22. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Soovitusi Instagramis sisuturundamiseks

Jana Arendi, Initiative
Instagramis turundamine ja koostöö influenceritega muutub selgelt üha populaarsemaks. Kui Eestis on veel palju projektipõhist koostööd, siis maailmas liigutakse aina rohkem pikaajalise strateegilise koostöö suunas, kus üha olulisem on jälgijate kvaliteet ning osalusindeks. Jana Arendi meediaagentuurist Initiative teeb kokkuvõtte uutest suundadest ja nõuannetest, mida Instagramis turundust tehes tuleks silmas pidada.

 „Me oleme jõudnud turunduse uude ajastusse. Tarbijad nõuavad reklaamidelt autentsust ja usaldusväärsust. Kui sotsiaalmeedia mõjutaja ise ei usu sellesse mida ta müüb, ei usu tarbija ammugi!“

Nii ütleb Initiative Nordics sisuturunduse strateegidirektor David Ledstrup. Tema sõnul ei ole praegune sotsiaalmeedia turundusmudel veel kaugeltki välja arenenud, sest brändid näevad influenceritega koostöös küll suhteliselt väikeste investeeringute juures tuntavat mõju, kuid antud teemale tuleb läheneda üha kriitilisema pilguga ja eelistada kvaliteeti kvantiteedile.

Tulevikus ei peaks sotsiaalmeedia mõjutajaga koostöö olema ainult ühekordse kiire tõuke saavutamiseks. Koostöö tulemusena peaks influencer olema integreeritud kogu brändi kampaaniasse ja olema osa brändi identiteedist. Kui influenceritel on brändiga pikaajaline ja pidev koostöö, nad on näiteks kohtunud ka kliendipoolse meeskonnaga ja neil on lastud teatud äriprotsessides (nt tootearendus) kaasa rääkida, on neil palju laiem spekter, mida oma jälgijatele jagada ja tutvustada. See aga eeldab valitud influencer’i täielikku sobivust brändiga, kui teda nii lähedale lasta. Hea näitena võib tuua produtsendi ja artisti Pharrell Williamsi ja Adidase koostöö. Neil on olnud väga pikaajaline suhe ning Pharrelli omanimelised Adidase kollektsioonid on osutunud ülimalt populaarseks. Loomulikult astub Pharrell ka ise tihti avalikkuse ette Adidase rõivaid kandes.

Ohud

Hetkel on väga aktuaalseks teemaks libakontod, kus oma jälgijate arvu ja osalusindeksit kunstlikult kasvatatakse. Paljud maailmatasemel sotsiaalmeedia staarid on asunud selle vastu võitlusesse, et brändid oskaksid vahet teha autentsel ja tugeva jälgijaskonnaga mõjutajal ning inimesel, kes on ostnud endale suure jälgijaskonna raha teenimise eesmärgil. Kui tausta mitte süveneda ja valituks osutub mõni ostetud jälgijaskonnaga influencer, ei ole kaotajaks mitte ainult koostööst ilma jäänud autentne mõjutaja (kes on aastaid tööd teinud oma jälgijaskonna nimel), vaid ka bränd, kelle investeeringud ei too mingit ROI’d. Kahjuks on ka Eestis selliseid blogijaid, kes keelduvad oma statistikat jagamast või avaldavad paisutatud näitajaid.

Et koostööd alustades saaks olla kindel influenceri kvaliteedis, tasub jälgida järgmisi näitajaid:

- Jälgijate arvu ja like’de arvu korrelatsioon.  Kasutajal on jälgijaid väga palju, aga piltide all like’e ja kommentaare vähe. Tavaliselt on 10 000 jälgijaga autentsel kasutajal piltide all keskmiselt 500- 800 like’i.

- Socialblade’i kontroll. Sisestades kasutajanime on võimalik  näha selle konkreetse kasutaja keskmist statistikat ning samuti jälgimiste ajalugu. Kui ajaloost on näha, et kasutaja hakkab ühel päeval jälgima 500 inimest ja järgmisel päeval kustutab nad, siis on suure tõenäosusega tegemist libakontoga, kus tahetakse endale jälgijaid kiirelt juurde saada.

https://socialblade.com/

- Like’de saamise tempo. Orgaaniline like’de saamise tempo on paar tundi peale pildi üleslaadimist konstantne ja siis hakkab vaikselt kukkuma. Ostetud like’d aga tulevad puhangutena 30-100 like’i sekundis ja ajajoon käib üles-alla.

- Sarnased ja sisutühjad kommentaarid. Irrelevantsed kommentaarid; palju emoticonide kasutamist ja järjestikkused sarnased kommentaarid samadelt kasutajatelt viitavad ostetud engagementile.kontosid ja tegeleb sellega üha aktiivsemalt. Turule tulevad ka uued tööriistad, mis aitavad paremini eraldada päris kontod võltsidest ja influencerite jälgijaskonda paremini analüüsida (näiteks https://www.like-wise.co/ ).(te)ga koostööd pigem pikaaajalise ja strateegilisena, mitte ühekordse kampaania vormis tegevusena. Nii tekib tarbijal selgem arusaam talle kommunikeeritava brändi maailmast. Sealjuures tasub kindlasti tähelepanu pöörata valitud partnerite statistikale ja selle õigsusele. Brändid peaksid teadlikult eelistama kvaliteeti kvantiteedile ja leidma just need õiged inimesed, kellega süvitsi sotsiaalmeedias koostööd teha.

Instagrami muudetud algoritmi loogika on, et kui pilt saab esimese 10 minuti jooksul tavapärasest rohkem jälgijate tähelepanu, näidatakse seda laiemale jälgijaskonnale. Kui seda aga ei juhtu, arvab Instagram, et see pilt on igav ja peidab selle suurema osa jälgijaskonna eest ära. Seda on aga jällegi kavalalt ära kasutanud libakontodega kasutajad, kes ostavad esimese 10 minuti jooksul suure hulga like’e juurde ja saavad „tänutäheks“ Instagramilt laialdase katvuse. Positiivne on aga see, et Instagram kustutab aeg-ajalt bot-

Meie soovitus on vaadata influenceri

Jana Arendi, Meediaagentuur Initiative

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700