„Töötame raskes majandusolukorras ja vastutus kaupade ning teenuste oskusliku turundamise eest on äärmiselt suur. Kuldmuna 2009 raames soovime juhtida tähelepanu mõtteviisile, et reklaam kui turunduskommunikatsiooni osa on oluliseks osaks ettevõtte äritegevuses ning tõhusaks vahendiks firma äri-eesmärkide saavutamisel," ütles ERALi president Heily Aavik ning lisas, et lisaks teistele kriteeriumitele lähtutakse sarnasest mõtteviisist ka võistlustööde hindamisel.
Kuldmuna 2009 raames toimub ka noortele mõeldud konkurss, kus saavad osaleda õppivad ja töötavad noored vanuses kuni 28 eluaastat. Noortekonkursi võitja sõidab Postimehe ja ERAL-i ühisel toel Cannes'i Rahvusvahelisele reklaamifestivalile 2009. aasta juunis.