(Sisuturundus) Norra veebireklaami ettevõte lubab Eesti turul revolutsiooni teha

J¸rgen Schr¸der Aanonsen, Fredrik Brostr¸m-Hansen, Per Elling Braseth-Ellingsen
J¸rgen Schr¸der Aanonsen, Fredrik Brostr¸m-Hansen, Per Elling Braseth-Ellingsen

Norra päritolu ettevõte TACTIC™ Real-time marketing kavatseb juba järgmisel aastal Eesti veebireklaamimaailmas laineid lööma hakata täiesti uudse lahendusega – kui seni võttis klientidel veebis reklaambännerite sisu muutmine agentuuride ja teenusepakkujate vahendusel aega isegi kuni kolm päeva, siis edaspidi toimub see vaid mõne sekundi ja hiireklikiga.

Täna nokitseb Telliskivi loomelinnakus asuvas kontoris igapäevaselt kaheksa inimest, et kevadeks Eesti turule sisenemine ette valmistada. Paralleelselt käib aga töö Skandinaavia klientidega, kes on näiteks Norra turul TACTIC™ lahendusi juba aktiivselt kasutamas. “HBO Nordic, DNB, Santander, Toyota,” loetleb Eesti üksuse juht Anton Gorodnyanskiy ettevõtteid, kelle veebireklaami eest igapäevaselt hoolitsetakse. “Mida suurem ettevõte, seda suuremat kasu nad lõikavad, sest TACTIC™ aitab sõna otseses mõttes raha ja aega kokku hoida.”

Ettevõtte idee on iseenesest lihtne. Kuna veebireklaami maailm on pidevas kiires muutumises, võidavad enim need, kes suudavad täpselt sihitud reklaami ning kvaliteetse sisuga kliendi üles leida. See tähendab, et reklaamitegijad peavad pingutama, et viia sihtgrupile oluline ja mõjuv sõnum reklaami kaudu kohale sõltuvalt õigest ajahetkest. TACTIC™ põhitegevus ongi kvaliteetsete reklaamide tootmine ja planeerimine viisil, et kliendil on võimalus reklaami sisu igal ajal ise kontrollida. “Me pakume Skandinaavia turu mõttes unikaalset tarkvaralahendust,” ütleb TACTIC™ kommertsdirektor J¸rgen Schr¸der Aanonsen. “Turul on küll palju reklaamivõrgustikke ja DSP-sid (Demand-side platform – toim.), ent sisutootmisest lähtuvalt meil väga palju konkurente pole.”

Tavaliselt käib töö uue lahenduse abil järgmiselt: klient tellib reklaami, laseb vastavalt enda soovidele toota visuaalse lahenduse, mille TACTIC™ sobitab oma süsteemi ning loob kliendile spetsiaalsed võimalused, et reklaami sisu oleks kliendil endal võimalik muuta. “Sisuliselt saab meilt alates sellest hetkest täisteenuse,” ütleb Aanonsen. “Püüame iga kliendiga suhelda kiirelt ning vastavalt nende soovidele ja plaanidele lahendused luua, ükskõik, kas pooleks aastaks, aastaks või kauemakski.”

Kahtlemata on klientide jaoks üks tähtsamaid müügiargumente lisaks kasutusmugavusele saavutatav ajavõit. Kui seni võis veebist reklaamibänneri vahetamine või ka pisikese info lisamine aega võtta mitu päeva, siis TACTIC™ tarkvara abil saab klient ise kontrollida, kui tihti ja mida ta vahetab. “Klient saab reklaami muuta ükskõik millal, isegi laupäeva hommikul, kui selgub, et veebikampaania toode on laost otsas ning soodushinnaga toodet pole järgmistel päevadel kusagilt võtta,” kirjeldab Gorodnyanskiy võimalusi. “Selline reaalajas turumudel annab neile arvestatava konkurentsieelise.”

TACTIC™ loojad lubavad, et kolme aasta jooksul välja töötatud lahendus on lisaks oma kasutusmugavusele ka turvaline. “See on meie jaoks tähtis küsimus, kuidas tagada seda, et võõrad ei pääseks süsteemile ligi, ent kliendil oleks võimalus enda reklaame igalt poolt probleemideta hallata,” räägib TACTIC™ arendusjuht Alexander Moon. “Kuigi TACTIC™ vähendab reklaamimikulusid isegi kuni 60%, siis turvalisuse ja kliendi arvelt me seda ei tee.”

Anton Gorodnyanskiy ja Alex Moon
Anton Gorodnyanskiy ja Alex Moon

J¸rgen Schr¸der Aanonsen: tahame 1,5 aastaga olla Põhjamaade turuliidrid

TACTIC™ kommertsdirektor J¸rgen Schr¸der Aanonseni sõnul palkab ettevõte lisaks siinsele kaheksaliikmelisele personalile veel sel aastal juurde 9 inimest, et kevadel äri Põhjamaades ja Eestis kasvatada.

Miks palgata Eestisse terve meeskond, kui veebipõhist äri saaks edukalt teha ka üle interneti?

Meie arvates on oluline, et turg ja arendusmeeskond asuvad teineteisele lähedal. Eesti on väga põnev turg. Lisaks Eestile käivitame teenust praegu ka Rootsis ja Taanis ning pärast Eestit tahame alustada ka Soomes. 1,5 aastaga tahame saavutada Põhjamaades veebireklaami osas liidripositsiooni ning siis orienteeruda maailmaturule.

Kust tuli mõte sellist teenust arendama hakata?

Idee sündis ühes digiagentuuris, mille klient oli Norra kruiisifirma Color Line. Kuna kütuse hinnad käisid väga kiiresti üles-alla, vajasid nad lahendust, kuidas reaalajas oma muutuvaid hindu klientidele reklaamida ning seeläbi enda kulusid kontrollida. Nende tõttu hakkasime sellist paindlikku teenust arendama ning nad on täna väga õnnelikud.

Millistele formaatidele te teenust pakute?

Ükskõik, kas tegu on foto- või videoreklaamiga, mõeldud arvutis või mobiilis vaatamiseks, meie platvorm toetab kõike, mida annab visuaalselt kuvada. Samuti saab reklaami avaldada igal pool, kuhu see on ostetud. Senised kogemused näitavad, et kliendi jaoks toob TACTIC™ kasutamine kuni 60% hinda alla võrreldes traditsioonilise mudeliga.

Kes saavad olema teie põhikliendid Eestis?

Peamiselt töötame klientide jaoks otse ehk ilma vahendajateta, nagu näiteks meediaagentuurid. Otsekliendid saavad tõenäoliselt olema ka Eestis meie kõige olulisem kliendisektor. Aga loomulikult ka erinevad kampaaniakliendid. Oluline on see, et me suudame kõigi jaoks säästa aega ja viia reklaamikliendini sõnumi senisest efektiivsemal viisil.

Lisainfo: https://tacticrealtime.com

Tacticu kontor Telliskivi Loomelinnakus
Tacticu kontor Telliskivi Loomelinnakus

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OMNIVA otsib SOTSIAALMEEDIA JUHTI

Eesti Post AS

23. november 2018