Liviko on Jaapanisse eksportimise projektiga tegelenud viis aastat ja investeerinud sellesse miljon eurot. Viimased pool aastat on Liviko pidanud läbirääkimisi Jaapani suurima hulgimüügifirmaga, mille käive ületab Liviko oma 40 korda. Lepingu sõlmimine tähendab Livikole esimest arvestatavalt suurt ekspordikogust Aasia turule. Täpseid koguste mahte enne lepingu sõlmimist Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi siiski avaldama ei nõustu. Küll aga annab ta edasi kogemusi, mida läbirääkimiste pidamine Aasia kultuuris on andnud. Ta toob näite, kuidas Jaapani suurkorporatsioon pani kaheks tunniks läbirääkimiste laua taha 10 inimest, et arutada ühte päevakorrapunkti: Liviko toote pakendi ja etiketi sobivust. „Süvenemine kõigesse, kuni pisidetailideni ja budistlikus rahus selleks kuluva aja kulgemise jälgimine on meile õpetanud mitte ootama kiireid tulemusi Aasiasse panustamisel,” räägib Kalvi.
Pikemat intervjuud Janek Kalviga Liviko töö korraldamisest Jaapani ja Leedu eksporditurgudel ning nende kahe turu ekspordi arendusjuhtide töö erinevustest saab kuulata 19. aprillil toimuval Äripäeva seminaril „Kuidas leida raha tööstuse arendamiseks”. Registreerida saab seminarile siin.