15. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas käitub tulemuslik turundusosakond majandussurutises?

Lähtuvalt turusituatsioonist on viimase poole aasta jooksul tulnud mitmeid ja mitmeid kordi nõustada ettevõtete turundusinimesi, et kuidas järsus oodatavas majandusmuutuses paremini olemasolevast turunduseelarvest tulemust kätte saada. Kirjeldan siin valikut mõtteid, milleni oleme koos mitmete turundusjuhtidega jõudnud. Osad neist on tuttavad ilmselt paljudele, aga tõsiasi on, et neid ei järgita siiski reeglipäraselt.

Turunduskampaaniat ette valmistades tuleb soovitav turundustegevus või kampaania eesmärk koos soovitava äritulemusega võimalikult täpselt ettevõtte sees kirja panna. Seda tehes tuleb aga rangelt silmas pidada, et eesmärk oleks reaalne. Kirjapandud eesmärk peab saama läbi arutatud kõigi osapooltega ehk mitte ainult turundusinimeste ja juhtkonna vaid kõikide ettevõtte inimestega, kelle tegevust planeeritav turundustegevus mõjutab. See on määrava tähtsusega, kuna nii on võimalik ära hoida potentsiaalseid negatiivseid mõjusid püstitatud ärieesmärgile. Iga hammasratas peab teadma, millises osas tema pöörleb ja mis suunas. Sellise ettevõtte sisese arutluse käigus tuleb osapooltel jõuda veendumiseni, et just sellist eesmärki püstitades jõutakse lõpuks soovitud äritulemuseni.

Valdav enamus tänastest kampaaniatest on suunatud käibe suurendamisele. See on tänases turunduses prioriteet number üks, mida ettevõtte juhtkonnad turunduselt nõuavad. Turundusinimesed ettevõttes ise käivet ei tekita, vaid loovad kogumi tegevustest, mis peavad suurendama huvi ning kontaktide arvu kasvu ettevõtte poolt pakutavale tootele/teenusele. Tekkiva nõudluse logistika ja realiseerimise peavad teostama ettevõtte teised osakonnad ning seega peavad nemad olema kindlasti kaasatud.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700