Selgusid Aasta Digitegu 2014 võitjad!

Täna kuulutati Best Internetil KUMUs välja konkursi Aasta Digitegu 2014 võitjad.

AASTA DIGITEGU 2014 VÕITJAD:


Digitegu 2014
Integreeritud digitaalkampaaniate kategooria võitja
TV3 telesarja “Kartulid ja apelsinid” kampaania "Vivian"
Esitaja: Deep Systems
Esitles: Kätlin Kontor
Tutvustus: www.ds.ee/vivian/lugu

"Vivian" on bränd telesarjast "Kartulid ja apelsinid", mille peategelaseks on psühholoog Vivian Volkonski. Kasutades inimloomusele omast vajadust kusagile kuuluda ja end määratleda, intrigeerib vaatajat vastandlikkusel põhinev test Viviani kodulehel. Samal ajal hägustab peategelane oma blogiga piire reaalse elu ja sarja vahel. Tulemuseks on sarja kindel koht telekanalite reitingutabeli TOP10-s!

Eesmärk:

  • tõsta sari alates esimesest osast teletopi esikümnesse
  • hoida sari läbi hooaja teletopi esikümnes
  • hoida hooaegade vahel sari vaatajate mälus

Tegevused:

  • Uue telesarja eelpromo läbi intrigeeriva testi „Oled sa kartul või apelsin?“, reitingut toetav tegevus ristmeedias ning peategelasest brändi loomine.
  • test: “Oled Sa kartul või apelsin?”
  • Viviani blogipostitused
  • sarja ja tegelaste tutvustus
  • episoodide laiendid (tutvustused)
  • Facebook’i postitused
  • promotreilerite ja teaserite tekstid
  • Viviani suvine järjejutt Facebook'is

Tulemused:

  • telesari stabiilselt reitingutabeli TOP10-s!
  • enam kui 250 tuhat külastust kodulehel (www.vivian.ee)
  • enam kui 69 tuhat testi tegijat (www.vivian.ee/test
  • enam kui 16 tuhat fänni Facebook’is (www.facebook.com/kartulid.ja.apelsinid)
  • laiaulatuslik meediakajastus (peamiselt intrigeeriva testi mõjul)
  • iganädalane kajastus online-meedias (www.vivian.ee/blog
  • Läbi ristmeedia kanalite ja pideva storytelling’u loodud bränd, mis on loonud
    suurepärase stardiplatvormi sarja 2. hooajale!


Klient: Swedbank 
Agentuur: The Division
Esitles: Madis Taras

Tagasi kooli” on kodanikualgatus, mille eesmärk on tugevdada Eesti koolide ja ülejäänud ühiskonna koostööd. Aastaringselt  kutsutakse koolidesse vähemalt ühte tundi andma ja kogemusi jagama külalisõpetajaid – tegusaid kodanikke, lapsevanemaid, vilistlasi, üliõpilasi ja kõiki neid, kes soovivad koolielus kaasa lüüa.
 
Kampaania keskne idee seisnes küsimuses “Mis oleks see üks asi, mida Sina ütleksid Eesti koolilastele?”. Online erilahendused andsid kampaaniale olulise ja kaasava tõuke. Inimesed said bännerile ise kirjutada, mis oleks siis see üks asi, mida nemad klassi ees räägiks. Mõtted avaldati Eesti suuremates ajalehtedes (k.a Eesti Ekspressis). Kui kogu kampaania püüdis inimest mõtlema panna, mida tema Eesti koolilastele räägiks, siis online-bännerid andsid reaalse võimaluse oma mõtted kirja panna.

Seni ei ole teada ühestki teisest bännerist, millele kirjutades võisid saada tuntud päevalehes avaldatud autoriks. Nüüd sai.

Tulemus: Tagasi kooli infosüsteemiga liitus kampaania perioodil +591 inimest. Registreeritud tundide arv kasvas 261 võrra ehk 73%. Kokku anti ca 1000 koolitundi.


Klient: SEB
Agentuur: Goal Marketing
Esitles: Mart Prööm

SEB “Pensioni elustiil” Facebooki kampaania eesmärkideks oli III sambasse investeerimise mahu suurendamine ja SEB Facebooki auditooriumi kasvatamine. Lahendusena lõi Goal Marketing Facebooki kampaaniarakenduse, kus iga osaleja sai läbi lihtsate eluliste valikute välja selgitada oma pensioni elustiiliks vajaliku pensioni suuruse ja igakuise kogumissumma – arvutati vanuse järgi. Kampaania läks viraalseks.

Uudne oli mängu puhul kasutaja Facebooki andmete ja SEB pensionikalkulaatori valemi
kasutamine lihtsustatud kujul. Iga kasutaja sai personaalse tulemuse, mida ta sai enda sõpradega jagada.

Ainult pensionitesti rakenduse, auhinna ja 1500 € Facebooki meediaeelarvega saavutati
väga suur äriline tulemus: 50 000€ eest rohkem investeeringuid III sambasse võrreldes varasemate kuudega.

Esitluse link: bit.ly/1p1HSim
Kampaaniarakenduse link: on.fb.me/1nHZvEi


Klient: Kaubamaja
Agentuur: ADM Interactive
Esitles: Riho Pihelpuu

Osturalli (veebi)kampaania eesmärk oli tuua Osturalli välja Tallinna ja Tartu Kaubamajade geograafilisest piiratusest ja muuta see kättesaadavaks ka nendele, kes füüsilisse Kaubamajja kohale tulla ei saa.

