2016. aasta värbamis­turunduse auhinnad on selgunud

Alates 1980. aastast on Inglismaa üks vanim ja suurim värbamisettevõte CIPD koos partneritega tunnustanud ettevõtteid silmapaistvate värbamiskampaaniate eest. Juuli lõpus toimunud Recruitment Marketing Awards auhinnatseremoonial tunnustati ettevõtteid kahekümnes erinevas kategoorias ja anti välja „Grand Prix“ auhind üldarvestuse parimale.

Brandem valis välja neli silmapaistvamat võistlustööd neljas erinevas kategoorias, mis vääriksid esiletõstmist:

1. Parim sotsiaalmeedia kasutus ning Grand Prix

The National Offender Management Service (NOMS) juhib Inglismaal ja Walesis vanglasüsteeme. Nende eesmärgiks oli värvata 1700 vanglaametnikku 32 erinevasse asukohta aasta jooksul. Suurimaks väljakutseks ülesande juures olid vanglatöö ebapopulaarne kuvand ühiskonnas, suur kandideerimise katkestamiste arv ning jõuline taustakontroll kandidaatidele.

Et muuta ühiskonna suhtumist vanglaametnike töösse ning välistada juba värbamisprotsessi algetapis kandidaadid, kellele vangla töötingimused ei sobi, otsustati kujutada tööd vanglas nii ehedalt kui võimalik. Kuna sihtrühma kuulusid 18-35. aastased mehed ja naised, oli sotsiaalmeedia ideaalne kanal nendeni jõudmiseks. Peamiseks kampaaniaelemendiks oli video vanglaametniku igapäevatööst kinnipeetavatega. Videot vaadati sotsiaalmeedias üle 61 000 korra ning see tõi kaasa enam kui 4500 reaktsiooni (meeldimist, jagamist, kommentaari). Loosungiga „Kas Sinus on vajalik, et olla vanglaametnik?“ loodi ka teisi videosid, mis iseloomustasid erinevate vanglate tingimustes töötamiseks vajalikke isikuomadusi.

Sotsiaalmeedia mõju värbamisele oli fenomenaalne: kokku laekus 70 088 kandideerimisavaldust (eesmärk oli 24 950), vastu võeti 1578 tööpakkumist ning talent pool’i lisandus 3309 sobivat kandidaati. Lisaks sotsiaalmeediale oli värbamiskampaania raames oskuslikult kasutatud ka teisi suuremaid turunduskanaleid nagu Google, raadio, printmeedia, tänavareklaam jms, mistõttu tõi see ka Recruitment Marketing Awards kõikide kategooriate üldvõidu ning Grand Prix auhinna.

2. Parim tööandja bränd

Selle auhinna pälvis rahvusvahelise kommunikatsioonitehnoloogia ettevõte Ericsson projektiga „You + Ericsson“. Projekti eesmärgiks oli muuta töötajad tööandja brändi saadikuteks, kasutades selleks nii sotsiaalmeediat kui suust suhu turundust. Julgustades töötajaid jutustama oma lugusid, jagati maailmaga Ericssoni organisatsioonikultuuri ja innovatiivsust.

Tänu projektile kahekordistus oma tööandjat soovitavate töötajate (ehk tööandja brändi saadikute) arv ning sotsiaalmeedias Ericssoni lugusid jutustavate töötajate hulk suurenes 21 000’ni. Projekti tulemusel leiab Ericsson 33% uutest töötajatest saadikute soovituste kaudu, värbamiskulud  on vähenenud ning Ericssoni kui tööandja brändi tuuakse ülemaailmseks näiteks tööandja saadikute hulga suurendamisest.

3. Parim noori kaasav algatus

Kuidas saada õpilased ja värsked lõpetajad rääkima brändist, millest nad midagi ei tea? AXA vereringe moodustavad noored töötajad ning nad on üks maailma juhtivaid kindlustusettevõtteid, kuid vaatamata sellele on nende bränd noorte hulgas vähetuntud. Et kasvatada ettevõtte tuntust noorte seas, kuulutas AXA välja võistluse, mille eesmärgiks oli interaktiivse aardejahi käigus lahendada erinevaid ülesandeid. Lisapunkte oli võimalik saada oma saavutuste jagamise eest sotsiaalmeedias. Võistluse peaauhinnaks oli 12-kuuline ümbermaailmareis. Oktoobrist märtsini kestnud kampaania jooksul osales võistluses 26 000 noort 221 erinevast riigist. Mobiilseadmetes külastati mängu lehte üle 90 000 korra, seejuures oli keskmiseks mängimise ajaks 44 minutit. Mängu viis lõpule 8000 inimest.

4. Parim trükimeedia reklaam

Kullerfirma Yodel pöördus värbamisagentuur SMRS poole seoses töömahu kasvamisega jõulude ajal. Eesmärgiks oli luua kampaania, millega kaasneks üleriiklik tähelepanu. Et kampaania lansseerimisega samaaegselt oli meedias suurt tähelepanu pälvinud Chris Evansi üleskutse leida autojuhte, kes oleksid huvitatud kaasa lööma uues "Top Geari" saates, otsustati Yodeli kampaania üles ehitada sarnasele kontseptsioonile. Eristuvaks eesmärgiks sai ülesanne leida sobivad kandidaadid ühe päevaga.

Värbamiskampaania publitseeriti ühes Inglismaa suurimas väljaandes „The Sun“ ning kandideerimise tähtaeg seati samale päevale. Kampaania oli edukas – kullerfirma leidis otsitavad töötajad ning tänu silmapaistvale reklaamlahendusele kasvas karjäärilehe külastatavus 42% võrra.

Loe soovitusi silmapaistva värbamiskampaania loomiseks Brandemi blogist!

Võistluskategooriad on aastate lõikes erinevad, võttes arvesse tehnoloogilisi uuendusi ja olukorda tööjõuturul. Þüriisse kuulub üle 20 personali-, värbamis- ja turundusettevõtte juhi ja spetsialisti. Kuna osalejaid on palju, siis on hindamise esimese osa eesmärk teha eelvalik kõikide kategooriate võistlustöödest. Teises osas hindavad þüriiliikmed võistlustööde silmapaistvust ja loovust.

Pille Riin Pettai, Brandemi turundusjuht

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Hansapost otsib ONLINE KAMPAANIA JUHTI

Hansapost OÜ

07. märts 2018

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018