24. jaanuar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Käitumisteaduste rakendamine lisab Emori uuringutele uue mõõtme

Alates käesolevast aastast rakendab Emor turu-uuringute läbiviimisel uue suunana käitumisteaduste pakutavaid võimalusi. See täiendab senist neuroturunduse valdkonda ja lisab uue vaatenurga ka traditsioonilistele uuringutele.

Käitumisteaduste all mõeldakse inimkäitumise süstemaatilist uurimist kontrollitud vaatluste ja teaduslike eksperimentide abil. Kitsamatest valdkondadest kuuluvad siia peamiselt psühholoogia, kognitiivne teadus ja käitumisökonoomika (behavioural economics), mis kujutab endast käitumisteaduste rakendamist majandusteaduses.

Üheks kuulsaks käitumisökonoomika näiteks on Lõuna-Aafrika Vabariigis läbiviidud laiaulatuslik eksperiment, mille käigus saadeti kirja teel laiali laenupakkumine ca 50 000 inimesele (Bertrand et al, 2010). Pakkumise sõnastust ja kujundust muudeti ning hilisemas analüüsis selgus, et mitmed uuritud faktoritest, mis objektiivselt vaadatuna on otsuse tegemiseks täiesti ebaolulised, avaldasid inimeste laenuvõtmisvalmidusele siiski väga olulist mõju. Näiteks leiti, et naisterahva pildi lisamine laenupakkumisse oli meeste sihtrühmas võrdväärne  kuu intressimäära 4,5% langusega. Seega, selle asemel, et intressi langetada, on võimalik pakkumist atraktiivsemaks muuta ka lihtsaid psühholoogilisi nippe kasutades.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700