15. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas sotsiaalmeedias reklaamkingituste tegemisega edu saavutada

Kas oled mõelnud, kuidas saavutada oma sotsiaalmeedia jälgijate seas suuremat seotust? Kuidas suhestuda nendega sügavamalt? Kui sinu mõtted on neid radu pidi käinud, siis – kas oled mõelnud kinkimise psühholoogiliste võtete kasutamist oma internetiturunduse plaanis?

Sotsiaalmeedia tegevustesse kinkimise lülitamine aitab sul silma paista ja luua emotsionaalsem side oma sihtrühmaga. Selles artiklis soovimegi avardada sinu mõtteid, kuidas reklaamkingitustega virtuaalmaailmas edu saavutada.

Julgusta sotsiaalmeedia jälgijaid kingitustega

Isegi sellised elementaarsed kingitused nagu soodustused ja tasuta prooviperiood oma jälgijatele annavad sulle korraliku edumaa nende ettevõtete ees, kes seda ei paku.

Kui soovid aga astuda sammu kaugemale, tee kingitus, mida saab käega katsuda. Sedasi kestab positiivne kuvand veelgi kauem ja jääb silma teistelegi. Sotsiaalmeedia jälgijate puhul on selge, et neid võib üllatada kõigega, mis seostub arvutite ja nutiseadmetega. Kuidas nad sind muidu jälgida saaksid? Seega on omal kohal kõik alates kõrvaklappidest lõpetades akupankadega. Enne suve miks mitte aga logoga veekindlad kotid nutiseadmetele.

Kuidas valida sihtrühmale sobivaim reklaamkink?

Mida üldse kinkida? Kui jätta eelarve hetkeks kõrvale, siis siin on meie poolt mõned soovitused:

Selgita välja, kes on sinu jälgijad ja fännid (vanus, sugu, elukoht jms).Mõtle, mis võiksid olla nende ühised jooned ja huvid.Mis teemalised kingitused neile enim meeldida võiksid?Kas tasuks jagada ühte konkreetset reklaamkingitust või teha mitu erinevat, mille vahel klient ise valida saab või mida saab erinevate üleskutsete juures varieerida?Mõtle, milline reklaamkink su ettevõttele endale tulevikus enim kasu võiks tuua? Logoga kohvitass võib jääda vaid koduseinte vahele, samas firmasümboolikaga vihmavari „jalutab“ ringi paljudes eri paikades.Kuidas potentsiaalne kingitus seostub su ülejäänud kuvandiga? Küünetehnikuna ei oleks vast kõige mõistlikum valida reklaamkingiks näpuspinner – murduda võivad nii äsja hooldatud küüned kui kliendisuhe tema mittetundmise tõttu.

Kuidas kingitusi jagada?

Kui oled sobivaima reklaamkingi välja valinud, tuleks edasi mõelda, kuidas neid anda. Veidi ettearvamatuks ja kulukaks võib minna see, kui pakkuda kingitust kõikidele olemasolevatele ja uutele liitujatele. Pisut enam kontrolli saad järgnevate mõtete abil:

Kõik jälgijad, kes X aja jooksul (sõltub tootest/teenusest ja selle kasutussagedusest) postitavad pildi selle tarbimisest. Seda võib üles kutsuda tegema postituse alla kommentaaridesse, teie postkasti või näiteks kliendi enda kontole üles laadides ja sobivat hashtagi kasutades. NB! Viimase puhul too kindlasti reeglites selgelt välja, et osalemise jaoks peab olema konto, kuhu postitus tehti, seadistatud avalikuna.Eelneva võtte juures ei pea olema tegemist ühekordse kampaaniaga. Anna julgelt oma profiili tutvustuse juures märku, et aeg ajalt armastate teha kingitusi neile, kes laadivad oma kontodele kindla hashtagiga pilte ja videoid, mis on seotud sinu poolt pakutavaga.Nende kahe variandi puhul on veel eriti hea kasutajate loodud sisu (UGC) rakendamise võimaluses edasises turundusplaanis.Uue konto loomise korral kingitus esimesele X-le liitujale.Kui oled kohalik ettevõte, võid kutsuda nad kuumal suvepäeval oma kohvikusse jäätist sööma või külmal talvepäeval soojendavat kakaod jooma. Teades, et aeg ajalt sinu sotsiaalmeedia lehele selliseid üllatavaid üleskutseid tehakse, kipub jälgija käsi hoopis meelsamini vajutama „jälgi esimesena / see first“  sinu lehele.

Kõik, kes jagavad nädala jooksul oma kasutuskogemust sinu lehe tagasiside vormis (Facebook arvustused / Reviews), osalevad auhindade loosimisel. See on pisut küll keerulisem, kui eelnevad, samas mõelda siiski tasub. Kindlasti tuleb juhendis öelda, et oodatud on reaalsed kogemused ja loosis osalemine ei eelda vaid maksimum punktide andmist. Kasutajate endi poolt antud hinnang sinu pakutavale on aga äärmiselt suure väärtusega. Mitmete uuringute põhjal on just arvustused need, mis määravad ära, kas uus klient ostu sooritab või mitte.

Foto: Hubspot

Kokkuvõtteks

Füüsilisi reklaamkingitusi on harjutud tegema ja saama nö. päris elus. Nendega üllatamine virtuaalmaailmas nii laialt levinud ei ole. Seega on suurepärane võimalus just sinu ettevõttel sellega oma jälgijate seas silma paista ja positiivset tunnustust koguda.

Soovime teile edukaid kingivalikuid!

PS! Mitmed uuringud on öelnud, et kink ei mõju positiivselt mitte ainult selle saajale, vaid ka tegijale.

Häid mõtteid saate järgmistest lugudest: : „7 tüüpilist viga firmakingituste tegemisel“ „Reklaamkingituste roll turunduses ja müügis kasvab veelgi“ „Kuidas valida reklaamkingitus, mida palju kasutatakse ja märgatakse?“, „Nipp, mis aitab reklaamkingituste tellimisel säästa aega ja raha“, „Miks on igal ettevõttel vaja töötajate kingituste programmi?“ ja „Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust“.

Anti Saluneem  tegevjuht

Logotrade ärikingitused ja meened

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700