Visit Estonia lasi oma Snapchati konto üle võtta

Visit Estonia Snap-kood
Visit Estonia Snap-kood

Veebruaris 2016 võttis Visit Estonia uue sotsiaalmeedia kanalina kasutusele Snapchati. Maailmas tuntud kui üks kiiremini kasvavaid kanaleid, mis on noorte hulgas Facebooki juba ammu kaugele selja taha jätnud, pakkus kohalikule turismiarenduskeskusele huvi juba mõnda aega.

Kuna Snapchat on eelkõige tuntud oma autentse ja reaalajas vahetult aktuaalse sisu poolest, siis nägi Visit Estonia selles kanalis eelkõige potentsiaali näidata sihtkohta sellisena, nagu see on – läbi inimeste endi silmade. Ei mingeid filtreid, ette briifitud sisu ja läbimõeldud copyt. Idee oli teha Snapchatist ainus Visit Estonia sotsiaalmeedia kanal, mis on täielikult kasutajate kätes. Ei mingit kontrolli.

Kõigepealt tegi Visit Estonia oma kodulehel ja Facebookis avaliku üleskutse, et inimesed, kes tahavad konto üle võtta, paneksid ennast kirja. Samal ajal kontakteeruti osade ürituste ja huvitavate teenusepakkujatega otse, pakkudes neile võimalus võtta Visit Estonia konto üheks päevaks üle. Neid, kes võimalusest kinni haarasid ja näitasid ühte päeva oma elus, st Eestit läbi enda silmade, tuli aina juurde. Konto on üle võtnud näiteks Daniel Levi, Kerli, Testlio asutaja Kristel Viidik ja hiljuti toimunud Rally Estonia raames näiteks ka Eurospordi helikopter.

Juunis kerkis üles küsimus, milliseid uuenduslikke võistlusi võiks proovida sotsiaalmeedias ühes Eestis toimuvate suuremate üritustega. Kuna Weekend Festival Balticu sihtgrupp kattub suures osas Snapchati kasutajatega, siis otsustati festivalile VIP pääsmed välja jagada just Snapchatis. Mängu juures oli oluline, et need piletid läheksid inimesele, kes reaalselt jälgib Visit Estonia tegemisi ja et Weekend Festival Balticu programm ja esinejad oleksid mängus ka sisuliselt sees.

Esmaspäevast reedeni avalikustati iga takeoveri käigus üks fakt Weekendi esineja kohta, millest mängust osavõtjad pidid kuvatõmmise tegema. Laupäeval tehti teatavaks salajased lokatsioonid kolmes linnas – Helsingis, Riias ja Tallinnas – kus esimesed kohalejõudnud said ette näidatud kuvatõmmised vahetada festivali VIP piletite vastu.

Saamaks umbkaudne idee, kas ja kui palju inimesi on üldse igas linnas oodata, jälgis Visit Estonia huviga, kui palju igal päeval faktidest kuvatõmmiseid tehti. Üldiselt jäi see number 500-600 vahele, nii et alust oodata, et inimesed igas lokatsioonis ka kohale ilmuvad, oli. Nii Helsingis, Riias kui Tallinnas ei kulunud minutitki salajase asukoha avalikustamisest Snapchatis esimese osaleja kohalejõudmiseni. 

Weekend Festival Balticuga koostöös tehtud mäng tõestas, et kui sihtgrupiks on noored, siis on Snapchat kindlasti väga hea kanal, kus mängulisi ja teistmoodi võistlusi korraldada.

Snapchat on kindlasti sisuloome osas üks keerulisemaid kanaleid, aga võimalusi, kuidas seal turundada, tuleb aina juurde. Kui siiamaani on Visit Estonia suures osas testinud erinevaid võimalusi, kuidas seda kanalit optimaalselt ära kasutada, siis aasta teises pooles on plaanis strateegiat edasi arendada, kombineerides kohalike takeovereid erinevate regioonide ja turismi teenusepakkujate sisendiga.

Visit Estonia Snapchati case-study:

 

Shardee Rebas - digiturunduse koordinaator, EAS

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018