(Sisuturundus) Refresh 2015 toob Tallinna mitmed digimaailma tipud

Alvar Lumberg
Alvar Lumberg

4. septembril toimub Tallinnas Kultuurikatlas veebiarendajatele, disaineritele ja digitaalmeedia professionaalidele suunatud konverents Refresh, mis on ainus omalaadne kogu lähiregioonis. Peakorraldajaks on TransferWise.Lähemalt räägib TransferWise’i arendusjuht Alvar Lumberg.

Ettekannetega astuvad üles teiste seas Prezi tarkvaraarendaja Liana Lo, TransferWise’i viraalse kasvu ekspert ja valdkonnajuht Nilan Peiris, responsive design spetsialist ja frontend-arendaja Julie Ng, raamatu “Reliably Deploying Rails Applications” autor Ben Dixon ja disainibüroo Fraktal disainer Tajo Oja. Konverentsile oodatakse ligi 200 veebiarendusega seotud professionaali Eestist ja lähiriikidest.

Järgnevalt intervjuu TransferWise’i arendusjuhi Alvar Lumbergiga.

Millise eesmärgiga TransferWise Refreshi korraldab?

Tahtsime korraldada üritust, mida oleks ka endal huvitav külastada. Ürituste kalendrist oli seni puudu veebi- ja digitaalmeediat sügavamalt käsitlev üritus – midagi, mis ühendaks nii tehnilist kui turunduse poolt.

Teisalt on soov kogukonnale tagasi anda. Muidugi, võiksime häid esinejaid kutsuda ka TransferWise’i meeskonna firmasisesele töötoale. See oleks tore, aga miks mitte seda ka teistega jagada? Hetkel tundub registreerunute arvu põhjal, et oleme huvi ära tabanud.

Kuidas te oma sihtrühma määratlete? Paistab, et digikogukond on killustunud – disainerid, turundajad ja arendajad ajavad kõik oma mullis oma asja.

Arvan, et kogukonna ühisnimetajaks on teenused veebis. Ka kasutajaliides on kindlasti kesksel kohal. Refreshi konverentsi kavas ongi erinevaid teemasid kasutatavusest disainini.
Kogukond on tõepoolest killustunud, aga just seda tahakski muuta. TransferWise’i sees ei saa me endale sellist tsunftide tekkimist lubada, sest killustatus tirib ainult efektiivsust alla. Kogu tiim peab tegutsema ühise eesmärgi nimel!

Millistest kompetentsidest kõige rohkem puudu on?

Suuremas plaanis on puudu inimestest, kes tegutsevad ühise eesmärgi, mitte konkreetse ülesande keskselt. Paljud spetsialistid vaatlevad tööd oma konkreetse oskuse raames. Näevad ainult neile relevantseid sisendeid. Tegelikult ei tee keegi ju disaini disaini pärast.

Refreshi eesmärk polegi mõnda spetsiifilist skillseti paranda. Konkreetseid oskusi saab tänapäeval õppida väga erinevate kanalite kaudu. Soovime just inimesi kokku tuua. Konverentsiformaat töötab hästi silmaringi avardamise ja inspiratsiooni ammutamise poole pealt.

Juba 10 aastat tagasi räägiti, et konverentsiformaat on välja suremas. Digimaailmas on kõik materjalid mõne kliki kaugusel. Teie sihtrühma puhul peaks selline väide paika pidama. Millist lisaväärtust konverents kogukonnale pakub?

Kindlasti ei saa digimaailmast kätte vahetut networkingut. Eestis tehakse ja külastatakse konverentse teiste inimeste pärast. See on hea põhjus kokku tulla. Leida vanu ja uusi sõpru-tuttavaid. Lisaks mõjuvad sellised üritused väga käima tõmbavalt. Satud kontoriolustikust viljastavasse suminasse...

Konverents on kui hea ajakirja formaat. Hästi kureeritud sisu avab rohkem kui silmaring lubaks küsida. Arvan, et sellepärast formaat töötabki. Me ei külasta konverentse üksikute oskuste õppimiseks. Enamasti on keegi kokku pannud komplekti mõtteid, millest osa võivad olla tuttavad ja osa mitte.

Milline tulevik Refreshi ootab? Kas plaanite regionaalselt tasandilt edasi kasvada?

Loodame Refreshi tulevikus korrata. Praktilises mõttes on tegu ikka regionaalse üritusega. Eestiga pole põhjust end piiritleda, kuna esinemised on ingliskeelsed. Publikut ootame kindlasti ka Soomest ja Lätist. Meie tänane esmane eesmärk on siinseid inimesi regulaarselt kokku tuua ja värsket sisu pakkuda. Kui meile olulised teemad peaksid osutuma nii populaarseks, et tuleb ürituse haaret edaspidi laiendada, teeks see meile ainult rõõmu.

Vaata programmi: refresh.rocks 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Salonplus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Salonplus Baltic OÜ

27. mai 2018