23. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jüri Kullamaa: Ilukirurgi parim turundus on väärikalt tehtud töö ja tuntud nimi

Jüri Kullamaa
„Vastutustundlikkus on ilukirurgi töös oluline. Vahel on töövõit ka ärajäetud lõikus kliendi ümberveenmise läbi,“ ütleb plastikakirurg Jüri Kullamaa. Intervjuus räägib ta oma valdkonna turundamisest, trendidest ja ilukirurgia mainest.

Kas plastilist kirurgiat peab tänapäeval turundama?  . See tähendab, et moes on pigem täidlane nägu..  

Iga valdkonda tuleb turundada. Turundus läbib ju ettevõtte erinevaid osi, nii et ilma selleta ei saa kuidagi. Nii ka meie teenuste puhul.Meie oma tegevusega oleme jõudnud uuele tasandile. Avasime aasta tagasi Kotka Erahaigla Kotka Tervisemajas, mis on suurim ja kaasaegseima tehnoloogiaga plastikakirurgia keskus Eestis. Seega tuli luua uus bränd ja laiendada neid väärtusi, mis seni turunduses juba tehtud on.Meie uueks brändinimeks on Dr Kullamaa ja Dr Kirjanen Eesti Ilukirurgia Keskus. Seni teati minu tegemisi minu nime järgi. Nüüd oleme sedavõrd kasvanud, et on tulnud mahtu, ruume ja tegijaid juurde.Kas konkurents on tihe?

Ettevõtjaid ja vahendajaid tuleb näiliselt juurde küll. Alati on küsimus, kas ka kvaliteeti tagavaid konkurente? Iga arst plastikakirurgiaga tegeleda ei saa. Plastika- ja rekonstruktiivkirurgiaga tohib tegelda vaid arst, kes on vastavalt sertifitseeritud, et tagada parim kvaliteet.Eestis on küll neid, kes ei tohiks tegelikult ilukirurgiaga tegeleda, kuid teevad seda siiski. Lugejale teadmiseks, et alati võiks arsti kogemust ja vastavaid sertifikaate kontrollida. Kuidas teha kindlaks, kas arstil on kvalifikatsioon või mitte? Mina soovitan vaadata ISAPS veebilehele – see on ülemaailmne organisatsioon, mille nimekirjas olevaid arste saab usaldada.Milliseid konkreetseid turundustegevusi teete?

Eesti ja välisturgudega tegeleme. Täna tuleb 80% klientidest Soomest.Parim turundus on väärikalt tehtud töö ja rahuolev klient. See on üks kõige paremini töötanud turundusmehhanisme.  Samaväärselt hästi on toiminud minu tuntud nimi. See oli ka põhjus, miks brändi nimesse isikute nimed panime.Kas teostate operatsiooni iga soovija puhul või olete mõne ka ümber veennud?

Oleme ka ümber veennud, sest alati pole algseis üldsegi selline, mis vajaks iluoperatsiooni. Rohkem on neid, kes tahavad saada ilusast ilusamaks. Tuleb endale teadvustada, et tegemist on siiski operatsiooniga - taastumine on pikk protsess ja paratamatult jäävad alles armid. Vastutustundlikkus enda ja oma kolleegide töös on oluline. Vahel on töövõit ka põhjendatult ärajäetud lõikus kliendi ümberveenmise läbi.Hetkel on moes loomulikkus. Paljudel juhtudel saab inimene ka lihtsamate vahenditega  iluvigu parandada. Soovitan sporti ja dieeti. Mõni võib vajada hoopis psühholoogilist tuge selleks, et näha iluvea asemel isiklikku eripära. Teinekord aitab hea kosmeetiku nõuanne või vanaema tarkus taimedega ravitsemisest.Nagu ütlesid, on loomulikkus ja naturaalsus need märksõnad, mis praegust ilumaailma iseloomustavad - kuidas on see teie äri mõjutanud?

Jah, inimesed muutuvad järjest naturaalsemaks. Pardihuuled on õnneks moest läinud ja rinnasuurused normaliseeruvad. Siiski see fakt meie tegevust halvasti ei mõjuta. Ringiga tulevad tagasi need, kes kunagi end korrigeerida lasid.Iga inimene on erinev ja samuti on ilu definitsioon igaühe jaoks veidi teistsugune. Naturaalsus on küll moes, aga kui naise rinnad või kõht on pärast laste saamist liigselt ära vajunud või kui mõni haigus on muutnud inimese välimust drastiliselt, siis pole plastikakirurgi sekkumine üldse häbiasi ega liigne ilutsemine. See on hädavajalik protseduur.Milline on Eestis nõudlus plastilise kirurgia järele?

Nõudlust kindlasti on, juba 80-ndatel oli. Vahel mõtlen küll, et kas seda valdkonda on ühiskonnale üldse vaja. Samas on inimeste eluiga pikenenud, tööiga samuti. Inimesed näevad aina nooremad ja tervemad välja.  Seega, miks mitte. Vahel lihtsalt on nii, et  inimestel on soov saada enesekindlust juurde  ja lahendada see, mis enda juures häirib.Leidub ka neid, kes onkoloogilistel põhjustel või liigse kaalukaotamise tagajärjel vajavad veidi kohendamist. Nahk on lõtvunud või rind on puudu – nende jaoks on plastikakirurgia möödapääsmatu. Seega nõudlust plastikakirurgia teenuste järele kindlasti on.Mis vanuses inimesi käib?

Igas vanuses. Üldjuhul ollakse vanuses 22-55.Milline on ilukirurgia maine? Paljude jaoks on see seostunud liiga suurte rindade või michaeljacksonilikult ületimmitud näoga.

Ilu on vaataja silmades. Vahepeal tõepoolest pingutati nahka liigselt ja tulemus jäi võlts – kõik olid ühte nägu, kes kirurgi käe alt väljusid. Nüüd on trend selles suunas, et minnakse back to basics

Vanasti võeti kõik maha, mis rippus - nüüd süstitakse lõtvunud naha alla täidist, et tulemus oleks naturaalne. Vananedes annavad meil kõigil sidemed alla ja rasvkude näopiirkonnast väheneb. Selle kõik saab tagasi süstida, alati ei pea lõikama.Ilmselt tuleb järjepanu inimestele meelde tuletada, et tehtud lõikust tagasi pöörata ei saa. Juhul, kui soovite teatud kohti liigselt forsseerida, siis tehtut naturaalseks vormindada pole kahjuks võimalik. Pidage meeles, etless is more

Kas ameti tõttu jälgite ka tavaelus inimesi, et kes vajaks kohendamist vms?

Vahel vaatan ringi küll, kuid mitte selleks, et otsida iluvigu. Hasart tekib siis, kui ma ei suuda aru saada, kas inimene on end “kohendada” lasknud või on loomulikult selline.Veel olen mõelnud väga heas füüsilises vormis naistele.  Nad võiksid olla teadlikud sellest, et kaunis rinnaoperatsiooni tulemus eeldab pisukese rasva olemasolu. Nii jääb silikoonrind loomulik.  Siinkohal on rasv täiesti soovituslik!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700