Autor: Silja Oja • 19. november 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vaid iga kaheksanda brändi kadumine läheb inimestele korda

Rahvusvahelise kommunikatsioonikontserni Havas Media uuringust Meaningful Brands ilmneb, et Euroopas on vaid 12% üldtuntud brände, mille kadumine läheks tarbijatele tegelikult korda. Rimi Eesti jaekaubanduskonverentsil esinedes tõdes Big Idea Grupi Eesti juht Eha Talvist, et suur osa brände on küll kõrge tuntusega, kuid nende emotsionaalne side tarbijatega on nõrk.  

Rimi Eesti jaekaubanduskonverentsil esinedes tõdes Big Idea Grupi Eesti juht Eha Talvist, et suur osa brände on küll kõrge tuntusega, kuid nende emotsionaalne side tarbijatega on nõrk. „See tähendab brändiomanikule reaalset ohtu, et kliendid keeravad neile selja niipea kui bränd kaotab hinnaeelise või nende reklaami- ja kommunikatsiooniaktiivsus langeb,“ selgitas Talvist.

Havas Media poolt Euroopas ja Ameerikas läbiviidud MeaningfulBrands uuringust ilmneb selge seos brändi tähendusrikkuse ning kõrgema soovitus- ja kiindumusindeksi vahel. Kõrgema tähendusrikkuse indeksiga brändidel on tarbijaga selgelt tugevam side ning neid brände ka soovitatakse rohkem. „Havasi uuring toob esile, et pelgalt tuntud kaubamärk, massiivne reklaamikampaania või lahe logo ei ole need põhjused, mis brändi tarbijale oluliseks muudavad," sõnab Talvist.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700