Otsepost mõjutab 85% lugejatest

85% otsepostituslehtede lugejatest on positiivselt mõjutatud reklaamitud kauplust külastama, selgus Turu-uuringute AS’i juunikuusest otsepostituse märkamise uuringust. 59% vastaja sõnul mõjutavad sooduspakkumised nende otsust kohe kindlasti.

Omniva postiäri juhi Mari Allese sõnul tõestavad otsepostitused end vastupidiselt levinud arusaamale jätkuvalt väga eduka reklaamkanalina. “2015. aasta Emori uuringust selgus, et otsepostitus on traditsioonilistest reklaamkanalitest tähelepanuväärseim. Juunikuine Turu-uuringute AS’i küsitlus kinnitab taas sama,” rääkis Allese.

Uuring näitas, et kõige levinuimaks kaupluse külastamise ajendiks on vajadus osta toidukaupu (või muid kaupu) ning kaupluse mugav asukoht. Üllataval kombel valib aga ligi 1/3 ostjaskonnast sobiva toidupoe endale justnimelt nähtud sooduspakkumise tõttu, mis tõestab seda, miks otsepost on oluline kanal müügikäibe eesmärkide saavutamisel.

Muuhulgas selgus aga ka see, et 67% inimestest märkab sooduspakkumisi just oma postkasti tulevatel otsepostitustel. Mujal on sooduspakkumiste reklaamide märgatavus oluliselt madalam.

Kui välja arvata poes spetsiaalsele alusele pandud reklaamlehed, mis eeldavad kliendilt juba kauplusesse tulemist, on otsepostituse järel sooduspakkumised märgatavaimad internetis, kus on neid märganud vaid 11% vastajaist.

Sooduspakkumistega on paremini kursis naised, vanemad inimesed (vanuses 50+), mitte-eestlased ning need, kelle sissetulek jääb alla 600 euro kuus. Sisuliselt samadele sihtrühmadele avaldab ka sooduspakkumiste nägemine keskmisest enam positiivset mõju - naistele (88%), vanuserühmale 50+a. (91%) ning mitte-eestlastele (90%), sissetulekurühmale 300-599 eurot (93%).

Allese sõnul kannab Omniva siseriiklikult igal aasta laiali üle 200 miljoni reklaami ning see number näitab otseposti kanali jätkuvat populaarsust ettevõtete seas ning on endiselt turundajatele asendamatuks tööriistaks. “Adresseerimata otsepost on efektiivne ja soodne viis jõuda väga suure hulga klientideni, seevastu adresseeritud otsepost on ideaalne viis sihtida oma sõnumit väga täpselt valitud inimestele,” selgitas Allese otsepostituste populaarsust ettevõtete seas.

2015. aasta TNS Emori uuringu kohaselt pööratakse traditsioonilistest reklaamikanalitest kõige enam tähelepanu just otsepostile. 15-74-aastaste Eesti elanike seas oli otsepostitusest jälgitavamateks kanaliteks üksnes sõprade ja tuttavate ning müüja või eksperdi soovitused. Otseposti jälgib ligi kaks kolmandikku küsitletutest.

7-8. juuni ja 14—15. juuni küsitles Turu-uuringute AS kolme kaupluse juures Tallinnas ja Sillamäel 270 inimest, eesmärgiga selgitada välja otseposti reklaami märgatavus ja selle mõju kaupluse külastamise otsuse tegemisel. Uuring viidi läbi silmast-silma küsitlusena tahvelarvutite abil (CAPI) 4 päeva jooksul, milleks olid teisipäevased ja kolmapäevased päevad kahel järjestikusel nädalal.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018

Hansapost otsib ONLINE KAMPAANIA JUHTI

Hansapost OÜ

07. märts 2018