on see, mis vara ajas säilitab ja hea õnne korral isegi kasvatab. E-kaubanduse teadlik käsitlemine sellise varana ei ole paha mõte.

Kommentaar Tavex Rootsist:

"If you would like to work with a person that is passionate, creative, has an eye for details and delivers well-made products, then give your next big project to Lauri from Bit Finer."

- Anton Otahal, Tavex Sweden

Teostaja: Bit Finer, kapten Lauri Post

Seotud ettevõtted: Bit Finer, gotoAndPlay, 2ood, Tavex Grupp jpt. mõttekaaslased

Klient: Tavex Grupp, tavex.eu

Aeg: 2014 - ?

Lauri Post, Bit Finer

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018