Kas alkoholireklaam on probleem?

Eesti alkoholiprobleem on murdnud jõuliselt avalikkuse ette. Loomulikult kerkivad küsimused, et mis probleemile kaasa aitab ja mida saaks teha. Üks teema paljudest on mõistagi ka alkoholireklaam. Alkohol ehk täpsemalt öeldes etanool on ainuke uimasti ja sõltuvust tekitav aine, mille reklaam on täna seadusega lubatud. Seetõttu on alkoholireklaam ka eriline. Võrdlus näiteks pesupulbri reklaamiga ei ole täpne, sest liigse pesupulbri tarbimisega ei saa endale ega teistele olulist kahju teha. Vaadates turundusvälise inimese pilguga on etanool „kättesaadav ja reklaamitav sotsiaalsetesse käitumisnormidesse sobitatud meeleolu ülendav ja sotsiaalseid pidurdusi vähendav farmakon, mida toodetakse heamaitseliste preparaatidena“ (Dr. Jaanus Harro, Tartu Ülikooli psühhofüsioloogia professor).

Alkoholireklaamil on täna mitmeid piiranguid. Üks neist on alkoholireklaami näitamise keeld teles enne kella 21 õhtul. Seaduse mõte on kaitsta noori alkoholireklaamide mõju eest. Kuid kas see reaalsuses ka töötab? TNS Emor uuris, kui palju alaealised (4-17 a) tegelikult alkoholi reklaami näevad. Andmed pärinevad Teleauditooriumi Mõõdikuuringust perioodil 1.09.09-31.05.2010. Alaealised vaatavad

TÄISPIKKUSES NÄEVAD SEDA LUGU
BEST MARKETINGI PREMIUM-SISU TELLIJAD

  • best-marketing.ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Martem otsib TURUNDUS- JA ARENDUSJUHTI

Finesta Baltic OÜ

26. veebruar 2018

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018