28. detsember 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kliendina reklaamitegijate maailmas

Arvan, et enamik inimesi on nõus väitega, et „Tunne oma koostööpartnerit!“ on sama oluline põhimõte kui „Tunne oma klienti!“. Ning mis oleks turundusinimesele veel sobivam viis end reklaamiagentuuride tegemistega kurssi viia, kui osaleda aeg-ajalt mõnel rahvusvahelisel reklaamifestivalil. Viimased mõtted, mis ma enda jaoks koostööpartneritega seoses välja noppisin, kõlasid 2009. aastat kokku võtvatel Eurobesti seminaridel.

• Praegune aeg nõuab muutusi mitte ainult klientide, vaid ka agentuuride poolel – agentuurid lihtsalt peavad muutuma, sest loovust on väljaspool neid juba rohkem kui agentuuris sees. Mis suunas täpselt muutuma peab, selles osas läksid arvamused lahku. Üks pool leidis, et on aeg agentuuri (tagasi) tuua näiteks meedia planeerimine ja teleklippide tootmine. Teiste arvates peaks agentuur väljakutseid otsima uutest valdkondadest, seda eelkõige sotsiaalsest turundusest. Kolmandate meelest pole laiendamine majanduslikku olukorda arvestades aga õigustatud, pigem tuleb töö tegemise protsesse efektiivsemaks muuta ja nii ressursse kokku hoida.

• Kuna häid loovaid ideid on väljaspool agentuuri väga palju – sisuliselt kõik, kes vähegi viitsivad, võivad oma isiklikke klippe teha ja levitada, blogis mõtteid arendada jm –, siis soovitati klientidel küsida ideid vabakutselistelt loovinimestelt. Esile tõsteti „seebiseriaalide“ kirjutajad ja koomikud. Loomulikult peab sel juhul kliendil endal olema väga selge arusaam sellest, mis tema brändile sobib ja kuhu tuleb reeglitest kinnipidamiseks joon tõmmata. Ehk siis – kel endal tugev brändijuht ettevõttes sees olemas, see laiendagu võimalusi ja küsigu katsetuseks ideid ka agentuurist väljas olevatelt inimestelt.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700