(Sisuturundus) Neli põhilist asja, mida ärikingituste valimisel silmas pidada

Et kingitus äri- ja koostöösuhetele kaasa aitaks, peab see olema hästi valitud. Nagu kõigis eluvaldkondades, on ka siin oma trendid ning asjad, mida valiku tegemisel jälgida. Ajasime juttu Roi müügijuhi Raido Seppamiga, kes meid kõigega kurssi viis.

Esimesena tuleb mõelda sihtgrupile

Kas kingitus läheb oma ettevõtte töötajale või äripartnerile? Või on kingi saaja mõni hea klient? Või hoopis inimene, kes pole su ettevõttest midagi kuulnud?

Oma ettevõtte töötajatele mõeldud kingituse valik sõltub ühest küljest valdkonnast, kus tegutsetakse, aga üldiselt võiks olla need sellised asjad, mida inimesed päriselt kasutavad. Näiteks hommikumantel, fliis, joped, termokruus, saunalina vms. Väga popid on lõikelauad ning söögikomplektid, mille alus jääb alles. Sajale inimesele on ideaalset kingitust, mida kõik neist ka kasutaksid, küll keeruline leida, aga ehk leidub neil peres ikka keegi, kellel seda vaja läheb.

Tore mõte on teha töötajale sünnipäevaks nimeline kingitus, mida saab kontoris kasutada, näiteks kruus.

Koostööpartneritele on hea kinkida kindla suunitlusega kingitusi. Näiteks mahetootmisfirma kingib rohelise mõtlemisega seotud asju. Samuti võib kingitus kanda ka otseselt mingit sõnumit, nagu potitaim, millel on kiri „Kasvame koos!”. Koostööpartnerile tehtavad kingitused ei pea olema väga praktilised.

Klientidele tehakse kingitusi tavaliselt tänuks koostöö eest. Neile mõeldud kingituste hulgas on praegu hästi populaarsed kenas korvis toidupaketid nagu tee, kohv, käsitööõlled või vein ning jõulude ajal piparkoogid. Toidu puhul tuleb aga mõelda säilivusajale ja kohale toimetamise võimalustele.

Promotooted lähevad neljandale kingituste saajate grupile – inimestele, kes pole ettevõttest võib-olla midagi kuulnudki. Sel puhul on kingitus lihtsamat sorti asi, mida jagatakse suuremale hulgale potentsiaalsetele klientidele näiteks messil. Kuna seal on tähtis eristuda ja meelde jääda, siis peab kingitus olema hoolikalt valitud ja aegsasti valmis. Kiirustades ei saa tavaliselt head asja.

Teiseks on vaja teada kingituste eelarvet

Raido Seppam paneb kõigile südamele, et kingitus ei ole kokkuhoidmiste koht. Muidugi peab ikka arvestama oma võimalustega, aga kui on võimalik eelistada kvaliteetset toodet vähem kvaliteetsele, siis tuleks see valida. Pigem kvaliteetne võtmehoidja kui odav termos. Lihtsalt linnukese pärast ei ole mõtet kingitust teha, sest muidu võib see hoopis vastupidise efekti anda.

Odavad asjad on odavad põhjusega. Nende puhul on kasutatud ebakvaliteetsemat materjali, viletsamat kujundust ja võib-olla ka vähem kvalifitseeritud tööjõudu. On suur vahe, kas pastapliiatsiga saab kirjutada kakssada meetrit või kilomeetri.

Kolmandaks tuleb mõelda temaatikale

Mõelge läbi, kas tahate kinkida praktilist või nö ilutoodet. Edasi saab juba spetsiifilisemaks minna. Teadlikumad ettevõtted valivad kingitusi selle järgi, kas see annab edasi mingit mõtet või väärtusi, mille eest nad seisavad, või on see lihtsalt seotud valdkonnaga, kus tegutsetakse. Toiduga seotud ettevõttel on sobilik kinkida lõikelaudu või muid köögitarvikuid.

Kui mõni aeg tagasi valisid paljud ettevõtted ärikingituseks väga erilisi tooteid, mida kellelegi teisel ei olnud, siis nüüd liigub trend stiilsete kingituste poole. Need peavad olema hea maitsega valitud ja disainitud – logo ei tohi olla liiga suur ning see peab olema toon toonis asja endaga. Särgitikandid tehakse praegu pigem tagasihoidlike värvidega. Lisaks disainitakse logole või ettevõtte nimele juurde pisut muud mustrit. Materjalidest on au sees naturaalne puit ja metall. Kõik see kajastub muidugi ka kingituse hinnas.

Kui kingitus viiakse välismaale, on vaja mõelda ka sellele, kas see mahub käsipagasisse ning kui kergesti see puruneda võib.

Neljas ning mitte vähem oluline aspekt on tähtaeg

Kui see on väga lühike, jääb valik kohe väiksemaks ning erilisemaid lahendusi ei jõuta teha. Tähtajast sõltub mõnikord ka kogus.

Pikema tähtaja puhul saab keskenduda disainile ja trükile. Näiteks saab tehases lasta kohvikruusid toonida täpselt logo värvi.

Millest peaksid alustama uued ettevõtted

Alustav ettevõte võib esimesed kingitused julgelt valida kõige klassikalisemate asjade hulgast. Need ei pea olema midagi väga erilist, ehkki tavapäratu kingitus jääb alati ikka paremini meelde.

Uuel ettevõttel tasub läbi mõelda paari aasta perspektiivis, mida kellele kinkida, et kingitused täiendaksid üksteist ja neist tekiks teatud mõttes komplekt. See teeb kingi valimise lihtsamaks ning ka kliendil on huvitav. Komplekti võivad kuuluda iknikutekk, termos ja korv või hoopis trennirätik, spordipudel ja higipael.


Tasub teada:

Reklaamkingituste kuningas ROI on asutatud aastal 1992. Sel aastal täitus ettevõttel 25. tegevusaasta.

Eesti suurim reklaamtoodete näidistesaal – üle 2000 tootenäidise!

Majasisene tootmine: tampotrükk, siiditrükk, graveerimine, tikkimine. ROI

Telefon: 668 0222

Madara 14, Tallinn

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Telia otsib TOETUSTEGEVUSTE JUHTI

Telia Eesti AS

15. detsember 2017

Mediabrands Digital otsib DIGISTAARI

Mediabrands Digital OÜ

13. detsember 2017

Sirowa Tallinn otsib RAVIMIOSAKONNA TOOTEJUHTI

Sirowa Tallinn AS

02. jaanuar 2018