15. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis kanalisse tasub oma turunduseelarvet panustada?

Millist kanalit kasutades on võimalik jõuda 92% elanikkonnani? Millise kanali läbi märkab reklaami 83% saajatest? Mis on kanal, mille elluviimisel sead piirid vaid Sina ise?

Kätte on jõudnud aeg, kus paljud turundajad hakkavad uueks aastaringiks ettevalmistusi tegema. Vaja on mõelda turunduseelarve peale, paika panna uued tegevused, ideed ja mõtted. Läbi on vaja mõelda, kuidas just Sinu toote või teenuse info tarbijani jõuab. Kindlasti on mõtteis erinevad kanalid, kuid usun, et Sinu plaanidest ei puudu ka otsepost.

Kanalite valikul on äärmiselt oluline, et sinna kulutatud turundusinvesteering ennast ka ära tasuks. Et seda otseposti puhul aru saada, viisime koostöös Viilup Uuringud OÜ-ga septembris läbi uue märgatavuse uuringu.  

Uuringus vastanutele näitasime 10-t erinevat otsepostitust ning küsisime, kas nad on viimase nädala jooksul oma postkastis märganud otseposti. 83% vastasid positiivselt. Keskmisest enam on reklaamposti on märganud madalama sissetulekuga inimesed.

Erinevatest otsepostitustest märgatakse enim toidupoe reklaamposti. See ilmselt ei tule kellelegi üllatusena, kuna ilmselt panete ka ise seda tähele, et toidupoodide reklaamposti on postkastides mõnevõrra rohkem. Küll aga tuli üllatusena protsent – suisa 91%. Tihe rebimine käis ka aiandus- ja ehituspoodide, elektroonikakaupluste ning mööbli- ja sisustuskaupluste märkamise vahel. Kusjuures eelpool nimetatud jaekettide reklaamposti nii märgatakse enam kui ka soovitakse ja oodatakse oma postkasti enam.

Lisaks tõid uuringus vastajad välja, et nad märkavad oma postkastis ka linna- ja vallalehti, perioodilisi väljaandeid, kodulähedal asuvate teenuste/teeninduste otseposti ning ka e-kaubanduse (internetipoodide/tellimiskeskuste) reklaamposti. Seega tasub otseposti oma piirkonnas teha ka nt väikesel ilusalongil või isegi veebipoel.

Üllatavaks numbriks sai aga 92%. Selline protsent uuringus osalejaid lugesid/vaatasid või vähemalt viskasid korra pilgu oma postkasti tulnud otsepostile. See omakorda tähendab, et esiteks otseposti märgatakse oma postkastides. Teiseks müüt, et reklaampost läheb otse prügikasti, ei kehti enam. Jah, on neid inimesi, kes reklaami oma postkastidesse ei oota, kuid sellisel juhul soovitame alati reklaamist loobumise kleebis oma postkastile panna.

Selleks, et võrrelda erinevaid kanaleid, lasime 2016. aastal Turu-uuringute AS-il teha ühe põneva uuringu, mille raames küsitleti inimesi erinevate poodide ees silmast-silma. Nii nagu eelnevalt välja toodud uuringu eesmärgiks oli välja selgitada otseposti reklaami märgatavust ja selle mõju kaupluse külastamise otsuse tegemisel, oli ka antud uuringu eesmärk sama.

85% vastanutest ütlesid toona, et neid motiveeris poodi tulema reklaamis nähtud sooduspakkumised. (Kusjuures ka selle aasta septembris tehtud uuringus võidutsesid ajendina sooduspakkumised ning protsent oli juba 87.) Silmast-silma uuringu raames küsiti poe külastajatelt ka, et kust kanalilt nad antud poe reklaami nägid. Suisa 67% vastanutest ütlesid, et nemad nägid seda oma postkastis otsepostituse näol. Internetis nähti sama poe reklaami 11%, välimeedia plakatitel 6% ning televisioonis 5%.

Millist kanalit turundamiseks valida on muidugi iga turundaja enda otsus. Küll aga aina enam tulevad tagasi traditsioonilised turunduskanalid, kuna tarbijad hindavad neid. Lisaks tasub müütidest kaugemale vaadata ning mõelda loovalt. Nt otseposti reklaami saab koostada ja toota väga erinevalt. Piirid sead Sina ise! Vaata inspireerivaid ideid SIIT.

Otsepostituseni!

Liisa Järsk

Omniva reklaamteenuse juht

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700