(Sisuturundus) Uus digitaalse maailma võlur Eestis: DUX

Digitaalse disaini stuudio DUX on väike tiim, mis teeb suuri asju. Mida täpsemalt, räägib ettevõtte juht Kristian Lember.

? KES: Digitaalse disaini büroo DUX
? PARTNERID: Kristian Lember & Kevin Crepin
? KUI PALJU: 2 disainerit (UX ja UI)
? MIS: kasutajaliidese loomine digiteenustele (veeb, tarkvara, mobiiliäpp jne)
? KLIENDID: Eesti Vabariigi Riigikantselei ja Valitsus, Belgia Valitsus, EMT, Elion, Foody

DUX asutati 2013. aastal, kui omanikud Kristian Lember ja Kevin Crepin olid naasnud rännakutelt Eesti ja piiritagustest ettevõtetest, omandanud hulgaliselt kogemusi ning mõistnud, et parim viis jätkamiseks on oma disainibüroo. Mõlemal on üle 10 aasta kogemust digitaalsete projektide loomisel seda nii Eesti kui ka Belgia disainibüroodes.

Digitaalse disaini stuudio DUX uksest aadressil Telliskivi 60 Tallinnas võib sisse astuda iga ettevõte, kes soovib välja arendada digitaalset teenust või toodet, olgu see siis suurem või väiksem ning mida keerulisem, seda parem.

DUXi põhiteenus on kasutajaliideste ehk külastajale silmaga nähtava osa loomine digiteenustele veebi, mobiili või teistesse digikanalitesse. DUX ei loo staatilisi veebilehti, mis on vaid firma visiitkaardiks. Märksõnaks on teenus või toode, mille sisu võib olla äärmiselt erinev – restoranis laua reserveerimisest kuni avatud demokraatia rakenduseni.

Töö on kahe omaniku vahel selgelt jaotatud UX ja UI disaini pooleks:

Kristian on UX (user experience) disainer, kes töötab kasutajakogemuse loomise protsessiga. Eesmärk on kasutaja sujuv ja lahendusi pakkuv liikumine teenuse kasutamisel kogu protsessi vältel. Vastuseid otsitakse küsimustele: kuhu kasutaja satub, kui kuskile vajutab ja kuidas ta tagasi saab, milline on teekond ja struktuur, milles liigutakse, kes on kasutaja, kuhu üldse tahetakse jõuda, kuidas, miks jne.

Kevin on UI (user interface) disainer ning selle nimetuse taga on töö digilahenduse visuaalse poolega – kuidas elemendid omavahel kooskõlas on, keskkonna laotus, milline on lahenduse terviklik visuaalne identiteet ning selle vastavus tellija organisatsiooni identiteedile. Kevinil on tulnud välja pakkuda ka omaloodud visuaalselt lahendust nö nullist, kui tellijal ei ole veel olemas disainilahendusi firmagraafikale või värvilahendusi teenusele.

Lisaks teeb DUX koostööd paljude teiste meeskondadega – kui enda teadmistest jääb väheseks, võetakse projekti juurde abikäsi. Selline formaat töötamiseks on väga efektiivne ning dünaamiline. Näiteks teenusdisaini vallas käib tihe koostöö Jannus Jaska ja Hannes Seebergiga PULSE’ist.


DUX kolib sisse

Projektides saavutatakse parimad tulemused siis, kui disainer süveneb kliendi teenusesse. Et seda teha, ei piisa mitte ainuüksi põgusatest koosolekutest, vaid selleks tuleb kliendi tegemisi näha seestpoolt. Tuleb töötada mõni päev koos kliendi erinevate tiimidega, intervjueerida töötajaid ja kasutajaid, saada kokku tervikpilt ja näha erinevaid vaatenurki. Esialgu võib selline olukord tekitada kliendis võõristust. Kuid peatselt mõistetakse selle etapi sisukuse väärtust ning jääb üle ainult rõõmustada, et keegi on nõus minu toimimisloogikasse nii süvitsi sisse minema.

Selline fokusseeritus ja paindlikkus on DUXi peamine eelis konkurentide ees. Väikese meeskonnaga on valitud kitsas teenuse fookus ning iga klient saab pühendumise osaliseks. Töö teenuse visuaalse poolega (UI) algab alles siis, kui kogu võimalik liikumine ja protsessid digiruumis on kirjeldatud (UX).

Tellija juurde "sisseimbumisel" on mitu eesmärki. Üks on kindlasti pideva suhtlemise tagamine kõige kriitilisemate valikute tegemisel – seda on kaugel istudes raske tagada. Teine oluline eesmärk on püsida ajagraafikus ning saada kõik vastused kiiresti kätte. Kuna disainiprotsessile järgneb programmeerimine, mis on ajaliselt pikem, siis on oluline esimene etapp võimalikult vähese ajakuluga läbida, et üldine arendusaeg jääks mõistlikuks.

