29. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas suunata tarbija käänulist teekonda?  

"Ellen Niidu loos “Suur maalritöö” muutus maailm inimeste jaoks tähendusrikkamaks siis, kui maaler võttis pintsli ja hakkas värvima, mille tulemusena enam raud ei läinud segi kullaga ega liiv manna ja mullaga. Oma armastatu tähelepanu oodanud mees sai tähelepanu alles siis, kui lill muutus igavast hallist värviliseks. Tootest saab bränd, kui seda kommunikatsiooni abil rikastada ja sellele tähendus anda," kirjutab Idea Group uuringute juht Mauri Sööt.

Esimene vaatus: Markus on sünnipäeval. Ühtäkki märkab ta seltskonnas kena tüdrukut. Ta saab teada, et tüdruku nimi on Laura. Teine vaatus: On reede pärastlõuna ja Markus mõtleb, mida õhtul ette võtta. Muuhulgas meenub talle Laura ja ta kaalub tüdruku välja kutsumist, ent äkki helistab sõber Joosep, kelle kutsel suundub ta hoopis korvpalli vaatama. Kolmas vaatus: Markus veedab õhtuid erinevate inimestega. Ühel heal päeval kutsub ta Laura välja. Nad käivad kinos ja kohvikus, veetes meeleolukalt aega. Neljas vaatus: Markusest ja Laurast saab paar.

Miks selline sissejuhatus? Inimsuhted pakuvad tabavaid metafoore sellele, mida turundajad kujutavad ette, et nende brändi(de) ja tarbijate vahel toimub ja/või mis võiks toimuda. Nagu inimese elutee üldse, kujuneb ka toote või brändi tarbijaks saamine mingite sündmuste jadana. Turundajad vajavad tarbijate otsuste mõistmiseks ülevaadet, kuidas nende teekonnad brändini, ja seejärel edasi - koos brändiga - välja näevad. Consumer decision journey lähenemine üritab haarata seda teekonda tervikuna, et mõista, kus, kuidas ja miks brändi ning tarbija teed kohtuvad. Nende kokkupuutepunktide mõõtmine toimub mõistagi uuringute mängumaal.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700