„Kes on internetis kasutaja?“ on endiselt on põletavaim küsimus internetiturunduse, mõõtmise ja kasutamise osas. Küsimus lähtub ühest dogmast – internetis on kõik väga hästi mõõdetav. Mida täpselt mõõdetakse, kipub pahatihti tähelepanuta jääma. Ostjad, tarbijad, lugejad, kasutajad, vaatajad jne on ju inimesed ja me mõõdame inimeste tegevusi ning saame teada, mida nad teevad ja kuidas käituvad.
Mida siis üldjuhul ehk automaatse veebipõhise mõõtmise puhul mõõdetakse? Mõõdetakse internetibrauserite kaudu tehtavat kasutust, aga kuna interneti mõõtmise algusajal loodi mõiste unique visitor ehk emakeeli „unikaalne kasutaja“, siis pahatihti arvatakse, et tegemist on reaalsete inimestega. Tegelikult on unikaalne vaid internetibrauser, õigemini omab ta mõõtmissüsteemi poolt talle omistatud unikaalset identifitseerijat ehk inglise keeles cookie’t, mis siinses keeleruumis on defineeritud kui „küpsis“. Ilmselt kümmekond aastat tagasi võis inimese ja unikaalse kasutaja vaheline side olla üpriski lineaarne – üks unikaalne kasutaja kasutas ühte arvutit, kus oli üks internetibrauser ning küpsised kehtisid ja olid seega jälgitavad aegumiseni. Praeguseks on olukord muutunud.