19. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Turu-uuringuga saad teada, mis su kliente päriselt huvitab

Liis Soome, Viilup Uuringud OÜ
Viimastel aastatel on turul toimunud muutused: tarbijate kindlustunne ja võimalused on paranenud ning ootused brändidele kõrged. Paljud ettevõtted mõistavad, et turu ootusi on kohati keeruline tabada. Kas oled uurinud, mille põhjal sinu kliendid ostuotsuse teevad? Turu-uuringu tähtsusest kirjutab Viilup Uuringud ettevõtte ekspert Liis Soome.

Rahuolu ei tähenda alati lojaalsust

Muutunud turusituatsioonis on tekkinud olukord, mil klient võib öelda üht, aga tegelikult käitub ostuprotsessis teisiti - see, et toote või teenusega ollakse rahul, ei tähenda, et seda ka ostetakse. Seetõttu on brändid mõistnud, et konkurentsis püsimiseks on neil vaja sisuliselt mõista, miks kliendid just nii käituvad ning leida müügiargumendid, mis ka tegelikult tarbijale korda lähevad.

Milliste argumentidega tarbijat veenda?

Turundaja jaoks on tähtis teada seda, miks inimene ostuhetkel just nii otsustab, mitte see, mida ta oma unistustes õigeks peab. Turu-uuringust saab vastused olulistele küsimustele, mis tekivad turundusotsuste langetamisel, ning sisendi müügiargumentide loomiseks, sest sellest selgub, kuidas tarbija tegelikkuses asju näeb ja tajub.

Uuringud võivad olla ka kampaaniate võtmeteguriks, sest need annavad turundajale võimaluse tõmmata hädapidurit veel enne kui turundusaktsioon on tulemusi toomata suure osa eelarvest ära ampsanud. Fookusgrupis või esinduslikus online uuringus sõnumite eeltestimine lubab turundajal oma kampaania sõnumit testida erinevate sihtrühmade peal (näiteks kas venekeelsele sihtühmale on sõnum arusaadav, kas noored tunnevad end kõnetatult vms.) või vajadusel ka ümber teha.

Viilup Uuringud OÜ keskendub justnimelt turunduslikele turu-uuringutele

Viilup Uuringute klient Altia Eesti Brand Manager Kerli Tamm ütleb: “Consumer Insight ehk tarbijate mõistmine on Altia korporatsioonis väga tähtsal kohal ja aluseks edukate turundusstrateegiate ja -plaanide loomisel ning elluviimisel. Siinkohal on turuuringud kindlasti asendamatuks abivahendiks“

Mõistan tegevusvaldkonda, sest mul on 8-aastane kogemus turunduses ning seetõttu oskan mõtestada protesse turunduslikust perspektiivist ning pakkuda klientide muredest lähtuvalt täpseid uuringuplaane, mis annaks ka kasutatavaid tulemusi. Väikese firma eeliseks on ka see, et tegelen projektiga algusest lõpuni, mistõttu info ei lähe üheski uuringu etapis kaduma ning saan klientide soovide osas olla paindlik. Teen eelkõige brändi, kommunikatsiooni, toote/teenuse ning ostmise ja tarbijakäitumisega seotud uuringuid.

Kuidas valida õige uuringutüüp?

Turundaja ei pea teadma, millist tüüpi uuringut vaja teha oleks, selle aitab valida uuringu läbiviija, kes on kursis, millised meetodid missuguseid tulemusi annavad. Turundajal võiks olla eesmärk või hüpotees, millele ta vastuseid otsib ja mis informatsioon võiks tal reaalselt aidata turundustegevusi täpsemalt planeerida.

Kui aga mõtestada lahti üldised uuringumeetodid, siis kvantitatiivne uuring vastab küsimusele “kuidas tarbija mõtleb” ja annab osakaalud, kvalitatiivuuring aga annab arusaama, et miks tarbija just nii käitub ja kuidas ta brände tajub. Meetodeid saab ja tihti tulebki omavahel kombineerida, et saada ettevõtte jaoks reaalselt kasutatavad tulemused.

Viilup Uuringute klient Bigbank Grupi turundusjuhi Roger Niitmäe sõnul on nad oma töös leidnud, et vaid kvantitatiivuuringust tarbija tundmaõppimisel ei piisa. “Kogemus Viilup Uuringuga näitas, et tasub kombineerida kahte uuringumeetodit - alustuseks on mõistlik teha kvalitatiivuuring ning sealt saadud infot hiljem kvantitatiivmeetodiga kontrollida.”

Helista või kirjuta ning arutame koos, milline uuring sinu ettevõttele sobiks.

Liis Soome, Viilup Uuringud

e-mail: [email protected]

mobiil: +372 5330 0154

koduleht: www.viilup-uuringud.ee

Viilup Uuringud OÜ on väike uuringufirma, kes teeb koostööd Eesti, Baltikumi ja Euroopa suurimate online paneelide omanike, telefoni-intervjuude keskuste, elanikkonna küsitlejate ning erinevate riikide spetsialistidega. Kõikide koostööpartneritega on pikaajaline koostöö. Ankeedid tõlgib kohalikku keelde vastava emakeelega inimene ning kõik fookusgrupid ja süvaintervjuud viivad läbi osalejatega sama emakeelega inimesed.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700