31. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Unikaalne kasutaja ? reaalne inimene

Unikaalne kasutaja internetis ei võrdu reaalse inimesega, tegelikult on unikaalne vaid internetibrauser. TNS Emori uuringu andmetel kasutab Eesti inimene nädala jooksul internetis käimiseks 1,6 erinevat seadet, millel kõigil on vähemalt üks kasutuses olev brauser, st üks internetikasutaja = 1,6 unikaalse kasutajaga.

„Kes on internetis kasutaja?“ on endiselt on põletavaim küsimus internetiturunduse, mõõtmise ja kasutamise osas. Küsimus lähtub ühest dogmast – internetis on kõik väga hästi mõõdetav. Mida täpselt mõõdetakse, kipub pahatihti tähelepanuta jääma. Ostjad, tarbijad, lugejad, kasutajad, vaatajad jne on ju inimesed ja me mõõdame inimeste tegevusi ning saame teada, mida nad teevad ja kuidas käituvad.

Mida siis üldjuhul ehk automaatse veebipõhise mõõtmise puhul mõõdetakse? Mõõdetakse internetibrauserite kaudu tehtavat kasutust, aga kuna interneti mõõtmise algusajal loodi mõiste unique visitor ehk emakeeli „unikaalne kasutaja“, siis pahatihti arvatakse, et tegemist on reaalsete inimestega. Tegelikult on unikaalne vaid internetibrauser, õigemini omab ta mõõtmissüsteemi poolt talle omistatud unikaalset identifitseerijat ehk inglise keeles cookie’t, mis siinses keeleruumis on defineeritud kui „küpsis“. Ilmselt kümmekond aastat tagasi võis inimese ja unikaalse kasutaja vaheline side olla üpriski lineaarne – üks unikaalne kasutaja kasutas ühte arvutit, kus oli üks internetibrauser ning küpsised kehtisid ja olid seega jälgitavad aegumiseni. Praeguseks on olukord muutunud.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700