Autor: Helen Külaots • 29. veebruar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Andrus Reinsoo naases trükimaailma ja rajas digitrükikoja Dipri

Andrus Reinsoo
Foto: Kaido Vainomaa
Uus tase Eesti trükimaastikul – Dipri trükib raamatu valmis 1 minutiga ja pole mingi probleem teha valmis ka terve tiraaž ajakirju, mille igaühe kaas on erineva kujundusega. See on digitrükikojas normaalsus. Andrus Reinsoo räägib, kuidas ta digitrükist vaimustusse sattus.

Oled tegutsenud trükiäris 25 aastat. Neli aastat tagasi müüsid trükikoja Uniprint, nüüd rajasid Dipri. Miks loobusid klassikalisest trükist ja valisid digitrüki?

Mõned aastad tagasi tõesti lahkusin trükimaailmast ja proovisin tegutseda hoopis teises vallas, aga pidin siiski tõdema, et igaüks jäägu ikka oma liistude juurde. Jälgisin, mis maailma trükitööstuses toimub ning sattusin digitrükist vaimustusse. Kuna Eestis veel selliseid trükimasinaid ei olnud, oli hea võimalus olla esimene ja asi teoks teha.

Meie trumbiks on trükimasin, mille erilisus seisneb katkematus jadas ja mis ei vaja vaheprotsessides inimkätt - in-line tootmine! Raamatu, ajakirja, visiitkaardi või mis iganes trükise tegemiseks tuleb lihtsalt arvutiprogrammile vajalik käsklus (print on demand) anda ning profiseade asub tegutsema. Raamatut tehes suudab masin ilma inimese sekkumiseta lõikata, liimida, freesida, panna kaaned ja sisu ise omavahel kokku ning kogu protsess võtab tõepoolest aega 1 minuti. Efektiivse lahenduse võti ongi arvutiprogrammi ja katkematul liinil tegutseva masina koostöö.

Digitrükk pole Eestis tegelikult uudis. Mismoodi eristute?

Tõepoolest, Eestis on ka teisi digitrükikodasid, kuid meie masina unikaalsus ei piirdu kiiruse või töö eripäraga, vaid kõige tähtsam on selle kasulikkus kliendi jaoks. Digitrükki kasutades saab ettevõtja toota vajaduspõhiselt. Kui varasemalt pidi kirjastaja tellima trükikojast kindla tiraažiga (üldjuhul suure, et üksiktoote hinda vähendada) raamatuid (lattu seisma), siis nüüd saab toota justnimelt siis, kui teatud tootele ostja tekib.

Kui klient tellib e-raamatupoest raamatu ja see on laost otsas, läheb käsklus otse Dipri programmi ning raamat trükitakse koheselt valmis. Dipri meeskond saadab raamatu otse kliendile. Kasvõi iga raamat eri saatelehega. Kirjastaja ega ka raamatupoed ei pea kulutama raha nö lattu tootmise peale, see resurss võib minna hoopis uute raamatute kirjastamisele. Märksõnad on siin kulude kokkuhoid ja kiirus.

Dipri trükikoda
Foto: Kaido Vainomaa

Millised on veel digitrüki eelised tavatrüki ees?

Näiteks meie masina abil on võimalus toota personaliseeritud erilahendusega trükiseid ja see pole programmi jaoks mingisugune väljakutse - ajakirjad, mille kaas või sisu on igaüks erineva kujundusega või personaliseeritud voldikud/flaierid. Erinäolisi brošüüre saavad kasutada kasvõi hotellid (vastavalt oma külastaja profiilile) või turundajad, kes soovivad igale kliendile pakkuda isiklikku lähenemist, mis on praegusel ajal kuum trend. Ka õppeasutused saavad lihtsa vaevaga panna kokku oma õpikud ja neid ka vähestes kogustes toota - see on digitrükiga väga lihtsasti teostatav.

Digitrüki abil võivad huvitavaid lahendusi kasutada nii turundajad, agentuurid, kirjastused, raamatupoed ja miks mitte ka õppeasutused. Kes aga trükiteenuseid soovib, astugu meie juurest läbi! Arutame, mis võimalusi üldse on ja milliseid erilisi lahendusi teha saaks -  tehniliste võimaluste taha igatahes plaanid seisma ei jää. Need, kes unikaalse masinaga tutvunud on, üldjuhul laigivad (ehk sotsiaalmeedia keeles kiidavad) seda kindlasti.

www.dipri.ee 

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700