(Sisuturundus) Mis oleks parem küsimus kui "Kuidas ma kliente juurde saaksin?"

Usun, et pole ühtegi ettevõtjat ja turundajat, kes poleks küsinud ja mõelnud sellele, kuidas kliente juurde saada. Kui pikalt pole pakkumisi võidetud või pole oste olnud (või neid on vähem), tekib paratamatult otsaesisele murekorts ja pähe küsimusi:

Mis turul lahti on?
Kas peaks tegema hinnaalanduskampaania?
Kas meie teenust on üldse vaja?
Kas meie hind on liiga kallis?
Kas konkurent teeb midagi paremini kui meie?
jne

Siililegi on selge, et kliendid ja nende poolt toodud raha on ettevõtte hapnik. Seega on selline küsimus ju igati õigustatud. Tegelikult on veel üks parem küsimus, mis sind edasi aitab.

Usun, et oled ka ise seda oma karjääri jooksul kogenud, et õigetest vastustest paremad on õiged küsimused. Need aitavad seada fookuse teraviku õigesse kohta ning tegeleda sellega, et jõuda järgmisele tasemele. Seega tuleks küsida hoopis:

“Kuidas ma saaksin rohkematele potentsiaalsetele klientidele kasulik olla?”

Nüüd ei keskendu sa enam sellele, mida SUL vaja on, vaid sellele, mida sinu KLIENTIDEL vaja on. Sinu ülesanne on aidata tema elu paremaks teha ja kui sa seda piisavalt hästi teed, siis ei jää ka sina ilma.

Kui sa hakkad neile väärtust looma, töötavad sinu kasuks Robert Cialdini “Mõjustamise psühholoogia” raamatust esimene, neljas ja viies printsiip. Need on vastastikkus, meeldivus ja autoriteetsus.

Kuidas nii?

Näiteks kirjutad enda veebilehele kasulikke artikleid. Kliendid loevad ja tunnevad, et sa oled neid aidanud. Tööle hakkab vastastikkuse printsiip. Nad tunnevad, et nad on sulle selle artikli eest “võlgu” ja tahavad kuidagi vastu aidata. Milleks võibki olla ost või päringu tegemine.

Meeldivus. Kui sa paned oma artiklitesse hinge sisse ja julged olla ka emotsionaalne, siis paratamatult kaasneb sellega meeldivus. Kindlasti kõikidele ei pruugi sinu stiil meeldida, aga kõik ei ole ka sinu kliendid. Ja kui nüüd ühel hetkel ostmiseks läheb, siis kas sa ostad enda jaoks võõralt inimeselt või sellelt, kes sulle vähemalt nende artiklite vahendusel meeldiv tundub? Just, selle viimase käest.

Kolmandaks hakkab sinu kasuks läbi selle kasuliku sisu tööle autoriteetsus. Jagades inimestega head sisu, saab nende silmis sinust ekspert. Teadupärast me automaatselt usaldame eksperte rohkem ja mida on meil müügiks vaja? Usaldust.

Lisaks kasulik olemisele on selles küsimuse esimeses pooles ka sõna “rohkematele”. Teadupärast on meie kõigi aeg piiratud ja kui sa pead valima, kas kirjutada blogipostitus, mis jõuab 100 potentsiaalse kliendini või aidata 1-1 le kedagi, siis valiku tegemine muutub kordades lihtsmaks.

Jagan sulle ka ideid, kuidas või mida on praktikas päriselt võimalik rakendada.

Laviil on näiteks 34-nädalast koosnev tasuta e-maili põhine kursus “Kuidas veebilehest maksimum võtta”. Iga nädal saavad kliendid oma e-mailile meie poolt kasulikku sisu. Kirjad lähevad teele automaatselt ja seega pole meie jaoks vahet, kas e-maili listis on 1000 või 10 000 inimest. Saame neid korraga aidata. Kõik kirja sisud loovad väärtust ja ehitavaid suhteid, mis on aluseks ka hilisemaks müügiks.

Tender.ee kirjutab palkmajast huvitatule kasulikke artikleid. See toob külastusi nii Googlest kui paneb kasutusse eelpool toodud kolm printsiipi - vastastikkus, meeldivus, autoriteetsus.

Sisujadisain.ee on koostanud e-raamatu sisuturundusest, mille vastu inimesed annavad oma e-maili. E-raamatut lugedes haritakse teda ning järgnevad ka päringud ja ostud.

Boost Yourself peab smuutid.ee blogi, kus nad harivad inimesi ja loovad väärtust. Rääkida iga inimesega eraldi või ühe postitusega sadadega. Valikus pole küsimust.

Indrek Põldvee teeb podcasti “Hakkame tegutsema”, kus ta intervjueerib tegijaid inimesi ja seoses sellega loob kõigile kuulajatele väärtust.

Kristjan-Paul Raude teeb saadet Impact 80/20, kus ta loob vaatajatele läbi videote väärtust intervjueerides huvitavaid ettevõtjaid ja turundajaid.

Edu Akadeemia teeb pidevalt väärtuslikke webinare nii Eesti kui välismaainimestega, kellel on meile midagi väärtuslikku edasi anda.

Selliselt turundades on sul endal ka päeva lõpuks hea tunne. Miks? Sa oled päriselt kedagi aidanud. Päriselt kellegi elu paremaks teinud. Ja tagatipuks osad inimesed tulevad ja ka ostavad sinult.

Seega mõtle, kuidas ja mille abil sina saaksid oma klientidele rohkem läbi sisu väärtust luua. Olgu selleks blogi, kasulikud artiklid, infograafikud, videod, e-raamatud, päris raamatud, väärtusliku sisuga e-mailid, videokursused, päris kursused, konverentsid, webinarid, podcastid või midagi muud.

Lihtsalt küsi endalt (ja ka oma klientidelt) pidevalt “Kuidas ma saaksin rohkematele potentsiaalsetele klientidele kasulik olla?” ja sinu turundus on kordades efektiivsem ning ei ole vaja muretseda sellepärast, kas homme kliente on või mitte.

Vaata, kuidas oma veebilehest maksimumi võtta

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

3 Step IT otsib TURUNDUSE SPETSIALISTI

3 Step IT OÜ

28. detsember 2017

Mediabrands Digital otsib DIGISTAARI

Mediabrands Digital OÜ

13. detsember 2017

Telia otsib TOETUSTEGEVUSTE JUHTI

Telia Eesti AS

15. detsember 2017