24. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas pakendi abil brändina eristuda ja oma teenust disainida

“Pakendi abil eristumine ja oma brändi väärtuste edastamine on muutunud ettevõtjate jaoks üha olulisemaks, sest sageli on pakend klienditeekonna ainus füüsiline kokkupuutepunkt ja kogu muu suhtlus müüja ja kliendi vahel käib digikanalites,” räägib Joone müügiosakonna juht Siim Rostin, kes toob järgnevalt välja 3 pakenditurul valitsevat trendi.

Vaata: joon.eu 

1. Pakendi abil eristumine

Läbimõeldud pakend on osa brändist. Pakend väärtustab toodet ja selle väljatöötamisel tuleks arvesse võtta, et pakend peab kandma kõiki brändi olulisemaid väärtusi. Kui tegutsed konkurentsitihedas valdkonnas ja sinu konkurendid toodavad sarnaseid tooteid, siis on eristumine eriti oluline. Läbimõeldud pakend võimaldab sul oma toodetele iseloomu lisada ja klientide tähelepanu tõmmata.

Hea pakendiidee tuleb sageli siis, kui mõeldakse väljapoole oma tootekategooriat, otsides inspiratsiooni teistest tootmissektoritest. Õnnestunud pakendinäiteks tuuakse sageli Apple’i toodete pakendid, mille disain ja eesmärgipärasus on sama põhjalikult läbi mõeldud, nagu neis sisalduvatel toodetel. Kodumaistest tootjatest võib kvaliteetse pakendinäitena esile tuua Click & Grow digitaalsete lillepottide pakendid, mis aitavad selgitada toote olemust ja lisavad tootele väärtust ning kvaliteeditunnetust.

Just sellist projektide teostamine on Joone tugevuseks – pakume oma klientidele terviklahendusi, alustades idee välja töötamisest kuni tootmisvõimaluste tundmise ja kvaliteetse teostuseni.

Joones toodetud Click & Grow digitaalsete lillepottide pakendid
Foto: Joon OÜ

Joones toodetud Click & Grow digitaalsete lillepottide pakendid

2. Pakend kui osa teenuse disainist

Digiajastul puudub paljude teenuste müümisel otsene kontakt kliendiga. Näiteks võib tuua tarkvaraettevõtte Evoconi andmekonverterite pakendid, mis kannavad ettevõtte jaoks olulist sõnumit ja on saanud ülimalt positiivse tagasiside osaliseks. Evoconi kliendid asuvad peamiselt välismaal, mistõttu on otsekontakte klientidega vähe ja seda tähtsam on eristumine ja meeldejäämine pakendite abil.

“Evoconi jaoks oli väga oluline töötada välja karp, mis oleks iseloomulik tootmissektorile. Karbiga saadame oma kliendile andmekonverteri, mis on ainuke füüsiline ühisosa meie ning kasutaja vahel, kuna kogu muu teenus põhineb tarkvara pakkumisel. Seepärast oli oluline saavutada lõpptulemus, mis on oma välimuselt industriaalne, kuid jätab usaldusväärse ning professionaalse mulje,” kommenteerib Evoconi äriarenduse ja disainiosakonna juhataja Martin Lääts.

“Tänu väga heale koostööle ja abile Joone meeskonna poolt õnnestus meil saavutada just see, mida soovisime. Eriti rahulolevaks tegi Joone meeskonna kaasamõtlemine igas töö etapis ning nende mitmekülgne tugi. Hea lõpptulemuse tõestuseks on meie partnerilt saadud tagasiside: “The box represents a high tech and quality product”," lisab Evoconi esindaja.

Tarkvaraettevõte Evocon vajas andmekonverterite pakendeid, mille abil klientidele paremini meelde jääda. Lahendus töötati välja koostöös Joone meeskonnaga.
Foto: Joon OÜ

Tarkvaraettevõte Evocon vajas andmekonverterite pakendeid, mille abil klientidele paremini meelde jääda. Lahendus töötati välja koostöös Joone meeskonnaga.

3. Pakendite kasvanud osatähtsus e-poodide ajastul

E-kaubanduse osakaalu kasvades muutub ka pakend üha olulisemaks. Hea pakend kaitseb kaupa transportimisel ja garanteerib selle, et tellitud toode jõuab kliendini täpselt samal kujul nagu müüja selle teele pani. Eristumiseks on vaja aga rohkemat kui vaid kauba kaitsmiseks ja transportimiseks mõeldud pakendit.

Kui suur osa sinu ärist on kolinud internetti, siis vahetu kontakt kliendiga on üha harvem. Jaekaubandusettevõtted investeerivad kaupluste sisekujundusse ja näevad vaeva selle nimel, et kliendi kogemus oleks igas mõttes meeldiv ja meeldejääv. Kui aga klient enam poodi ei tule, siis peab sama kvaliteetne teeninduskogemus jõudma temani läbimõeldud teenuse teekonna ja pakendi kaudu. Pakend aitab brändi keelt rääkida ja edastada neid väärtusi, mis muudavad kliendi just sinu ettevõtte toodete lojaalseks tarbijaks.

Joon on Tallinna kesklinnas Kunderi tänaval asuv ettevõte, mida tuntakse eelkõige trükikojana. “Üha enam tellivad kliendid meilt aga erinevaid teenuseid, lisaks trükiteenustele peamiselt pakendeid ja otsepostitust,” kommenteerib Siim Rostin. “Pakume klientidele terviklahendusi, alustades pakendite väljatöötamisest ja tootmisest, kuni pakkimise ja logistikani. Meie igapäevatööks on erinevate toodete, ajakirjade, raamatute jmt pakendamine ja kiletamine. Kogenud meeskond saab hästi hakkama ka keerulist käsitööd nõudvate erilahenduste teostamisega”.

„Kui enamik trükikodadest keskendus mingil hetkel trükitoodete mahu kasvatamisele, siis meie hakkasime mõtlema erinevate teenuste peale,“ toob Joone juhatuse liige ja kaasomanik Tiit Tippel välja oma ettevõtte peamise erisuse. „Trükivaldkond ei ole väga õitsev, sest paberi vajadus pigem kahaneb. Seepärast me otsimegi pidevalt teistsuguse mõtlemise kaudu seda, kuidas leida uusi võimalusi tootmises. Pakendite välja töötamise ja tootmisega oleme suutnud pakkuda oma klientidele lisaväärtust.“

OÜ Joon on trükkimise, toodete pakendamise ja postitusega tegelev ettevõte, mille tootmis- ja büroohoone asub Tallinna kesklinnas Kunderi tänaval. Joon alustas tegevust 2005. aastal ja põhineb 100% Eesti kapitalil. Head majandusnäitajad viisid Joone 2016. aastal Äripäeva Gaselli TOPi esimese saja ettevõtte hulka. Joon eristub teistest trükifirmadest, sest pakub lisaks trükitoodetele ka hulgaliselt lisateenuseid. Näiteks pakendamist ja otsepostitust tellivad allhanketööna isegi konkurendid.

Lisainfo: joon.eu 

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700