Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 29. detsember 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Analüüs: hiinlaste e-poodlemine erineb palju muust maailmast

USA uuringufirma Boston Consulting Groupi (BCG) värske uuringu põhjal on põhjaliku analüüsi Hiina e-äri kohta koostanud Arengufondi majandusekspert Siim Sikkut.

BCG uuringu fookuses on peamiselt kaupade ostmine interneti teel ja eratarbijate poolt (B2B ehk ettevõttelt-ettevõttele müümine või teenuste internetist ostmine seekord mitte).

Võimalusi Hiina e-äris jagub - ka Eestile. BCG tungiv soovitus kõigile Hiina turust huvitatud ettevõtetele on, et need mõtleksid e-äri kanalite peale ja kasutaksid neid nutikalt – enne kui jäävad rongist maha. Seni on paljud lääne ettevõtted olnud aeglased tärkavatele võimalustele reageerima, mistõttu BCG sõnutsi "võimalused vedelevad laual". See on sõnum eriti suurtele brändi-firmadele, kes Hiina turu peale alles mõtlemas või pole seni kanda piisavalt maha saanud. E-äri areng pakub neile unikaalset hüppevõimalust nüüd ja praegu. Samas on see areng eri kaubarühmades erinevas järgus. Kui kosmeetika ja riiete alal on muude riikidega võrreldes Hiinas e-poodide osakaal juba suur, siis elektroonikas alles hoogu kogumas. See aga tähendab, et elektroonikaseadmete brändidel ja tootjatel on e-äri põld rohkem valla.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700