Kampaania loovidee keskmeks sai Osturallidel valitsev ralli-fiiling: hasart, küünarnuki- ja trügimistunne, kes-ees-see-mees ajakriitilisus. Ralliliku meeleolu edasi andmiseks kasutasime näiteks Ostukorvi „kella“, mis sundis kasutajaid oma otsuseid kiiresti tegema. Samuti oli kaubavalik piiratud koguste ja päevade kaupa täpselt nii nagu Osturallidel tavaks. Külastajatel oli võimalik tutvuda järgmiste päevade soodustoodetega, ent ostu sooritamiseks tuli oodata ära kauba „avanemispäev“. Toodete kogused olid piiratud ja suur hulk oste tehti päeva esimestel tundidel – ikka selleks, et keegi teine ette ei jõuaks.

Idee teostas ADM läbi Eestis unikaalse maandumislehe – lühiajaliselt toimiva täisfunktsionaalse e-poe rakenduse. Selleks, et maandumisleht reaalselt tööle saaks, tuli kampaaniavankri ette rakendada mitmeid osapooli: spetsiaalne kaubaladu, logistika ja kandekeskused, raamatupidamine, klienditeenindus jne. Veebipoe kaubavalik oli unikaalne, spetsiaalselt kampaaniaks tellitud ja valitud, spetsiaalselt veebipoe jaoks fotografeeritud ja komplekteeritud. Sooviks oli, et Osturalli kampaanialeht täiendaks Kaubamajades toimuvat Osturallit, mitte ei muutuks selle mikroosaks. Kaubamaja kui kliendi jaoks oli Osturalli veebikampaania unikaalne pilootprojekt: ettevõte, mis seni ei ole üldse tegelenud veebimüügiga, sai out-of-the-box e-kommertslahenduse ning –kogemuse.

2014 kevadisel Osturallil läksid esmakordselt müüki ka autod: tegu oli Eesti mõistes esmakordse sellise ettevõtmisega. Kindlasti tuli positiivse üllatusena see, et Osturalli ajal müügis olnud autod olid üks esimesi kaubaartikleid, mis juba esimeste tundidega läbi müüdi.

Kuna tegu oli ajakriitilise ja ajutise kampaaniaga, ei ole tegeliku Osturalli veebiga võimalik enam tutvuda. Küll aga avas ADM ajutiselt testkeskkonna (testsisu ja osalise funktsionaalsusega): osturalli.kaubamaja.ee

Tulemused:

  • Kampaanialehte külastas 4 päeva jooksul (02.04. – 06.02.2014) üle 77 000 unikaalse kasutaja (tulemus ületas prognoose 26,4%), seejuures külastasid pooled kasutajad kampaania e-poodi kampaania vältel rohkem kui ühe korra.
  • Kampaania ajal teostati ümardatult 2000 ostu: see tähendab, et käibenumbrid ületasid prognoose 20% ehk viiendiku võrra.
  • Mobiilsete vahendite (tahvel, mobiiltelefon) kasutamine tõusis 26,8%

Aasta Digitegu 2014 konkursile laekus 34 tööd 12 ettevõttelt. Finalistid esitlesid oma töid 17. septembril Best Interneti laval. Žürii hindas esitlusi ja diskuteeris esitlejatega saalis kõigi pealtvaatajate silme all. Eesti digitaalturunduse aastakonverentsil Best Internet 2014 osaleb tänavu 200 inimest.

Digitegu 2014 žüriisse kuulusid: Rando Rannus (SmartAD), Marko Saue (Goal), Kaarel Oja (Idea Metrix), Epp-Kristiina Keerov (ADM), Lemo (Der Tank), Reet Aia (Kaubamaja), Viljo Vabrit (Markitekt), Mihkel Lauk (PwC), Peeter Marvet (Newton) ja  Priit Haamer (Fraktal).

Finalistide hulka jõudsid:

Integreeritud digitaalkampaaniate kategooria:

Eesti Päevalehe digiraamatute sari
Esitaja: AS Eesti Ajalehed
Esitles: Karin Vene

Online reklaam:

Digilehtede tellimiskampaania „Loe nüüd, maksa sügisel“
Esitaja: AS Eesti Ajalehed
Esitles: Karin Vene

McDonalds Coke Glasses võistlus
Esitaja: OMD
Esitles: Ivar Krustok

Sotsiaalmeedia:

Starmani "Testi oma interneti kiirust" Facebooki kampaania
Esitaja: Goal Marketing
Esitles: Mart Prööm

Facebooki konto väärtuse arvutamine
Esitaja: Swedbank / The Division
Esitles: Madis Taras

Veebilehed:

G4S e-teenindus 
Esitaja: ADM Interactive
Esitles: Hendrek Kraavi

IRL - Tunne oma kodumaad!
Esitaja: Idea AD
Esitles: Lauri Pildre

Mobiiliturundus:

Elektrumi elektriäpp
Klient: Elektrum Eesti
Agentuur: Newton
Esitles: Märt Miljan


Toetajad

Jälgi Bestmarketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Reklaamiagentuur Must Muna otsib MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

29. detsember 2016

Elisa otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Elisa Eesti AS

17. detsember 2016

Kaja

november 2016