(Sisuturundus) Tehnoloogia abil sündmusele vunki juurde ehk 5 uut ja ägedat lahendust

Telia virtuaalsõit
Telia virtuaalsõit

Üritusturundusagentuuri Orangetime tegevjuht Eve Peeterson vaatab tagasi sügisekarva kiskuvale suvele ning toob välja viimaste kuude suurimad kulmukergitajad Eesti sündmuste korraldamise maastikul.

Inimeste tähelepanu võitmine on tänapäeval üha keerulisem. Sündmuse või promotsioonilahenduse edu sõltub enamasti sellest, kui hästi õnnestub osalejaid kaasata, kui heleda leegiga nad süttivad ja teisi sütitavad. Interaktiivsusest sünnib aktiivsus nii kohapeal kui sotsiaalmeedias.

Aktiivsuse ja tähelepanu saavutamiseks kasutavad sündmuste korraldajad mitmekesist ampluaad kõikvõimalikke tehnoloogilisi lahendusi ja uuendusi ning on teinud seda ilmselt nii kaua, kui me saame üldse tehnoloogiast rääkida.

Orangetime korraldab aastas eri riikides enam kui 150 üritust. Viimastel aegadel on enim elavat tagasisidet toonud järgmised viis tehnoloogiavõimalust. Mõni neist on tuttav 70ndate ulmefilmidest, mõni aga viib pühapäeva hommikusse vanaema kööki.

Virtuaalne reaalsus

Sinu brändil on palju väärtusi, mida ei ole päris elus võimalik käega katsuda. Virtuaalne reaalsus annab võimaluse kujundada täpselt selline brändimaailm, millisena sa tahad, et tarbija seda tunneks.

Tänavusuvisel Viljandi Pärimusmuusikafestivalil sidus Telia jalgratta kui traditsioonilise liikumisvahendi sootuks ebahariliku maailmaga, tutvustades Spotifyd läbi virtuaalse reaalsuse mängu. Inimene sai Spotifyst valida oma lemmikloo ning kuulata seda ükskõik kus ning ükskõik millal. Loomulikult virtuaalses maailmas.

Folgi külastajad olid esimesed Baltimaades, kes said proovida reaalsust ja virtuaalset reaalsust ühendavat mängu. Telia koos partneritega lõi väljamõeldud maailma, milles päris jalgratastel vändates seigelda sai. Rattasõitjad said pähe erilised prillid ning pedaale tallates liiguti mööda kunstlikult loodud metsamaastikku, mida oli võimalik kõikides suundades enese ümber imetleda. Teekonnal tuli koguda võimalikult palju maastikule paigutatud Telia ja Spotify ikoone. Seikluse ajal mängis sõitjate kõrvades nende endi poolt Spotifyst valitud muusika.

Telia virtuaalsõit
Telia virtuaalsõit

Vaata ka kokkuvõtvat videot:

Multi-touch interaktiivne lauamäng

Lauamäng ei pea olema papist, mängunupud plastist ega mäng ise võtma tohutult palju aega. Puutetundlikud ekraanid võimaldavad luua kaasahaaravaid, atraktiivseid ja bränditud mänge.
Sääraseid mänge said mängida DSV Transpordi 25. juubelit tähistama tulnud töötajad ja külalised. Kujundatud element tuli mööda puutetundlikku ekraani kiiruse peale finišisse viia. Kuna igal osaleja oli oma “kiip”, tekitas see ohtralt sportlikku pinget ja põnevust.

Multi-Touch interaktiivne lauamäng
Multi-Touch interaktiivne lauamäng

Sphero robotpallid

DSV Transpordi juubelisündmusel toimus ka Sphero robotpallide takistusraja võistlus. Nimelt saab neid palle juhtida iPadi abil. Rada ei vaja suurt ala ning selle saab luua mõne suurema laua peale või põrandale, palli juhtimine aga nõuab pisut osavust ja keskendumisvõimet. Kuna ka siin tekib kergesti võistlusmoment, näitab Orangetime’i praktika, et tähelepanu puuduse käes robotpallid sündmuse ajal kindlasti ei vaevle.

Sphero robotpallid
Sphero robotpallid

360-kraadi pildistamine

Inimestele meeldib pilte teha, kuid veelgi enam pildil olla. Kui erinevad fotoseinad ja lisavidinad vuntsidest klounikostüümideni on paljud nõrkemiseni ära tüüdanud, siis 360-kraadine pilt on tehtud vähestest.

Selle suve suurimatel festivalidel (Positivus ja Weekend festival) sai Coca-Cola Coke Arenal esmakordselt Baltimaades endast just sellise pildi teha. GIF-formaadis ülesvõtte saamiseks tuli batuudil hüpata ning õigel kõrgusel meelepärane poos sisse võtta. Pilt kuvati kohapeal ekraanile ja iga osaleja sai personaalse veebilingi, kust oma GIF alla laadida. Polnud üllatus, et suur osa neist leidis tee sotsiaalmeediasse. Et Coke Arena bränding selle pildi juurde kuulus, polnuks ilmselt tegelikult vaja lisadagi.

GIFi näited: http://giphy.com/channel/cokearena

Pannkoogiprinter

Kui pannkoogid seostuvad enamikule idülliliste hommikutega vanaema juures või miks mitte kevadiste hoovikohvikutega, siis maikuus toimunud Euroopa päeval sai pannkooke teha mitte pliidi ja panni, vaid hoopis printeriga.

Sündmuse teemaks oli digiühiskond, digitaalsed lahendused ja digiriik. Samas oli üritusel läbivaks elemendiks Euroopat ühendav pannkoogi sümbol, nii et kokkuvõttes digitaalne pannkoogiprinter illustreeris neid kahte hästi.

Pannkoogiprinteriga saab “praadida” enda brändi, logo või toodet iseloomustav pannkook hõlpsalt.

Kokkuvõttes julgustan kõiki ürituste tellijaid ja korraldajaid oma külaliste tähelepanu köitmiseks kasutama erinevate tehnoloogiate abi. Siin sai kirjeldatud vaid viite võimalust, tegelikkuses on lahenduste leidmisel piiriks vaid fantaasia.

Pannkoogiprinter
Pannkoogiprinter

Kliendi kogemus
Heddy Ring, Telia Eesti AS toetustegevuste juht:

Telial oli soov pakkuda kõige innovaatilisemal tehnoloogial põhinevat elamust Viljandi folgisõpradele ning samal ajal tutvustada Spotify muusikateenust. Suureks väljakutseks oli siduda Telia ja Spotify brändide vaates virtuaalne ja reaalne maailm. Rõõm oli näha osalejate silmis põnevust ja üllatust. Oleme Orangetime’iga ka varem koostööd teinud ja seegi kord jäime nii lahenduse kui tulemustega väga rahule.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018