Mis on peamine põhjus, miks kliendid lepivad keskpärase reklaamiga ja ei nõua parimat?

Rimantas Stanevičius
Rimantas Stanevičius

Intervjuu Leedu agentuuri MILK loovjuhi Rimantas Stanevičiusega. MILK võitis eelmisel aastal Balticbestil “Baltikumi Aasta Agentuuri” tiitli.

Tegime sinuga intervjuu aasta tagasi, mis on vahepeal Leedu reklaamitööstuses muutunud?

Alati on tore nostalgitseda ja õhata et “Olid need alles ajad…”. Aga ega suuri muutusi ei ole: väiksesed tegijad tahavad suuremaks kasvada ja suured tegijad hindavad stabiilsust ega taha riske võtta. See kehtib nii agentuuride kui klientide kohta.


Mis on Leedu reklaamituru peamised trendid?

Klientide poolt agentuuridele esitatavad briifid on muutunud vähem spetsiifiliseks. Vanasti oli sageli briifides juba väga palju infot paigas: peamine sõnum, meediavalik, jne. Nüüd oleme hakanud saama selliseid briife, kus improviseerimisruumi on rohkem.

Digitaalmeedia kasvab jätkuvalt, selle kontaktihind on soodsam kui traditsioonilisel meedial ja seetõttu on lihtsam digimeedia kaudu massidele suunatud kampaaniad teha. Nii et võib väita, et online bänneriga saavutab parema reachi kui TV või välimeediaga.  

Me oleme teinud mitmeid kampaaniad ilma kindla plaanita – hakkame otsast tegema ja siis kohandame kampaaniat vastavalt auditooriumi reaktsioonidele. Ja me ei avalda kohe tervet reklaamide seeriat – me testime neid ühekaupa ja vaatame, mis töötab ja mis mitte. See on tõeline real time marketing.

Näiteks Lukoilile tehtud kampaanias “Maanteed vajavad rohkem kohvi” tegime me klipid auto pardakaameraga ja need hakkasid viraalselt levima veel enne kampaania ametlikku algust.

Ja siis tekkis idee, et kutsume autojuhte üles jagama igasuguseid veidraid pardakaameraga salvestatud videoid. Postitajate vahel loosisime välja pardakaamera ja need, kes pildile jäid, said tasuta kohvi. Klient küll arvas, et see on logistiliselt keeruline korraldada, aga otsustas siiski proovida.

Kampaania näited:

 

 

Vanasti oleks selline asi pidanud olema kõik ette planeeritud ja kinnitatud. Aga nüüd võttis klient riski kampaaniat käigu pealt muuta ja arendada.


Millised peaksid olema tänapäeva reklaamimehe või –naise oskused, et läbi lüüa?

Järjest vähem on vaja spetsiifilisi käsitööoskusi – näiteks osata mingit koodi või programmeerimiskeelt või platvormi. Kui selliseid oskusi on vaja kasutada, siis tuleb vastav spetsialist (ajutiselt) palgata. 

Vaja läheb tervet mõistust ja uudishimu. Tehnoloogiat peab mõistma kasutaja, mitte inseneri tasemel.  Vaja on empaatiavõimet, et saada aru sihtauditooriumist ja tema probleemidest. Vaja on loovust, et neid sihtauditooriumi probleeme lahendada.

Meie suurim vara on meie kogemus ja seda kliendid meie käest ka ostavad.

Mis on peamine põhjus, miks kliendid lepivad keskpärase reklaamiga ja ei nõua parimat?

Kuigi iga klient on unikaalne, on siiski üks ühine probleem. Agentuurid on väikeettevõtted, paljud agentuuris töötavad inimesed on ise oma agentuuri omanikeringis. Aga kliendi poolt on meil partneriks palgatöötajad, väga harva omanikud.

Meie kui omanikud tunneme agentuuri õnnestumisi ja ebaõnnestumisi omal nahal. Klientidel nii otsene seos puudub, tihti on neile olulisem oma koha säilitamine, mingid varjatud (poliitilised) põhjused jne.

Seetõttu on väga oluline klienti mõista, aru saada tema motivatsioonist, olla temaga samal lainel. Head ideed pole mõtet pakkuda inimesele, kes seda hinnata ei oska.

 

Intervjueerisid: Hando Sinisalu & Heidi Tiik, Best Marketing International

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused