15. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jan Plaan: ''Üksikud auhinnad väikestel konkurssidel ei mõjuta kuidagi agentuuri edukust''

Tundub, et Eesti agentuuride huvi rahvusvaheliste reklaamikonkursside vastu on vähenenud. KIAF-ile tänavu eriti töid ei saadetud, ka Golden Hammerist võeti vähe osa. Kohalik Kuldmuna oli samas väga elav. Järgmisel nädalal algab Prantsusmaal reklaamiinimeste olümpia Cannes Lions, kus tänavu esindab Eestit vaid kaks Age McCanni ja Creatumi poolt saadetud tööd. Ajal, mil kogu majandus rahvusvahelistub ja Eesti firmad lähevad välismaale, ei pane Eesti agentuurid ennast samasse liigasse, justkui puuduks ambitsioon olla koduturult väljaspool. Milles asi? Best Marketing uuris Eesti reklaamiagentuuride juhtidelt: „Miks osaleda või mitte osaleda rahvusvahelistel reklaamikonkurssidel?“

Age McCanni juht Jan Plaan:

Võimalik, et Eesti agentuurid esitavad rahvusvahelistele reklaamikonkurssidele varasemast vähem töid, sest agentuuride suhtumine sellistesse üritustesse on muutunud eesmärgipärasemaks. Hinnatakse festivali olulisust, võiduvõimalusi ning kulutusi. Üksikud auhinnad väikestel konkurssidel ei mõjuta praktiliselt mitte kuidagi agentuuri edukust. Näiteks võitis Age McCann (tol ajal Age Lowe nime all) 2001. aastal esimesena Eestis Golden Hammeril aasta agentuuri tiitli, 2008. aastal samal festivalil Grand Prix ning samal aastal ka kuldse auhinna Golden Drumil, ent nimetatud võitudel ei olnud absoluutselt mingit mõju agentuuri äritulemustele – uusi kliente või projekte need endaga kaasa ei toonud. Ka mõju agentuuri kuvandile koduturul oli sisuliselt olematu. Üksikud auhinnad Cannes Lionsi festivalilt ei too tõenäoliselt samuti kaasa uusi kliente, kuid siiski on selle võidu puhul tegemist teatud „kvaliteedisertifikaadiga”.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700