(Sisuturundus) Tööga seotud Facebooki postitused on tüütud!

Paul Wood
Paul Wood

Inimesi huvitavad teised inimesed, mitte ettevõtted - sellepärast ei olegi brändid Facebookis eriti edukad, väidab FCR Media turundusdirektor ja Best B2B konverentsi esineja Paul Wood. Loe intervjuud!

Kuidas on digitaalajastu networkingut muutnud?

20 aastat tagasi oli kõik palju lihtsam: kontakteerusid kord aastas kliendiga, küsisid temalt tagasisidet ja avaldasid oma reklaame ajalehes või ajakirjas. Interneti areng nõuab uut lähenemist. Klassikalisest müügitööst või networkingust on saanud dialoog, klientidel on võimalik reaalajas sotsiaalmeedia kaudu tagasisidet anda ja see on väga oluline muutus.

Internet ei ole ju ometigi midagi uut. Ettevõtjad peaks uue keskkonnaga juba harjunud olema?

Paraku pole enamik B2B ettevõtteid veel kohanenud. Muidugi leidub brände, kes tunnevad end veebis kui kala vees, kuid suurem osa tegutseb pimesi. Turunduseelarveid kulutatakse ebaratsionaalselt, ikka kulutatakse ebamõistlikult palju raha trükireklaamile. Me ei saa eeldada, et ettevõtjad arenevad sünkroonis digiajastu arenguga. Tegelikkuses on B2B ettevõtted digitaalmaailmas veel üsna saamatud.

Võtame näiteks Google'i. Miks kasutab Google oma reklaami müügiks edasimüüjaid, kuigi kogu Google'i reklaamimüügi ärimudel oli algselt üles ehitatud iseteenindusele? Selgus, et iseteenindus lihtsalt ei toimi. Google'isse reklaami ostmine pole üldse keeruline. Aga HEA reklaami loomine ja planeerimine on raske. B2B ärisid juhivad enamasti keskealised inimesed, kellel pole otsinguturundusest mingit ettekujutust. Nende abistamiseks on vaja abi kolmandat osapoolt, agentuure, kes tegeleks optimeerimise ja analüüsiga.

Kuidas sobib Facebook B2B turunduseks?

Facebook tegeleb pideva tootearendusega ja muutub pidevalt. Kui veel mõned aastad tagasi nägime hulgaliselt müügiedenduskampaaniaid ja mänge, siis nüüdseks on need praktiliselt kadunud. Reklaam liikunud uudisvoogu. Facebooki postitused jagunevad laias laastus kaheks; bränding ja call-to-action.

Näiteks juuksurisalong võib postitada nii inspireerivaid postitusi kui ka sooduspakkumisi. Sellise profiiliga ettevõtte puhul on mõlemad igati kohased. Samas näiteks ärikonsultandi jaoks pole Facebook reklaamiks just parim koht.

Miks ei võiks ärikonsultant postitada uuendusi oma viimastest edusammudest? Regulaarsed uuendused huvitavatest ettevõtmistest muljetavaldavate klientidega on mainekujunduse vaatenurgast ju igati kasulikud.

Sel juhul oleks LinkedIn palju mõistlikum keskkond, sest Facebooki kasutatakse eelkõige isiklikul eesmärgil. Ärikonsultandi teenused ei paku inimestele huvi.

Inimesi huvitavad teised inimesed ja MITTE ettevõtted. Sellepärast ei olegi brändid Facebookis eriti edukad. Tööga seotud postitused on tüütud!

 

Kuidas siis klientidega sotsiaalvõrgustike maailmas sidet luua?

Kõik algab sisuturundusest. Hea sisuga saab vaikselt oma fännibaasi kasvatada. Milline sisu on antud keskkonnas relevantne ja huvitav? Inimestele meeldib uut ja huvitavat avastada. Ja brändid on võimelised seda pakkuma.

Samuti ootavad inimesed, et brändid pakuks neile konkreetset kasu.

Näiteks töötasime välja uue lahenduse, kus ettevõte pakub klientidele tasuta WiFit Facebook Connecti kaudu. Sel viisil koguneb väärtuslik kliendibaas, mille põhjal saab teha juba suunatud pakkumisi.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HANSAPOST otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Hansapost OÜ

02. detsember 2018