25. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Trükireklaam ei kao lähematel aastakümnetel

Foto: shutterstock.com
Kuigi sotsiaalmeedia areneb meeletu hooga, jäävad inimesed trükireklaamidele truuks veel vähemalt järgmised 20-30 aastat, on reklaamiettevõtte Adwork Media OÜ juhatuse liige Reio Reins veendunud. Tema sõnul on internetivõrgustike kasvu kõrval suuri arenguhüppeid teinud ka trükimeedia, muutudes aasta-aastalt mitmekülgsemaks, kiiremaks ja kvaliteetsemaks.

„Võib ju tunduda, et kes seda trükireklaami niiväga enam tellib, kuid olgem ausam – kodus ja kontoris ringi vaadates näete selliseid reklaame igal sammul ning need on endiselt suurepärased reklaamiedastajad,“ ütleb Reio Reins.

Aina olulisemaks muutub tellija jaoks aga trükiste kvaliteet ning erinevad uued võimalused. Adwork Media põhitegevus ongi erinevate trükiste kujundus, trükiteenuse pakkumine ja paigaldus. Reklaamifirma juhi sõnul on enamasti inimestel olemas arusaam ja kindel visioon, mida reklaamil tahetakse näha, kuid kui enda oskustest on jäänud disaini loomisel väheks, aitavad nende kujundajad klientidel vajadusel visiooni täpselt paberile saada.„Väga suure osa meie tööst hõlmabki reklaamialane nõustamine – räägime klientidele erinevatest võimalustest, soovitame materjale ning selgitame lahti, millest sõltub hind. Ei ole harvad korrad, kus klient küsib oma reklaami tarvis konkreetset suurust ja materjali, kuid jutu käigus selgub, et tegelikult saab sama tulemuse tunduvalt soodsama hinnaga vaid veidi tellimust muutes.“

"Ei ole harvad korrad, kus klient küsib oma reklaami tarvis konkreetset suurust ja materjali, kuid jutu käigus selgub, et tegelikult saab sama tulemuse tunduvalt soodsama hinnaga vaid veidi tellimust muutes."

Lihtsuses peitub võlu

Olenevalt projekti suurusest ja keerukusest võtab trükimaterjalide valmistamine ning paigaldus 3-4 tööpäeva kuni mitu kuud. Reklaamide valmistamine algab kavandist, seejärel tehakse kliendile kinnitamiseks õiges mõõdus proovitrükk. Kui värvid ja materjalid on kinnitatud, algab trükiettevalmistusfailide valmistamine, seejärel tootmine ning reklaamide paigaldamine ettenähtud kohtadesse nagu kontori ukseklaasid, vaateaknad või sõidukid.Väga tähtis on, et ükski kujundatud materjal ei jõuaks töösse kliendi kinnituseta. Nii väldib kogemata tehtud kujundusvigu, näiteks näpuvigu grammatikas või valede värvitoonide kasutamist logo juures. On veel üks kuldne reegel: mida varem reklaami kavandama hakata, seda parem on tulemus. Kiirustades ja jutuga, et „eile oli vaja“ on keeruline nii kliendilt kui ka töö teostajalt nõuda parimat ja omanäolist läbimõeldud tulemust, kuigi Adwork Media noor ja innovatiivne kollektiiv on harjunud kiireloomuliste töödega ning püüab võimalusel alati klientidele vastu tulla.Adwork Media pakub nii kõrgkvaliteetset ofset-trüki, kiiret ja soodsama hinnaga digitrüki kui ka laiformaat-trüki teenust. Kui värviline ja must-valge trükk on täna sisuliselt ühe hinnaga, siis kallim, aga ka põnevam on UV-trükk ning palju oleneb muidugi materjalivalikust ja selle järeltöötlusest. „Efektne tulemus ei tähenda alati seda, et reklaam peab olema äärmiselt keeruline. Olen arvamusel, et lihtsuses peitub võlu. Näiteks vahel piisab kindlast lakikihist ühel kohal ning trükis näeb kordades ilusam ja silmapaistvam välja,“ sõnab Reio Reins.Autokleebistest pakenditeni

Autokleebised on väga hea reklaamivõimalus, mis on olemas peaaegu igal ettevõttel. Autoreklaamide puhul on tähtis valida õige materjal ning otsustada, kas kilega katta kogu auto või kleepida masinale ainult tähed-kujundid. Üleni kilega katmine ei ole küll väga odav lahendus, kuid sel on veel üks hea omadus: see kaitseb suurepäraselt auto värvi ning pärast kile eemaldamist näeb masin välja nagu alles tehasest tulnud.Autokleebiste materjalil on väga suur tähtsus. Kuna kilematerjalid on erineva tugevusega, on oluline kleebiseid tellides anda oma reklaamipartnerile teada, kas ajutine või püsiv lahendus, aga meeles tasub pidada, et ükski trükimaterjal ei ole igavene. Samas ei ole ühelegi ettevõttele heaks reklaamiks sõiduk, millelt on osa reklaami maha kulunud või tuules laperdamas, seega tuleks valida hea materjali ja liimiga kleebis. Kokkuvõttes torkavad erilise disainiga sõidukid tänavapildis väga hästi silma ning jäävad potentsiaalsetele klientidele meelde.Lisaks pakub Adwork Media ka pakendite trükiteenust ja muid loovlahendusi. „Väga vahva idee on näiteks jõulude eel teha valmis enda ettevõtte logoga kommikarp, mille saab täita väikese pagaritöökoja käsitöökommidega. See töötab ju palju paremini kui harilik jõulukaart!“ toob Reio Reins näite.Adwork Media tegevuseks on reklaammaterjalide kujundamine, valmistamine, tootmine ja paigaldus.Adwork Mediatel: +372 5627 7151e-post: [email protected]

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700