28. jaanuar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rahvusvaheline uuring: 75% magistrantidest väärtustab tööandja mainet

Kommunikatsioonifirma Hill & Knowlton’i ning uuringufirma Penn, Schoen & Berland’i poolt eliitkoolide magistrantide seas läbiviidud ülemaailmne uuring Corporate Reputation Watch näitab, et üha süvenevas võitluses tipptalentide pärast jäävad kaotajaks ettevõtted, kelle korporatiivne maine ülikoolilõpetajate silmis jääb teistele alla. Magistrandid on valmis hea töökoha nimel ümberasuma teise riiki, oluliselt mõjutavad tööandja valikut aga ettevõtte tegevusharu ning asukohamaa või regiooni kui terviku maine.12 maineka Euroopa, Ameerika ja Aasia ärikõrgkooli 527 magistrandi seas mai-november 2007 läbiviidud küsitluse tulemused kinnitavad ettevõtte maine olulisust töökoha valikul. 75% magistrantidest väitis, et korporatiivne maine mängib tööandja suhtes otsust tehes ülisuurt või suurt rolli, 20% väitis, et see on pigem oluline. Vaid 4% küsitletutest oli seisukohal, et ettevõtte maine ei ole edasise töökoha valikul nende jaoks tähtis.Hill & Knowlton EMEA juhi Andrew Laurence’i sõnul teadvustavad ettevõtted üha enam, et nad peavad tegema kõik, et endale andekaid töötajaid võita ning et avalikkusele ettevõttest jäänud mulje võib olla nende kõige võimsam relv. “Tänastel magistriõppe lõpetajatel on väljakujunenud selged eelistused nende ettevõtete kasuks, kellel on parim maine. Andekate inimeste töölevõtjad peavad pakkuma midagi enamat kui vaid suurt palka ja arenguvõimalusi. Homsed liidrid tahavad olla seotud tööstuste ja ettevõtetega, millel on suurepärane maine. Madala mainega ettevõtetel on väga raske ja kulukas meelitada ja hoida parimaid,” ütles Laurence. Corporate Repuation Watch näitas ka, et mainesõjas andekamate lõpetajate pärast jäävad teatud tööstusharud ning regioonid kaotajaks. Venemaa, Ida-Euroopa, Kesk-Ida ja Lõuna-Aasia turgude maine ehmatab ära ka kõige andekamad. Sama kehtib ka mitmemiljardiliste tööstusharude – alkohol, keemia, tubakas – kohta. Enam kui kaks korda rohkem on neid magistrante, kes ei ole huvitatud nimetatud tööstusharudes töötamisest, kui neid, kes on. Samuti tõukavad mainekate ärikoolide lõpetajaid eemale ravimi-, bensiini- ja gaasitööstused.

Andekaid töötajaid meelitavad ja tõrjuvad faktorid:

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700