(Sisuturundus) Gigantide võitluse tõelised võitjad

Floyd Mayweatheri ja Conor McGregori vastasseis tõmbas rohkelt tähelepanu ja kahele mehele elasid kaasa fännid üle kogu maailma. MMA-meistri McGregori ja poksitšempioni Mayweatheri võitlusest väljus võitjana viimane, kuid tegelikult oli võitjaid rohkem kui ainult üks.

Forbes toob välja kes ja kuidas see nii oli.

Reklaami imeline maailm

Kui Mayweatheri ja McGregori võitluse tulemus oli küllaltki selge ja lihtsalt mõistetav, siis brändimaailma võitjate selgitamine nõudis veidi analüüsimist ja uurimist ning selle tööga tuli toime Amobee.

Võtame esiteks luubi alla UFC Fight Passi, mille vahendusel oli gigantide matši võimalik striimida. Ülisuur nõudlus tekitas aga tehnilisi probleeme, millega kasutajad sugugi rahule ei jäänud. Amobee toob välja, et 19 500 säutsust, kus mainiti matši toimumisõhtul kasutajat @UFCFightPass, olid lausa 55% negatiivse sisuga. Kui aga UFC Fight Pass mõneti kaotas, siis oli olemas ka võitja, sest  probleemid ametliku striimimislehele sisselogimisega ning kõrge hind, mida maksma pidi, tähendas seda, et paljud huvilised pöördusid hoopis piraatluse poole.
Mayweatheri ja McGregori võitlust ümbritsev meediamull tõi nende nime igale poole ja just see aitaski kaasa sellele, et lisaks sportlastele teenisid matši pealt teisedki ning mitte ainult kahe mehe ametlikud sponsorid, kuigi ega nemadki ilma ei jäänud.

Mayweatheri ühte suurimat sponsorit, luksuskellade tootjat Hublot, mainiti matši toimumise paiku sotsiaalmeediakanalites 184% rohkem, kui tavaliselt. Matši ametliku õlle Coronat mainiti sündmuse ajal 9100 säutsus ning kuigi kummalgi mehel ei ole ametlikku jalanõude sponsorit, siis samal ajavahemikul mainiti Mayweatherit ja Adidast 179 säutsus ning McGregorit ja Reebokit 91 säutsus. T-Mobile brändi, mis on võitlusareeni sponsoriks, mainiti Twitteris nii palju, et ühel hetkel olid 6% Mayweatheri ja McGregoriga seotud säutsudest seotud ka T-Mobile brändiga.

Tõestatud: mida pikem seotus, seda parem tulemus

Numbrite suurenemise taga on tark reklaamitöö. Reebok näiteks ei ole ametlik sponsor, aga McGregor on pikka aega brändiga seotud olnud ja piisas sellest, et treeningul teda pildistades kandis ta just Reeboki toodangut. Mõlemal mehel on ka Rolls-Royce autod, millega nad armastavad sotsiaaleemdias poseerida ja see suurendas oluliselt Rolls-Royce olemasolu seoses antud sündmusega. Ka Monster Energy, millega McGregor on alates 2015. aastast seotud ning tema kõige uurem sponsor Betsafe kasiino sai arvestatava hulga reklaami.

Uuring näitas ka seda, et mida kauem bränd ennast sündmusega sidus, seda suurem oli saadav kasu. Kui näiteks Corona Extra oleks oma sponsorlust varem reklaaminud, oleksid nad tõenäoliselt ka rohkem pildile pääsenud. Ja kuigi bränd ei pruugi olla ametlik sponsor, siis inimeste jaoks ei ole brändisuhe midagi, mida lihtsalt ära unustada. Publiku jaoks on teatud tooted ja teatud staarid omavahel seotud ka siis, kui koostöö kohta mingit lepingut ei ole allkirjastatud.

Järgmise rohkelt meedia tähelepanu pälviva sündmuse eel tasuks firmadel mõelda sellele, et brändi ja sündmust on vaja asuda omavahel varakult seostama. Ja kui sündmuse ja brändi vahel senine seos puudub, siis tasuks veelgi varem tegutsema hakata, et rongist mitte maha jääda.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Aatrium Sisustuskaubamaja otsib TURUNDUS- JA MÜÜGIJUHTI

Aatrium Sisustuskaubamaja AS

30. november 2017

Olerex otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Olerex AS

23. detsember 2017