14. aprill 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Reklaamitegijate 'munadepüha' ehk Kuldmuna 2008 järelkaja

4. aprillil toimus kinos "Kosmos" Eesti rahvuslik reklaamikonkurss Kuldmuna 2008. Grand Prix ehk Aasta Agentuuri tiitel läks juba 4. aastat järjest Divisionile. Parimaks Kliendiks valiti Elion ja Kandilise Muna disainikonkursil võitis kõige rohkem auhindu Vatson&Vatson/Y&R. Kuldmuna noortekonkursi Pesamuna võitis töö nimega "Imagine", autoriteks disainibüroo Velvet tekstikirjutaja Mart Kase ja fläši­disainer Teele-Reet Tõrs.Eesti Reklaamiagentuuride Liidu president Agne Puusaar, kuidas läks? Hästi läks, ERAL jäi üritusega rahule. Tore, et konkursile nii palju töid esitati. Mitte et kvantiteet tähtis oleks, aga sel aastal tõesti oli, mille hulgast valida! Ja mul on hea meel, et noortekonkurss hästi õnnestus. Miks Kuldmunal nii palju auhindu antakse? Mina oskan nimetada kolme põhjust: 1) Et oleks sarnased kategooriad nagu välismaa konkurssidel (püüame ka Kuldmunal hoida rahvusvahelist aktsepteeritud formaati); 2) Et võrreldaks võrreldavaid asju (raske on võrrelda piima ja panga reklaami - seal on erineva suurusega eelarved, sageli ka tellija poolt ebavõrdne kompetents jne); 3) Et auhindu jaguks ka väiksematele tegijatele! (Muidu riisuvad vaid "suured" koore, kuid community kui selline ei võida sellest midagi). Me tahame leida ja tunnustada ka neid häid ideid, mis muidu ei saaks (tihti tegijatest olenemata põhjustel) piisavalt kajastust. Eriauhindadega tahame tunnustada konkreetseid inimesi agentuuridest (näiteks Parim Copy) ja oma partnereid - Parim Reklaamimuusika, Parim Reklaaminäitleja ja Parim Produktsioonifirma on näited sellest vallast.Kuidas selgub Aasta Agentuur? Punkte arvutatakse nii, nagu on tehtud ka kõikidel eelnevatel aastatel: kuldmuna eest 10p, hõbemuna 6p, pronksmuna 4p, Grand Prix 10p, kampaania eriauhinnad 4p (neid see aasta polnud) ja ülejäänud eriauhinnad/finaali tööd 2p. Sel aastal oli Kuldmunale tööde esitajaid kokku 44. Finaali jõudis kõigi kategooriate lõikes finaali 173 võistlustööd. Kuldmuna 2008 TOP 10 agentuurid on:Kuidas selgub Aasta Klient? Parim klient arvutatakse samamoodi nagu Aasta Agentuur. Iga selle kliendi kuld saab 10p jne. Mida järgmisel aastal teisiti teha plaanite?Järgmisel aastal on plaan taas avada eraldi sotsiaalreklaami kategooria ja loodame, et noortele tuleb lisaks printreklaamile ka telekategooria.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700