„Hea näite võib tuua projektist, kus algseks ülesandeks oli luua disain ühele veebiportaalile. DUX läks paar sammu tagasi ning alustasime kliendi teenuse kaardistamisest. Selleks, liitusin ise kliendi disainitiimiga nädalaks ning käisin läbi ettevõtte teenused, eesmärgid ja kasutajad, äristrateegia. Sai jälgitud töötajate igapäevaseid tegemisi. Nende tööpäevade tulemusel me mitte ainult ei loonud uue veebikeskkonna, vaid muutsime ka teenuse kontseptsiooni tugevamaks. Lisaks motiveeris antud tööformaat ka töötajaid, kes said oma arvamust ja häid mõtteid välja öelda,“ rääkis Kristian Lember.


Suur vs väike

Tänapäeval on näha, et järjest rohkem tekib disainialal väiksemaid tiime, kes suudavad minna projektidega süvitsi ning teha seda suurema fookusega kui suuremad agentuurid. „Mida suurem, seda paindumatum. Väike on dünaamiline ning olukorraga paremini kohanduv. DUX on väike tiim, mis teeb suuri asju,“ räägib Kristian Lember. Väiksemate tiimide eeliseks on Kristiani sõnutsi see, et enam ei hoita kinni vananenud tööformaatidest, vaid vajadusel liitutakse kliendi tiimiga ja töötada suurema fookusega ning efektiivsusega.

„Üheks edu võtmeks on kindlasti spetsialiseerumine. Näiteks DUX tegeleb ainult UX ja UI disainiprotsessiga. Teeme seda, milles oleme head. Väiksemad tiimid panevad fookuse kindlale projekti etapile ning saavad töötada selle osaga põhjalikumalt. Mida suuremal skaalal teenuseid pakkuda, seda suurem oht on et kannatab kvaliteet kuskilt otsast,“ lisab Kristian.


Kes on klient?

Digitaalse teenuse disain on iga ettevõtte, avaliku sektori organisatsiooni või MTÜ loomulik osa. Lihtsalt kõik ei ole veel nii kaugele jõudnud ning mõni pelgab kokkupuudet keerulise uue maailmaga. Seda väljakutset aitavad digidisainibürood vastu võtta – nad on uks IT-maailma, mis annab kõigele kasutajasõbraliku sisu ja välimuse. Tehnilist osa digiteenuse arendamisest DUX ei paku, vaid keskendub sellele, milles nad on head, ehk UX&UI disain.

Parim klient on see, kes kaasab disaineri esimesest teenusearendamise hetkest ja kes oskab kirjeldada probleemi või vajadust, mida tema teenus lahendama asub. Kliendil ei pea olema udust aimugi, milline tema teenus digitaalselt võiks välja näha, kuid oma loodava teenuse vajadust võiks ta hästi tunda.

DUXi seniseks suurimaks edulooks on Moskvas loodud söögikohtade otsinguportaal gurmanization.com. Tegemist oli start-up ettevõttega, kellega koos arendati teenus välja ning kes kohe ka turule läks, kiiret edu saavutas ning TOP5 omasuguste sekka jõudis.

Teise näitena DUXi töödest võib esile tuua rstoranidele mõeldud laudade ja broneeringute rakenduse Foody, mis mõeldud restorani personalile kasutamiseks.



„Sageli tulevad kliendid tellima “uut veebi”, aga lõpptulemusena jõutakse koostöös disaineritega hoopis terve teenuse kontseptsiooni parandamiseni. Hea on töötada kliendiga, kellega koos saab teenust välja arendada – seda juba päris algses kujunemise faasis. Sellised projektid ongi DUXi lemmikuteks, kus disainmõtlemine kaasatakse projekti juba võimalikult varajases faasis ning disainer liigub paralleelselt koos teenuse elutsükliga,“ räägib Kristian.

Hea meelega tahaks DUX töötada selliste projektide kallal, mis on olulise tähtsusega inimestele ja äridele. Nagu näiteks riigi e-teenused, kus kasutajamugavus on kriitilise tähtsusega.

DUX kontakt:

Kristian Lember
+372 50 59 146
kristian@dux.ee 
Telliskivi 60, O-Hoone, Tallinn
dux.ee

Lugu ilmus: disainiblogi.ee/2015/04/digitaalse-maailma-volur-dux

 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Endover otsib arendusprojektide TURUNDUSJUHTI

Endover KVB OÜ

15. detsember 2017

Olerex otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Olerex AS

23. detsember 2017

Telia otsib TOETUSTEGEVUSTE JUHTI

Telia Eesti AS

15. detsember 2017