Tarbijate liikumismarsruute kaardistav trajektooriuuring viiakse läbi maikuus Tallinnas, Riias ja Vilniuses. Elanike liikumisharjumuste kaardistamine sel ajal võimaldab fikseerida igapäevase marsuutidega kaasnevaid seaduspärasusi ilma, et seda mõjutaks suvepuhkuste hooaeg, jõulud ja muud mittetüüpilised tarbijate liikumisperioodid. Trajektooriuuringu viib läbi sõltumatu uuringufirma Factum Group. Uuring valmib eeldatavalt 2011. aasta lõpuks.
"Et välireklaam asub nö piirideta avalikus ruumis ja seda tarbitakse passiivselt (teiste meediakanalite tarbimine eeldab tarbijalt aktiivsust: televiisori sisselülitamist, lehe kättevõtmist jne), on seda mõõta päris keeruline. Passiivne vastuvõtusituatsioon on ka peamine lähtekoht uuringu teostamisel. Uuringuprotsess koosneb neljast osast: asukohtade klassifitseerimine, liiklusloendus, trajektooriuuring ja nähtavuse hindamine. Selle analüüsi tulemusena saab iga välireklaami pind endale nö reaalselt tõestatud kontaktide hulga. Tulevikus saame reklaamikampaaniaid planeerides rääkida mitte pelgalt pindade arvust, vaid ka välireklaami kontaktidest," selgitas JCDecaux Eesti turunduskoordinaator Katri Horma.