27. november 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Janar Siniväli: Oleme jõudnud konkurentsiühiskonnast koostööühiskonda

Janar Siniväli, Must Muna loovjuht
“Ettevõtjad on mõistnud, et odavam on usaldada, kui kõike ise teha,” iseloomustab agentuuri Must Muna loovjuht Janar Siniväli tänast ärimaailma. Intervjuus räägib Janar täpsemalt, mis on koostööühiskond ja millist kasu ettevõtted sellest saavad.

Mis on reklaamiagentuuri pilgu läbi viimaste aastate ärikliimas muutunud? on see järjest kasvava klientuuriga teenus.

Kui ma 15 aastat tagasi ühes palkmajaettevõttes reklaamijuhina töötasin ja üle Eesti erinevate firmadega suhtlesin, kohtasin igal pool teen-kõik-ise mõtteviisi, et ei peaks niigi pisikest saaki kellegagi jagama. Paraku said edukamad aja jooksul aru, et iga konkreetne töö kulgeb tunduvalt paremini nende kaasabil, kes on selle ala spetsialistid. Kui aga punnitada kõike ise teha, siis kipub saak väikeseks jäämagi.Ärimaailm on liikunud konkurentsiühiskonnast koostööühiskonda. Ettevõtjad on jõudnud arusaamiseni, et odavam on usaldada partnereid kui kõike ise teha. Ja see on äge! Eks usalduse kuritarvitamine läheb tänases infoühiskonnas piisavalt kalliks maksma, kuna sellest saadakse kohe teada.Milles see koostööühiskond väljendub?

Võtame näiteks kindlustusseltsid - kui aastaid tagasi tegid autoga kergema kõksu, pidid minema oma kindlustusseltsi kahjukäsitlusosakonna värava taha, et omasuguste õnnetute pikas rivis kahjukäsitlust oodata. Nüüd saad aga sõita otse remonditöökotta, kes teeb kahjukäsitluse ise. Ja see kõik toimib, sest töökoda ei saa endale lubada väljamõeldud remonttöödega vahelejäämist ja kindlustusfirma on samal ajal vaba arvukate kahjukäsitluspunktide ülevalpidamisest.Kas see suund on mõjutanud ka reklaamiagentuuride tööd?

On ikka. Täiesti tavaliseks muutub näiteks see, et turundusjuhi teenus tellitakse otse reklaamiagentuurist. Meil Mustas Munas

Millised firmad turundusjuhi teenust tellivad?

Peamiselt väikesed ja keskmised, kellel ei ole täiskohaga turundusjuhi jaoks töömahtu. Sama toimus aastaid tagasi raamatupidajatega. Kunagi oli ka väikestel firmadel tööl oma raamatupidaja või tegi omanik seda põlve otsas, täna on elementaarne, et väikefirma ostab raamatupidamisteenuse sisse, mis on kordades odavam kui palgaline töötaja. Turundust aga tehakse tihti veel põlve otsas edasi.  Milles turundusjuhi teenus väikeettevõtte jaoks seisneb ja miks seda vaja peaks olema? Nende turunduseelarved on ju võrdlemisi väikesed.

Turundus vajab eriti täpset ja kavalat juhtimist just eelkõige siis, kui vahendid on piiratud ja massiga lüüa ei saa. Kui raamatupidamises on väga konkreetsed nõuded ja tähtajad, siis turundus tundub sageli kui kumm, mis justkui lõputult venib. Seetõttu teeb väikeettevõttes seda tihti omanik ise, kui ta selleks aega leiab. Kui müügid langevad, tehakse sooduskampaania ja loodetakse, et küll mõni klient naaseb. Kui ajalehest helistatakse soodsa reklaampinna pakkumisega, siis tellitakse reklaam. Turunduse edu sõltub aga järjepidevusest, mitte üksikutest kaootilistest tegevustest. Just järjepidevus ja nutikus turunduses on need märksõnad, mis aitavad väikefirmal suurtega konkureerida.Turundusjuhiteenuse puhul maksab ettevõte täpselt selle eest, mida tellib ehk sõltuvalt kliendist võib see hõlmata nii heade meediapindade väljarääkimist, reklaamide loomist kui ka kliendi sotsiaalmeedikanalites suhtlemist. Kõige olulisem on see, et igal juhul luuakse alguses terviklik plaan ning viiakse seda järjepidevalt ellu. See aitab hästi turunduseelarveid optimeerida ja liikuda ka konkreetse tulemuse suunas.Kas ettevõtjad ei pelga enda firma turundustegevust tervenisti firmast välja anda?

Eks peamine ja õigustatud küsimus seisneb ikkagi selles, kas see ära tasub. Praktika näitab aga, et tasub küll - juba õigete meediapindade valik ja hinnad toovad reaalse rahalise kasu, rääkimata sellest, et süsteemse turundustegevuse tulemusena hakkab ettevõte maine ka ajapikku akumuleeruma. See tähendab, et firma on inimestel meeles ka siis, kui kampaania parasjagu ei käi.Suurim risk võetakse just siis, kui turundusega süstemaatiliselt ei tegelda või kui sellest saab mingi tüütu kohustus, millega ettevõtte juht pärast tööpäeva lõppu peab mässama.

Vaata ka www.mustmuna.ee

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700