(Sisuturundus) Margus Vaino: transformeerime ettevõtted digitaliseerimise toel täiesti uueks

Margus Vaino
Margus Vaino

Kätte on jõudnud ajajärk, kus IT ja digitaliseerimine aitavad ettevõtetel kasutusele võtta täiesti uued ärimudelid – poest saab pank ja sularahaautomaat, postimajast logistikaettevõte ning pangakontorist internetipank.

Tallinnas Radisson Blu Hotel Olümpias 13. septembril toimuval rahvusvahelisel konverentsil TechDay jagab eesrindlike ettevõtete koorekiht praktilisi kogemusi, kuidas IT ja digitaliseerimise toel ettevõtet uueks transformeerida. Lisaks kuuleb näiteks veel ka ettekandeid inimese mõistuse ja tunnete kloonimise ning klienditeeninduses vestlusroboti kasutusele võtmise teemadel.  

„Olgem ausad, IT suudab ettevõtteid muuta kardinaalselt ning meie olevik on täna juba see, et kõik ärid muutuvad IT-põhiseks,“ ütleb Elisa ja Santa Monica Networksi juhatuse liige, TechDay konverentsi korraldaja Margus Vaino. „Kui mõtleme pankadele, mis varem tähendasid meile kliente pangakontorites, siis täna ei kujuta keegi elu ette ilma digitaalse internetipanganduseta. Kui vaatame postiasutusi, mis varem tähendasid meile postiljone, postkaste ja kirju ümbrikus, siis tänaseks on nendest asutustest kujunenud rahvusvahelised logistikaettevõtted. Firmad, mis toovad kauba üle maailma sulle tööle või koju kätte või panevad sobivasse pakiautomaati,“ kirjeldab Vaino viimase aja kiireid ärimudelite transformeerumisi.

Vaino lubab, et TechDayl saab osaleja ülevaate nii IT ja digimaailma tänastest kui ka tuleviku trendidest ning lisaks veel uutest tehnoloogiatest. Samuti näeb, kuidas digitaliseerimine ja IT aitavad ettevõtetel täielikult transformeeruda. „Meil on hulgaliselt ettevõtteid, kes oma kogemusi jagavad ning töötubasid, kus ise kaasa mõelda ja kätt proovida,“ lubab Vaino.

Margus Vaino kinnitab, et ettevõtete ärimudelite kardinaalne teisenemine eeldab muudatusi juhtimises, tööharjumustes ja IT-süsteemides. „TechDay`l kuuleb erinevate Eesti ja rahvusvaheliste ettevõtete harivaid kogemuslugusid, kuidas kogu see transformeerumine on toimunud. Olgu selleks siis Cisco, Eesti Välisluure agentuuri, Coopi, Omniva või Elisa kogemused,“ räägib Vaino. „Kuuleme, miks on lisandunud jaeettevõttena tegutsevatele Coopi ühistutele pangandustegevus ning kuidas nad on ehitanud üles täisdigitaalse ettevõtte unustamata inimpuudutuse. Kuidas üks maailma suurimaid riistvara tootja Cisco muudab oma ärimudelit ja mida see tähendab ettevõte kultuurile.“   

Põnevate ja praktiliste kogemuslugude kõrval esineb ka tehnoloogiaettevõtja ja juhtimiskonsultant Teemu Arina, kes filosofeerib teemal inimese mõtete, kogemuste, unistuste kandmisest väljapoole inimmõistust – kuidas kloonida mõistust ja tundeid. Kuidas 5. tööstusrevolutsioonis bioloogiline intellektuaalsus ühineb bioloogilisega vormides uue elu vormi, mis pole inimene ega masin. Arina viib läbi ka põneva töötoa, kus ta puudutab inimese biohäkkimist ehk kuidas optimeerida meie erinevaid elu aspekt - und, toitumist, treeningut ning leida paremat töö ja puhkamise tasakaalu.

Elisa telekomiteenuste valdkonna juht Mailiis Ploomann räägib konverentsil tehisintellekti kasutusele võtmise kogemustest ettevõttes, täpsemalt, kuidas kiirendada klienditeenindust vestlusroboti abil ja tuvastada inimesi näobiomeetria tehnoloogiat kasutades.

Lisaks jagavad konverentsil enda kogemusi Cisco Soome tegevjuht Mervi Airaksinen, Omniva tehnoloogiajuht Mart Nael, Coop Panga juhatuse esimees Margus Rink, Välisluureameti peadirektor Mikk Marran, Helmese tegevjuht Jaan Pillesaar ja paljud teised. Täieliku nimekirja esinejatest ja nende ettekande teemast leiad SIIT.

Kuuel paralleelsessioonil saab kuulata kümneid eksperte üle Euroopa, kes jagavad enda praktilisi kogemusi juhtimise, tehnoloogia, innovatsiooni ja turvalisuse kohta. Kaasa saab lüüa praktilistes töötubades ja aruteludes.

Margus Vaino tõdeb, et äride muutumine IT-põhiseks ootab ees kõiki Eesti ettevõtteid. „See konverents on heaks võimaluseks hoida end kursis digitaliseerimise vallas toimuvaga ning õppida teiste kogemustest. Kes teab, võib-olla on see hea viis, kuidas saada inspiratsiooni enda ettevõttele täiesti uue perspektiivi leidmiseks,“ sõnab Vaino lõpetuseks.

Lisainfo Tech Day konverentsi kohta: techdayconference.eu 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HANSAPOST otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Hansapost OÜ

02. detsember 2018