Autor: Gerli Ramler, Äripäeva kaasautor • 24. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Paberistuudio Pabrik aitab leida turunduseks parimad paberid ja pakendid

Pabrik
Foto: Sten Martin
Paberite, reklaammaterjalide ja pakenditoodete müüja Antalis AS avas Telliskivi Loomelinnakus lähiregioonis ainulaadse paberi nõuandla ehk nõustamis- ja disainistuudio Pabrik, kuhu on kõik müügi- ja turundusinimesed, tootjad ja disainerid oodatud vaatama, katsuma, ostma ja nõu saama paberi ja pakendite avarast maailmast ning võimalustest.

„Paberivalikul tuleb olla nutikas,“ ütleb Antalise konsultant Kersti Sülla, kelle sõnul ei müü nad oma materjale küsimata, mille jaoks seda vajatakse. „Turundajana teame, kui oluline on pakend ning kui määrav võib olla kutse paber ning meie juurest saab parima valiku tegemiseks nii nõuandeid kui ka inspiratsiooni. Oleme seda meelt, et inimesed ei pea kõike oma naha peal järele proovima, vaid enne tellimuse esitamist tasub kindlasti uurida, milliseid ämbreid saab vältida  ja millest šnitti võtta.

Pabrik
Foto: Sten Martin

Õdus kahekorruseline stuudio koos kaupluse, näitusepinna ja koolituskeskusega asub loomelinnaku B-hoones Vaba Lava vastas. Erinevate paberite, kartongide, ümbrikute ja trükiste näidised  on Pabrikus kohapeal olemas ning neid saab reaalselt katsuda, saamaks teada, kuidas erinevad paberitüübid, -värvid ja trükiliigid nendel mõjuvad, ning kas valitud pabermaterjal toetab trükitoote disaini või vastupidi.

Pabrik teeb tihedat koostööd disaineritega ja trükikodadega. Disaineritele pakutakse võimalusi enda juures korraldada näituseid, tutvustatakse uusi võimalusi ja trükiliike ning neid koolitatakse muuhulgas näiteks graafilise disaini ning trükifaili valmimiseks vajaliku eeltöö osas. Kersti Sülla sõnul on väga kurb näha, kui teinekord on trüki eeltöö käigus teadmatuse tõttu rikutud kunstniku ja fotograafi suurepärane töö. „Koolipingist tulnud graafilistel disaineritel jääb sageli vajaka praktilistest teadmistest. Kuid kui sa ei mõtle disaini koos materjaliga,  kas siis sünnib parim tulemus? Pildi järgi on ju keerukas mõista, kui käsitletav seal kujutatud materjal on.

Pabrik
Foto: Sten Martin

Trükised muutuvad aina kunstilisemaks ja läbimõeldumaks

Täna on kõige kiiremini arenevaks trükiliigiks digitrükk, kuid on ka teisi uusi põnevaid tehnoloogiaid, millega disaineritel ja turundajatel end kurssi viia. Samas ei asenda uued tehnoloogiad Sülla sõnul traditsioonilist trükki, ent avavad uusi võimalusi. „Meie ei usu, et veeb trükised ära võtab, pigem muudab see reaalsed trükised eksklusiivsemaks ja tõstab nende kunstilist taset,“ avaldab ta arvamust, lisades, et riigis, mis on esikohal inimese kohta väljaantavate raamatute osas, ei saa paberist tooted niipea veel kuhugi kaduda.

Eraldi koolituse teemaks on Pabrikus keskkonnasõbralikud paberid, ehk inimesed on väga huvitatud, millised  materjalid säästavad keskkonda rohkem, millised vähem. Siinkohal märgib konsultant, et ega kõik olegi trükkimiseks loodud ning sõnumit ei anna edasi ainult sõna, vaid ka materjal. „Olen selle poolt, et iga väljaanne võiks olla kunst ja peaks olema nauditav. Metsiku tiraažiga kriitpaberil igavad voldikud on ajalugu.“

Kliendid Pabrikust:

Tim Martin Kenkma, Fraktal: „Pabrik on väga äge stuudio, kus käia erinevaid trükinäidiseid ja -pabereid uudistamas. Peaaegu kohustuslik neile, kes selle maailmaga seotud on. Ise sattusin sinna esimest korda Kersti korraldatud koolitusele. Ohtlik ettevõtmine, kuna Pabriku perenaistel on kombeks oma külalised hea ja maitsvaga üle külvata.“

Timo Suvi, Brand Manual: „Sattusin Pabrikusse põhjusel, et oleme loomas kliendile põhjalikku visuaalset identiteeti ja kasutusjuhendit ehk CVId. Kuna loodavat CVId hakkavad kasutama paljud erinevad osapooled, on oluline lisaks ühtsetele visuaalsetele elementidele kasutada ka ühtseid ja brändi väärtusi kandvaid füüsilisi materjale, näiteks ökoloogilist paberit trükimaterjalide tootmisel. Kerstile piisas lühikesest etteteatamisest ning projekti kirjeldusest, et kohtumisel pakkuda välja sobilikud materjalid ja esitleda põnevaid näidiseid. Pabrikut võiks külastada iga disainer, kelle töö lõppeesmärk on trükis või pakend, et ammutada inspiratsiooni ja ka põhjalikke teadmisi erinevate pabermaterjalide võimalustest.“

Paberi tellimine ja info[email protected], tel. 588 55744: Kersti Sülla, [email protected], tel. 516 7027

Nõustamine ja koolitused

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700